Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alex_h

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 01:00

Hallo,

Sinds kort heb ik een Skoda met navigatie, BT en carkit in één. Als alles goed zou gaan, worden de contacten automatisch uit de Hero overgeheveld in het adresboek van de carkit en kan ik ze vervolgens via de navigatie selecteren. Bij de meeste contacten gaat dit goed, zelfs als er meerdere telefoonnummers bij één contactpersoon zitten dan is zijn deze allen zichtbaar.

Echter, bij enkele contacten worden niet alle nummers overgehaald of ze worden in het gheel niet gesynchroniseerd. Wat ik ook probeer (telefoon ontkoppelen en weer aankoppelen, contactpersoon in de Hero verwijderen en weer toevoegen, etc), het wil maar niet lukken.

Ook zie ik geen overeenkomst tussen de weigerachtige gevallen. Sommigen staan in de telefoon bij de favorieten, anderen weer niet. Bij sommigen zitten er spaties tussen de getallen (maar dat is ook zo bij contacten die wel goed gaan), bij anderen weer niet.

Eén van mijn klanten heeft flink wat Skoda's rondrijden, allen met Nokia-toestellen, en daar hebben ze geen last van dit probleem. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak aan de Android-kant gezocht moet worden.

Iemand enig idee?

Bewerkt (2 februari 2011 01:00)

Gegroet,

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2011
  • 22:40

Ik had hetzelfde probleem toen ik nog android 2.1 gebruikte. Sinds ik 2.2 en nu zelfs 2.3 heb ik dat probleem niet meer. Zorg dat je helemaal geupdate bent (daarna telefoon ontkoppelem en opnieuw koppelen) en anders wordt het tijd je telefoon te rooten…. Succes

Bewerkt (2 februari 2011 22:40)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2011
  • 11:22

Het is inderdaad wel belangrijk dat we even weten welke versie van Android je draait.

Bewerkt (3 februari 2011 11:22)
alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 3 februari 2011
  • 22:32

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat telefoonnummers ook bij verkeerde personen staan, dus ik wordt er niet vrolijker van.
Mijn Hero draait op 2.1.
Wat ik van snah65 begrijp, is dat dus de oorzaak van de ellende.
Ben ik er dan alleen met rooten of moet ik er dan ook een 2.2-rom opzetten?

Enfin, ik zal de legend van m'n vrouw eens updaten naar 2.2 en daar mijn gmail-accounts erop gooien. Kijken of het probleem dan inderdaad verholpen is.

Bewerkt (3 februari 2011 22:32)

Gegroet,

snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 00:00

Vaag, mijn vrouw had dat laatst ook een keer maar toen had ze nog een lg, deze heb ik om kunnen ruilen voor een hero en ook al draait ze nog steeds op 2.1 klopt het nu wel weer. Mischien ligt de fout bij gmail….kloppen je accounts nog wel als je ze via de comp opent? En heb je je accounts op je phone geupdate? Succes

Bewerkt (4 februari 2011 00:00)
alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2011
  • 10:44

Ja, met de accounts is niets mis en de telefoon synchroniseert ook nog normaal.
En ook op Thunderbird ziet alles er normaal uit.
Om het nog vager te maken: twee contactpersonen die problemen gaven, heb ik ingmail gewist en daarna weer opnieuw ingevoerd.
Nog steeds heb ik bij beiden niet alle nummers in de carkit staan, maar in ieder geval wel de nummers die ik het meest gebruik. En het nummer dat bij iemand anders hoorde, verschijnt nu ook bij die persoon in de carkit.

Kortom, het is nog steeds een vage soepzooi en dit weekend ga ik dus eens met 2.2 aan de slag. Hopelijk biedt dat uitkomst.

Bewerkt (5 februari 2011 10:44)

Gegroet,

alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2011
  • 11:41

omdat ik niet aan de telefoon van mijn vrouw mag komen (“Ja, ja, en dan zit ik weer weken met een half werkende telefoon. Nou, mooi niet”), heeft de oplossing wat langer op zich laten wachten. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en er Elinux 7.1 v2.4 op gezet. Bleek een fluitje van een cent, maar dat terzijde.

De tefoon uit de carkit verwijderd en weer gekoppeld, et voilà, alles staat nu zoals het moet

Bewerkt (3 juni 2011 11:41)

Gegroet,

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren