Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2011
  • 20:35

Hoi allemaal,

ik heb sinds kort een Archos 101 en wou nu toch eens proberen of de Tethering werkt via de Archos over de Hero.

Ik had al gelezen dat de Hero, met Android 2.1, nog geen mogelijkheid gaf tot standaard tethering maar dat PDANet wel eens zou kunnen helpen. Daarom dus PDANet geinstalleerd en beginnen te testen.

Ik kan uiteindelijk de 2 apparaten pairen met Bluetooth. Alhoewel, hij blijft zeggen “pairen gelukt” maar daarachter “niet geconnecteerd” (of zoiets).

Als ik in PDANet de Bluetooth DUN opzet, dan kan ik in de Archos gaan kiezen voor tethering over mobiele telefoon. Ik zie dan mijn Bluetooth geactiveerde Hero.

Op het moment dat ik dit doe, zie ik op PDANet op de Hero enkele nieuwe dingen verschijnen zoals bytes verzonden, packets received… Deze blijven wel gewoon op 0 staan. Na enkele seconden vertoont de Archos dan “verbinding niet gelukt”.

Is er iemand die weet wat ik mis aan het doen ben en eventueel een oplossing heeft.

Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik heb even opgezocht op de desbetreffende websites en heb gezien dat beide apparaten een andere Bluetooth versie hebben :

HERO : Connectivity Bluetooth® 2.0 with Enhanced Data Rate and A2DP for wireless stereo headsets
Archos : Bluetooth version2.1+EDR

Misschien kan dat al het probleem zijn ?

Groetjes en alvast bedankt,

Davy

Bewerkt (20 januari 2011 20:35)
MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 20:09

Hoi allemaal,

had ondertussen maar zelf contact opgenomen met HTC en kreeg dit als antwoord :

Dit is helaas niet mogelijk om de volgende reden.
Om gebruik te maken van tethering zou HTCsync moeten installeren. Deze bevat de drivers opdat u gebruik kan maken van tethering. HTCsync kan u niet installeren op de tablet enkel op de pc.

Groetjes,

Davy

Bewerkt (7 februari 2011 20:09)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 21:07

MrBean14;97882
Hoi allemaal,

had ondertussen maar zelf contact opgenomen met HTC en kreeg dit als antwoord :

Groetjes,

Davy

Het is wel mogelijk, maar dan moet je wel root hebben.

Bewerkt (7 februari 2011 21:07)
loenel

loenel

• Lid sinds 10 maart 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 23:37

Ik heb ook een archos 101, het bevalt mij goed.mijn hero is geroot en draaid op elelinux-froyo-kernel
Hier staat usb tethering op. Ik ben er nog niet achter welke gegevens de archos wifi instellingen nodig heeft. Het rooten ging redeliik eenvoudig. Zoek hier naar gsm hero rooten en froyo installeren voor echte beginners.
De nieuwe gingerbread 2.3 staat er ook op. Hopen dat tethering via wifi daarop staat.
Groet loenel

Bewerkt (7 februari 2011 23:37)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren