Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 16:51

Hoi allemaal,

op mijn HTC Hero schommelt het vrije geheugen voor apps rond de 10Mb. Soms zie ik dit naar onder gaan, soms is het wat meer.

Maar, vanaf ongeveer 15 MB vrij geheugen (of minder) kan ik zelfs niet meer SMS berichtjes openen, lezen noch sturen.

Als ik probeer een berichtje te lezen of sturen, krijg ik de melding “Telefoongeheugen is vol ! Verwijder enkele bestanden om ruimte vrij te maken.”.

Soms helpt verwijderen van één of meerdere berichtjes wel, maar meestal niet.

Hoe komt het dat ik deze melding krijg en hoe kan ik het oplossen ? Iemand enig idee ?

Groetjes,

Davy

Bewerkt (14 januari 2011 16:51)
snah65

snah65

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 17:23

Als je telefoon niet geroot is zet het toestel ale aps in het interne geheugen, dat raakt dan snel vol, je zou kunnen proberen wat aps te deinstalleren, zo maak je weer ruimte op je telefoon. Eeen andere mogelijkheid is je telefoon te rooten en 2.2 erop te zetten zodat je app2sd kunt gaan draaien, dan zet je de aps niet meer in je mobiele geheugen maar op je sd-kaart. Succes

Bewerkt (14 januari 2011 17:23)
MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 17:31

Hoi,

bedankt voor je antwoord. Ik was vergeten te vermelden dat het toestel idd niet geroot is en dat ik op de hoogte was van de “weinige” ruimte en dus ook regelmatig moet applicaties verwijderen en zo.

Maar wat ik niet begrijp, is dat de Berichten App van HTC m.a.w. dus meer dan 7 Mb INTERN GEHEUGEN nodig heeft om een berichtje te kunnen lezen en/of schrijven ???

Soms gebeurt het dat ik bv nog maar 5 Mb vrij heb en dan de GSM gewoon herstart en opeens dan weer 10 Mb heb. Enig idee hoe dat dan komt ? En kan ik dat “rebooten” tegen gaan door een app te gebruiken die het intern geheugen cleant of zo ?

P.S. Rooten is geen optie, daar heb ik een beetje schrik van ! Ook vanwege garantie.

Groetjes,

Davy

Bewerkt (14 januari 2011 17:31)
ASSK

ASSK

• Lid sinds 07 januari 2010
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 22:55

Rebooten komt doordat je systeem te weinig geheugen overhoudt. Hij restart om zo processen te killen.

Misschien is het voor jou wel handig om een task killer te gebruiken (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen). Er zijn er genoeg in de market. Pas wel op met wat je kilt. Zo kan bijvoorbeeld je wekker ook worden gekilt, 1 van de grote problemen wanneer een task killer wordt gebruikt. Je hoeft niet bang te zijn dat je je telefoon molt er worden alleen processen stop gezet, die je weer aan kan zetten als je op die app klikt.

Een andere optie is, om apps te verwijderen.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Bewerkt (14 januari 2011 22:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren