Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ASSK

ASSK

• Lid sinds 07 januari 2010
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 14:35

Dit heb ik vandaag geplaatst in sticky: GSM HERO Rooten en Froyo installeren voor Beginners. Ik dacht misschien is het ook handig om dit zo even te melden/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

LET OP: ALLEEN VOOR GEROOTE HERO's MET EEN CUSTOM ROM!!!!!

Misschien is het jullie al opgevallen, maar elelinux heeft nu eindelijk zijn froyo ROM de benaming FINAL gegeven. Deze ROM is nu ook te vinden op pagina 1.

Dit betekent dus, dat de ontwikkeling van Froyo voor de Hero nu toch wel compleet is. Bugs eruit en een super soepele ROM erin. Natuurijk zullen er altijd nog wel updates verschijnen (met name de kernel, zal worden verbeterd), maar voorlopig zullen we het moeten doen met deze FINAL edition van Elelinux.

Ik dacht daarom om speciaal voor die Elelinux gebruikers iets speciaals te doen. Froyo is geweldig, maar die vanilla (grijze) look is een beetje old skool nu 2011 voor de deur staat. We gaan het dus een beetje ‘pimpen’

LET OP DIT IS ALLEEN VOOR ELELINUX FROYO GEBRUIKERS:

Download:
Zet deze 3 bestanden in de root van je SD kaart (dus niet in een map)

We gaan nu in principe STAP 3 van de tutorial volgen, maar ik leg het hier ook nog uit.
  1. zorg dat je batterij ten minste 50 procent is opgeladen en dat je die bestanden op de root van je SD kaart hebt geplaatst
  2. Houd je uitknop in en selcteer daar Reboot -> Recovery. Je kan ook je toestel helemaal uitschakelen en dan de HOME + POWER ingedrukt houden om in de recovery te komen.
  3. Selecteer in je recovery Wipe –> Wipe dalvik cache –> bevestig met HOME knop. ( je raakt hierdoor geen gegevens kwijt)
  4. Ga terug naar het Hoofdmenu en selecteer daar –> Flash zip from SD –> selcteer daar die Elelinux Final Rom en bevestig je instal met Home. Als dit klaar is doe je hetzelfde met de private theme en de Ubuntu Fonts.
  5. Ga terug naar je hoofdscherm en selecteer Reboot
Gefeliciteerd je hebt nu de Final erop staan met een prachtige thema en lettertype. Sorry dat ik geen screenshots kan uploaden heb het erg druk (misschien dat iemand anders er tijd voor kan maken). Het lijkt in ieder geval een beetje op sense. Voor andere thema's en om de boel weer terug te draaien, kijk je even op het forum van elelinux, die staat onderaan in de eerste post van GSM ROOTEN en CUSTOM ROM INSTALLEREN - VOOR BEGINNERS.

PS: wil je alleen de FINAL ROM zonder poespas, dan kan dat ook/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />.

Voor andere gebruikers zoals Froydvillian is een iets andere procedure, je dient dus over te stappen naar Elelinux:
Zorg ervoor dat je batterij helemaal is opgeladen en je WIPED alles! (kijk in first post STAP 3 wat je dient te wipen) Dan raak je dus ook je instellingen en apps kwijt.

Bewerkt (15 december 2010 14:35)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 14:57

Ik zag de final build ook al voorbij komen, zal hem ook even flashen. Bedankt voor deze post, handig voor de leute hier. Zit nog te wachten op Sense 2.2, jammer dat er nog steeds veel bugs in de 2.2 met senseROM zitten…

Maargoed, daar gaat het hier niet om.

Bewerkt (15 december 2010 14:57)
ASSK

ASSK

• Lid sinds 07 januari 2010
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 15:53

87Vortex87;69490
Ik zag de final build ook al voorbij komen, zal hem ook even flashen. Bedankt voor deze post, handig voor de leute hier. Zit nog te wachten op Sense 2.2, jammer dat er nog steeds veel bugs in de 2.2 met senseROM zitten…

Maargoed, daar gaat het hier niet om.

Ja klopt, ik vind het ook heel jammer dat er nog steeds geen perfect werkende sense ROM is. Ik ben bang dat ie er ook niet zo snel zal komen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />, als ik kijk hoeveel problemen sense 2.2 al geeft op de legend. Ook Jit geeft problemen en snelheid vind ik toch belangrijker dan uiterlijk. Stiekem hoop ik meer op 2.3 gingerbread, maar ja dat zal nog wel even duren.

Bewerkt (15 december 2010 15:53)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 16:31

Gingerbread zou best kunnen draaien op de hero. Het kan namelijk qua cpu. Het probleem, dat ook bij 2.2. speelt is het beschikbare ROM-geheugen.

Bewerkt (15 december 2010 16:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren