Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rolanderen

Rolanderen

• Lid sinds 29 maart 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2012
  • 14:09

!LET OP! Alles wat hier beneden staat beschreven is geheel op eigen risico. Androidworld of ik zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade! Uiteraard ben ik (of anderen) wel bereid om te helpen, mocht er iets fout gaan.

Het viel mij op dat in de discussies de laatste tijd vaak vragen worden gesteld over andere ROMs dan de gene in het opening topic dus ik dacht ik vat alles even samen zodat iedereen makkelijk van ROM kan switchen en zo optimaal gebruik kan maken van zijn/haar HD2 en alles wat die te bieden heeft.

In eerste instantie heb je te maken met of je al Android op je telefoon hebt. Is dat al het geval dan is het allemaal lekker simpel zoals ik hier beneden zal uitleggen. Zo niet dan moet je eerst even naar het opening topic om Android te installeren.

Heb je al Android dan zijn er een aantal stappen waarmee je je telefoon klaar maakt voor een nieuwe ROM namelijk:
  1. Kieseen nieuwe ROM: overzicht vind je hier
  2. Maak een back-up van je oude ROM
  3. Task29: wist je interne telefoon geheugen
  4. MAGLDRopnieuw installeren: zelfde procedure als stap 3 in de opening topic
  5. ClockWorkMod (CWM) installeren met de vereiste systeemgrootte
  6. Nieuwe ROM installeren: zelfde procedure als stap 5 in de opening topic

Toelichting:

2. Back-up maken:
1. Start de telefoon op door de Power-knop ingedrukt te houden
2. Kies optie 8. AD-Recovery
3. Ga naar “Back-up and Restore” en kies “Back-up”
Er wordt nu een back-up gemaakt van alles op je telefoon op je SD-kaart. Het kan geen kwaad deze te kopieren naar je computer, dan is die in ieder geval altijd veilig.

Back-up van je gegevens (zie Task29):
Maak een back-up van al je gegevens en apps met bijvoorbeeld MyBackup Root of Titanium Backup, beide uit de Market. Op deze manier blijven al je gegevens tijdens het wisselen van ROMs bewaard.

Back-up terug zetten: Back-up terug zetten doe je door dezelfde stappen te doorlopen als hier boven maar dan uiteraard “Restore” te kiezen. Alles is dan weer precies zoals het was voor je begon!

3. Task29:
Dit wist het interne geheugen van je telefoon maar laat je SD-kaart met rust. Op deze manier ruim je eerst alle rotzooi van een oudere ROM op en begin je vers aan een nieuwe. Dit betekend echter ook dat je al je gegevens kwijt bent (telefoon nummers, smsjes, whatsapp berichten…) maar die kan je met MyBackup of Titanium allemaal weer terug zetten.
  1. Start je telefoon in de Bootloader (volumeknop naar beneden en Power-knop totdat een drie kleurig scherm krijgt met “Serial” onderaan
  2. Sluit de USB kabel aan en wacht tot “Serial” is “USB” veranderd. Dit duurt soms even omdat Windows je telefoon moet herkennen
  3. Draai Task29
  4. Houdt als er 100% op het scherm staat de volume knop vast weer ingedrukt, dan kan je gelijk door met MAGLDR installeren
5. ClockWorkMod CWM
Beschrijving van het gebruik staat in de link. Let even op bij het kiezen van de ROM welk formaat CWM je moet installeren. Dit geeft aan hoeveel intern geheugen de ROM mag gebruiken en dit verschilt van ROM tot ROM.

De eerste keer lijkt dit allemaal erg veel werk maar na een aantal keer krijg je er handigheid in en kan je dit in 10 minuten (ik inmiddels wel). Op deze manier kan je spelen met allerlei ROMs en kijken wat je allemaal kan met je HD2

Veel plezier!!

Bewerkt (24 april 2013 14:00)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren