Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Keun

Keun

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 12:30

Ik als echte noob kan door de bomen het bos niet meer zien en weet echt niet meer welke android besturings systeem ik moet gebruiken.

Ik wil hier wel energie insteken om dit samen te vatten en dit hier via links e.d te inventariseren.

Als je hier aan mee wil wil doen zal ik dit bericht updaten zodat je altijd het nieuwste besturings systeem kan gebruiken voor je HTC HD2. Ik zal knippen en plakken.

Eventuele extra dingen, installatie e.d zal ik ook proberen te verwerken.
Graag geen links in het engels plaatsen aangezien dit voor sommige mensen, mij dus, lastig is om te begrijpen.
Dit geldt ook voor youtube filmpjes
En mochten er systemen zijn die buggs hebben, geef dit ook even door, okay.?

Download links plaatsen graag zonder advertentie of registratie.
Desnoods nzbindex linkje plaatsen.

Dit doe ik ook uit eigen belang hoor

Bewerkt (24 april 2013 14:45)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 12:50

Ik denk persoonlijk dat dit onbegonnen werk is. De hoeveelheden ROMs die er de ronde doen is enorm (kijk hier voor een samenvatting van XDA, de site waar alles vandaan komt ★★★Roms/kernels/fixes/guides ALL IN ONE!★★★ - xda-developers) en die hebben elk hun eigen volledige topics, problemen en installatie methode. Ik zou het gewoon houden bij de beschrijvingen en ROMs die al in dit topic zijn beschreven als je het jezelf niet al te ingewikkeld wil maken(en dus zeker als je alles in het Nederlands wil doen)

Keun

Keun

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 13:22

Zo he, ik zit net even te kijken naar wat jij aan geeft en idd het zijn er mega veel.!
Kun je nu snappen dat ik er echt niet meer uit kom.?
http://android.hd2roms.com/

http://www.easybytez.com/users/NexusHD2/13266/NexusHD2-ICS-CM9

Misschien toch een beetje filteren misschien.?
Zie dat je uit mijn buurtje komt, Leiden, ik Noordwijk, keun.!

Ik wil er misschien twee uitlichten en deze “aanbieden” voor de dummy's.
Zelf wacht ik op mijn originele update maar mijn vrouw wil graag een nieuwer android systeem hebben op haar toestel.
Een systeem die vanaf de Sd opgestart kan worden.
Een systeem die over Windows geinstalleerd wordt.

Al is het alleen maar om Noobs zoals mijzelf te helpen met de basis.

Jurian heeft het wel okay gedaan maar ik kan niets downloaden om maar te beginnen.
Waar moet ik dit zoeken zonder advertenties.!

Keun

Keun

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 19:21

voor je begint installeerWindows Mobile Device Centre zie plaatje (1)
dit is enkel nodig voor een backup contactpersonen berichten etc.

Alle dik gedrukte tekst is een .exe bestand die uitgevoerd moet worden op uw pc.
Alle dik onderstreepte gedrukte tekst is een toepassing op uw HTC HD2.
Windows Mobile Device Centre foto voorbeeld

Stap 1:
Sluit uw HTC HD2 aan op uw PC met Usb
Ga naar de mapandroid installatie en start HSPL2_run.exe als administrator uitvoeren.
en stap voor stap volgen. (als u een error krijgt niet verder gaan met de installatie) probeer dan nog HSPL3_PKG.exe
dit is nodig om uw htc hd2 klaar te maken voor android installatie.
uw htc hd2 installeert nu het HSPL2 of 3
Stap 2:
verwijder het kapje waar de batterij zit en druk vervolgens op het rode-reset knopje zie foto en druk daarna meteen volume down (Links van uw telefoon)
nu start uw telefoon opnieuw op en krijgt u dit scherm te zien.

Start nu het programmatask29 provided by doloop.exe
dan krijg je deze melding when task29 is done, ….. klik dan op ok.
vervolgens krijgt u het scherm wat op de foto te zien is en klik dan op next next next en installeer dit ook op uw htc hd2 tot dat het 100% is

Stap 3:
druk weer op het rode-reset knopje en druk daarna meteen volume down (Links van uw telefoon)

Start nu het programmaCustomRUU.exe
vervolgens krijgt u het scherm wat op de foto te zien is en klik dan op next next next en installeer dit ook op uw htc hd2 tot dat het 100% is

Stap 4:
druk weer op het rode-reset knopje en druk daarna meteen volume down (Links van uw telefoon)

Start nu het programmaSplasScreen.exe

Stap 5:
open de map "MAGLDR113_DAF“ en dubbelklik op het bestand ”ROMUpdateUtility.exe" en volg de instructies ook hier weer tot het einde
en wacht ook nu weer heel even totdat dit klaar is

Stap 6:
start nu DAF.exeop je pc volg dit ook weer stap voor stap.

Stap 7:
Druk het rode resetknopje in en het ophang knopje op je htc hd2 rechtonderin dit knopje in blijven houden tot dat dit komt zie foto.

Druk dan opAd recoveryselecteer dit met volume omlaag en het opneem knopje op je htc.
dan kom je in het menu magdlr Clockworkmod recoveryklik daar op mounts and storage en dan op mount USB storage dit geeft je toegang tot je sd card hier kan je de bestanden van je sd card halen via je pc en kopieeren naar je pc als dat gebeurt is kan je deSD kaart formatteren via de pc
Kopieer hier een van de roms ( .zip) naar je sd card toe.
dit vind u in het mapje AndroidRoms.

Stap 8:
Nu voor de laatste keer reset je telefoon met het rode knopje en druk het opneem knopje weer in.
Vervolgens weerad recoveryzoals hier boven staat beschreven dan in het menu van uw htc hd2
install zip from Sdcard / choose zip from sdcard / en dan het .zip bestandje selecteren.
Nu installeert hij android op uw interne geheugen van uw htc en kan je later weer het .zip bestandje verwijderen van je sd card na installatie.
De installatie duurt ongeveer 10 a'15 minuten.
veel plezier met uw android os

Mmuldersvoor vragen(mbg_mulders@hotmail.com)

rrjunkie

rrjunkie

• Lid sinds 27 april 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 13:17

hallo
ik hou me aanbevolen is mij inmidels gelukt om androide van sd kaart te laten werken Maar hoe ik een rom in mijn hd2 kan flashen lukt mij nog steeds niet helaas

mvg Roland

Bewerkt (24 april 2013 14:46)
paparazzi

paparazzi

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2012
  • 09:57

Het lijkt me wel een goed idee om werkelijk bruikbare handleidingen te gaan schrijven.Ik heb deze week mijn hd2 met wm6.5 geflashed naar ics, en ik kan je vertellen dat ik heel wat uurtjes heb moeten zoeken voordat ik er vertrouwen in had dat het me zou lukken met de geboden informatie op internet.Er wordt bijvoorbeeld veel geschreven dat je maar even cwm3.14 er op moet zetten en dan optie 8 enz.
Blijkt dus dat als je met de , overigens geweldige, nand toolkit magldr er op zet dat je dan ook cwm er op hebt staan.Ook is het vaak niet duidelijk of je iets moet opstarten op je pc/laptop of vanaf je phone, of dat je iets juist wel of niet moet uitpakken.Kortom, laten we met zijn allen eens gaan werken aan een echt duidelijke handleiding.Vandaag of morgen ga ik hier zelf ook aan beginnen.
Ik heb nu trouwens nexus HD2-ICS CM9_V1.6 er op gezet wat ik iedereen aan kan raden.Wat ik in die paar dagen er mee gedaan heb zou met wm6.5 nooit gelukt zijn zonder 20 crashes.Het is echt stabiel en geschikt voor dagelijks gebruik.

Greetz Joop

ericsson ?
nokia 6210
nokia 6230
nokia N73
HTC Touch Diamond
HTC HD2 windows/android
HTC One X
LG G3 32/3 gb

Rechterbal

Rechterbal

• Lid sinds 05 april 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 09:49

Wat is er nu moeilijk aan het lezen van het topic van de dev? Op XDA staat genoeg informatie. De NAND toolkit is trouwens een noob-proof programma, alle losse bestanden die je eerst moest downloaden, zitten nu in een programma. De UI is misschien niet superhandig, maar met deze video moet alles mogelijk zijn.

HTC HD2: How To Install Ice Cream Sandwich - Android 4.0 (CLK/MAGLDR)(AOSP) - YouTube

Rechterbal

Rechterbal

• Lid sinds 05 april 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 09:52

Wat is er nu moeilijk aan het lezen van het topic van de dev? Op XDA staat genoeg informatie. De NAND toolkit is trouwens een noob-proof programma, alle losse bestanden die je eerst moest downloaden, zitten nu in een programma. De UI is misschien niet superhandig, maar met deze video moet alles mogelijk zijn.

HTC HD2: How To Install Ice Cream Sandwich - Android 4.0 (CLK/MAGLDR)(AOSP) - YouTube

rrjunkie

rrjunkie

• Lid sinds 27 april 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2012
  • 13:07

Ja er staat idd zo veel info dat ik door de bomen het bos niet zie en er zijn mensen die problemen hebben met technisch engels
download links die helaas niet meer werken zoals in de nand toolkit download drivers

Ik zal wel dom zijn maar krijg het met die video ook niet voor elkaar om deze te instaleren http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951 bij clk instal recovery install blijft hij zoeken naar mijn telefoon

Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2012
  • 10:52

Je hebt toch wel al eens op dit forum gekeken naar deze topics he:

http://www.androidworld.nl/forum/htc-hd2/12847-howto-android-gingerbread-2-3-3-op-htc-hd2.html
http://www.androidworld.nl/forum/htc-hd2/30551-ice-cream-sandwich-4-0-3-cm9-v1-3-op-je-htc-hd2.html
http://www.androidworld.nl/forum/htc-hd2/28786-makkelijk-rom-veranderen-op-hd2.html

Hier staat namelijk, stap voor stap, hoe je het moet doen. In het Nederlands.

Bewerkt (24 april 2013 14:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren