Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Benji92

Benji92

• Lid sinds 29 december 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 december 2012
  • 18:44

Hallo,
Ik heb sinds net een htchd2 met Android erop.
Nu heb ik het probleem dat hij zegt dat er te weinig opslagcapaciteit is, en heb alleen nog maar whatsapp gedownload
en wilde nu fb downloaden. Ik heb er een microsd van 8 gb inzitten waar nog niks opstaat, heb nog geen foto gemaakt.
Ik kan dus niks van m'n intern afhalen en het komt niet op mijn sd kaartje…
kan iemand mij helpen? Weet iemand hoe Apps vanzelf op mijn sd kaart komen?
Heb btw apps2sd ofzo al geprobeerd, maar dit heeft natuurlijk geen zin als je de app in eerste instantie al niet kan downloaden. Ik hoop dat ik een beetje te volgen was en alvast bedankt
mvg

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
happyksk

happyksk

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 29 december 2012
  • 23:21

Hoi benji,

Ik weet niet welke versie je van Android draait, maar het is wel te doen om meer geheugen vrij te maken. Dit kan door een gedeelte van je sd kaart te gebruiken als geheugen. Ik heb zelf een 16gb sd-kaart en daar gebruik 2gb als geheugen. Op het XDA forum is er een apart gedeelte voor de HD2 met alle info zoals android roms, handleidingen enz. Ik hoop dat je engels goed genoeg is.
Succes Charles

Bewerkt (24 april 2013 16:05)
Wilsophie

Wilsophie

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2013
  • 22:09

Ik heb een microsd kaartje van 8 gb gekocht en eerst geformatteerd, en mijn geheugen op de tablet Samsung Galaxy GT-3100 is bijna vol want ik heb veel kaarten van Nav free ginstalleerd. De kaart van Frankrijk lukt nu niet meer. Kan ik iets overzetten op dat kaartje? Ik heb ook AppMgr111 geinstalleerd, maar begrijp niet hoe dat werkt. Of moet ik dit ergens anders vragen?

Bewerkt (21 mei 2013 13:47)
Quality

Quality

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2013
  • 09:12

Het is heel simpel je hebt aangegeven dat hij geroot is… Je kan dus link2sd downloaden en apps via die applicatie overzetten van je intern geheugen naar je extern geheugen. Ook is er al aangehaald om je rom enz al op je externe schijf te zetten. Zoek en lees eens meer over NativeSD: NativeSD Rom Boot Script for HD2 - xda-developers

App2sd is ook een mogelijkheid : HD2 & App2SD - xda-developers

succes.

Bewerkt (21 mei 2013 13:49)
Wilsophie

Wilsophie

• Lid sinds 09 juni 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2013
  • 09:45

[QUOTE=Quality;385605]Het is heel simpel je hebt aangegeven dat hij geroot is... Je kan dus link2sd downloaden en apps via die applicatie overzetten van je intern geheugen naar je extern geheugen. Ook is er al aangehaald om je rom enz al op je externe schijf te zetten. Zoek en lees eens meer over NativeSD: [URL="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1869673"][30 OCT 2012][DEV] NativeSD Rom Boot Script for HD2 - xda-developers[/URL] App2sd is ook een mogelijkheid : [URL="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1219030"][Q] HD2 & App2SD - xda-developers[/URL] succes.[/QUOTE] Wat is ROm en hoe zet je Rom op je externe schijf en bedoel je dan met externe schijf het sd kaartje. Dank voor je antwoord, maar dat is voor mij toch echt veel te moeilijk. Die site waar je naar verwijst is voor mij acadabra. Jammer!

Quality

Quality

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2013
  • 09:52

Als eerste je hebt aangegeven dat je root hebt. Root is dat je Administrator rechten hebt over je telefoon. Als Rom heb je aangegeven dat je standaard Rom hebt dit houd in de je geen Andriod hebt maar wm6.5.. Maar je gaf al aan dat er Andriod op je telefoon zit oftewel de gebruiker voor je heeft er Andriod opgezet. Als je naar instellingen –> over de telefoon gaat zie je gegevens. Kan je deze hier posten… Ook wil ik graag weten of er een applicatie genaamd Superuser of SU opzit..

Een ROM is een Firmware wat op een besturingsysteem ( linux) draaid.

Hoe je een rom overzet op nativesd etc zal ik een topic proberen over te maken.

Gunter10

Gunter10

• Lid sinds 28 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2013
  • 14:56

Quality
Als eerste je hebt aangegeven dat je root hebt. Root is dat je Administrator rechten hebt over je telefoon. Als Rom heb je aangegeven dat je standaard Rom hebt dit houd in de je geen Andriod hebt maar wm6.5.. Maar je gaf al aan dat er Andriod op je telefoon zit oftewel de gebruiker voor je heeft er Andriod opgezet. Als je naar instellingen –> over de telefoon gaat zie je gegevens. Kan je deze hier posten… Ook wil ik graag weten of er een applicatie genaamd Superuser of SU opzit..

Een ROM is een Firmware wat op een besturingsysteem ( linux) draaid.

Hoe je een rom overzet op nativesd etc zal ik een topic proberen over te maken.

Ik heb hetzelfde probleem! Heb android geïnstalleerd op HTC HD2 en heb nu slechts intern geheugen van 151 MBIk kan geen apps als Chrome downloaden, terwijl op sd kaar genoeg plaats is. Heb wel een app die SuperSU noemt! Weet je hier iets meer over?

fredje8

fredje8

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2013
  • 19:01

Ik heb een oplossing voor alle mensen die de melding krijgen “Onvoldoende opslagcapaciteit”.

Ik had eerst die melding ook, maar nu is die verdwenen. Bij sommige apps zoals Google Maps kan ik niet updaten (omdat die niet verplaatsbaar is naar de sd-kaart) maar bij de meeste apps krijg ik de melding niet meer.

Hier is de oplossing:
Je apps op je sd-kaart slaan gegevens op in je intern geheugen.
Het probleem is dat veel mensen dat niet weten en dat hun intern geheugen snel vol raakt door apps op hun sd-kaart.

Hier is de oplossing om gegevens te wissen:

1. Download de app AppMgr III (App 2 SD).
2. Verwijder je cachegeheugen.
3. Ga naar het tabblad “Extern” (dus naar je apps die op je sd-card staan)
4. Klik om de beurt op alle apps . Per app doe je dit:
- Je klikt op de app.
- Je kijkt (in de rubriek opslagruimte) naar “Gegevens”, als hier veel MB gegevens instaan, kan je de app beter verwijderen of de gegevens wissen.
- Je klikt op “Gegevens wissen” (als je de gegevens van van de app wilt wissen bv. je uitgespeelde levels van je spel wordt gewist) of je verwijdert de app.
- Als je de app hebt verwijderd, of de gegevens hebt gewist, open je terug AppMgr III, en je zult zien dat er meer geheugen vrij is op je telefoon!

Een goed voorbeeld, de app iStunt 2:
Ik download AppMgr III, verwijder mijn cachegeheugen en ga naar het tabblad “Extern”.
Ik druk op de app, er stond bij gegevens 9 MB, ik verwijder de app en ik heb 9 MB vrij op mijn intern geheugen.

Ik hoop dat het helpt om meer geheugen vrij te maken!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren