Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

henkkarremans

henkkarremans

• Lid sinds 22 maart 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2012
  • 20:18

Laat ik me eerst voor stellen, Henk en sinds kort de eigenaar van een HTC HD2 die op android draait ( MIUI rom android versie 2.3.7 ) echter heb ik hier nogal wat problemen mee.
Het toestel geeft voortdurend aan dat er weinig vrije ruimte is ( minder dan 1mb van de 150 beschikbaar ) er staan een paar apps op de sd kaart maar ik krijg nu niets meer geinstaleerd, ook als ik er apps afgooi lukt dit niet meer…

Ook het wijzigen van ringtones etc gaat niet!

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe dit op te lossen is, liefst wil ik er een andere android versie op maar ik ben niet de meest technische persoon dus daar ben ik een beetje huiverig voor…is er wellicht een stap voor stap handleiding ( heb hier al flink naar gezocht maar kwam niks tegen waar ik wat van begreep )
Mocht er hier iemand uit de buurt van De Bosch zijn die dit eventueel zou kunnen hoor ik dat ook graag!

Bvd voor de reacties!

Bewerkt (24 april 2013 14:26)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2012
  • 12:28

Hoi Henk, ik verwijs je even door naar de stap-voor-stap instructies op dit forum: http://www.androidworld.nl/forum/htc-hd2/30551-ice-cream-sandwich-4-0-3-cm9-v1-3-op-je-htc-hd2.html

Hier staat heel nauwkeurig hoe je alles moet doen. Download voor elke stap het benodigde bestandje en voer de stappen uit vanaf stap 1 (je komt immers van een andere ROM en dan zijn deze instructies precies wat jij zoekt). Je zou nog kunnen kiezen om een andere ROM te installeren aangezien de ROM in de instructies niet 100% stabiel is (zoals deze Typhoon CM7, een volledig uit ontwikkelde ROM). Deze vervang je dan door de ROM .zip die wordt gegeven in de instructies maar voor de rest is alles hetzelfde.

Weet jij overigens of je SD-kaart in je telefoon een gepartitioneerd is? Dan is er ruimte gemaakt op je SD-kaart waar dan automatisch de apps heen gaan die je installeerd met dit soort ROMs (ik heb 1 Gig, ruimte zat dus). Om dit te doen volg je de onderstaande instructies maar let wel AL JE DATA OP JE SD-kaart WORDT GEWIST! Maak dus een Back-up!!

Now once you have done this:
> In CWM (eerste 3 stappen van stap 5 in de instructies volgen) go to advance and then partition SD card
> Remember this will wipe the sd card so back everything up if need be
> Choose how much space you want on the partition (1024 Mb is het beste) then thenchoose 0MB for swap
>and hey presto your done

Je Sd-kaart is nu leeg dus je zult nog wel even de ROM .zip terug moeten zetten als je een nieuwe wil installeren.

Het klinkt allemaal ingewikkeld maar het valt erg mee als je eenmaal begint. Als je meer in de buurt had gewoond had ik het in een kwartiertje voor je gedaan

Bewerkt (24 april 2013 14:27)
henkkarremans

henkkarremans

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2012
  • 11:42

Ok bedankt zal me er eens in gaan verdiepen en dan de gok maar wagen denk ik….

Bewerkt (24 april 2013 14:27)
henkkarremans

henkkarremans

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2012
  • 13:57

Met hulp maar ik heb inmiddels ICS erop staan :-) helemaal blij…

Bewerkt (24 april 2013 14:28)
Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2012
  • 21:01

henkkarremans;282212
Met hulp maar ik heb inmiddels ICS erop staan :-) helemaal blij…

Gefeliciteerd

Bewerkt (24 april 2013 14:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren