Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

abati

abati

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 15:24

htc gaf eerst aan dat ik moest betalen omdat ik illegale software had, vandaag heb ik ze voor de 4de x gebeld en nu geve ze aan dat door val de connector in de moederbord deels is losgebroke en niet goed kan opladen.
Dan zou een harde val nodig zijn geweest om zo n kleine connector los te breken. tis nie dat connector helemaal los is gebroke maar het soldeerpunt voor de connector op de moederbord is niet meer in orde.

Bewerkt (24 april 2013 13:52)
abati

abati

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 16:08

ik heb ze nu een mail gestuurd,

Geachte Dynafix,

Afgelopen week hebben jullie mijn htc hd2 bij mij afgehaald voor reparatie wegens het niet kunnen opladen.
vervolgens werd er geconstateerd dat er illegale software in mijn toestal zat. Hiervoor heb ik een prijsopgave ontvangen voor reparatie kosten 285,60 of de keuze voor ongerepareerd retour 58,31 aan service kosten, en later ontving ik nog foto s waarin werd aangegeven dat het echter om een illegale software ging.

Ik ben hier uiteraad niet mee eens omdat de illegale software wat jullie hebben geconstateerd perfect werkt op mijn htc hd2 en dat de software geen betrekking heeft gehad met schade aan de toestel. Dit is puur een hardware fout. En na mijn laatste belletje met HTC werd mij nog ook verteld dat een bepaalde conector in de moederbord niet in orde was, volgens jullie theorie is het zo dat er door val of druk dit is ontstaan.

Dit is zeer vreemd omdat de toestel geen barst heeft of andere ernstige schade aan de buitenkant. Tis heel raar omdat ik de laatste 3x toen ik mijn toestel voor reparatie opstuurde er ook hardware fouten waren zoals het niet functionere van een knop voor de functie om terug te gaan, of de vollume knop om geluidharder te zetten die niet meer functioneerde, kortom mechanish mankementen. Vreemd genoeg warom het nu anders moet ?

Op https://www.facebook.com/notes/htc/update-on-bootloaders/10150305151453084 is aangegeven dat HTC de consument de vrijheid heeft gegeven om bootloader te unlocke om aaangepaste software te kunnen instalere met de risico dat je volledig of deels je garantie verlies. Het is heel duidelijk dat wanneer je als consumen een aangepaste software instaleerd en daardoor een damage kan ontstaan HTC daar niet aansprakelijk voor is maar wel voor de onderdeel waar je niks hebt aangepast in dit geval hardware issues.

Ik ben hier niet mee eens, en vind dat ik tegemoet kom voor een garatis reparatie.
Graag ontvang ik binnen 5 dagen een response.

Bewerkt (24 april 2013 13:52)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 15 december 2011
  • 21:59

Als het echt om een afgebrokenconnector gaat (heb je daar ook foto's van gekregen?) dan kan je het wel vergeten dat je daar garantie op krijgt. Het feit dat de telefoon verder niet beschadigd is doet daar niets aan af - de klap van de val zal wel opgevangen zijn door de draad en connector.

Ik zou zeggen: tijd voor een nieuwe telefoon. Dat is stevig slikken, maar zo heb je er ook niets aan er niemand zal je garanderen dat de telefoon verder nog 100% in orde is.

Die e-mail heb je wel wat overhaast verstuurd, dat had je wellicht handiger kunnen inkleden. Maar ja, niets aan te doen…

Bewerkt (24 april 2013 13:53)
abati

abati

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 december 2011
  • 01:17

i know marvin tis echt so frusterend di,t met tentamens derbij is echt veel te veel voor mij. ik heb geen foto s gekregen van een gebroken connector. ik bel ze morge op en vraag om een foto.Will keep you up to date. En als het niks wordt probeer ik te onderhandelen om voor een lager prijs toestel terug te krijge.

abati

abati

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 17 december 2011
  • 09:55

ik heb nu een mail ontvangen van beide partijen dus HTC en Dynafix (raperatie centrum). Dit is de response van HTC.

Beste Tariq Ahmad Mohamed,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC HD 2.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met een prijsopgaaf die u heeft gekregen.
Het blijkt dat op het reparatiecentrum illegale software is aangetroffen.
Het feit dat uw toestel goed werkte op deze illegale software doet niet terzake.
HTC eist dat een toestel na reparatie weer volledig 100% in orde is en dus ook volledig in garantie valt.
Dit houdt dus in dat ook de illegale software vervangen dient te worden en dit wordt in rekening gebracht.
Dit alles kunt u ook terugvinden in de garantievoorwaarden.#
Het spijt mij dat ik geen beter bericht voor u heb.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

dit zijn de garrantie voorwaarden (http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual/Warranty/wm/1016_A_WarrantyCard_76.pdf)

(tis duidelijk dat het alleen om software issue gaat en niet om schade die ik zelf heb gebracht aan toestel door val)

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 december 2011
  • 12:56

Is het niet een giller? Het document waar Dynafix hier naar verwijst bevat o.a. het volgende (zie bladzijde 45):

Deze Beperkte garantie is alleen van toepassing op de originele
hardwarecomponenten van het Product, en is niet van toepassing
op software of andere apparatuur.
Dus, geen garantie op software. Prima, daar wordt ook niet om gevraagd. Dan staat even verderop (pagina 46) vermeld wanneer de garantie niet van toepassing is. Zullen we het rijtje even aflopen?
serienummer, datumcode of IMEInummer, watermerk of garantiezegel is verwijderd, gewist, beschadigd, veranderd of onleesbaar…
Zonder dat je het expliciet noemt neem ik aan dat genoemde onderdelen nog intact zijn en dit dus niet van toepassing is
de beschadiging van het Product is het resultaat van normaal verbruik
Huh? Wat staat er nou eigenlijk? Als het product stuk gaat ten gevolge van normaal gebruik, dan valt het NIET onder de garantie? Sorry, ik val even van m'n stoel van het lachen. Een jurist maakt daar geheid gehakt van als dit door HTC aangedragen zou worden
het defect is veroorzaakt doordat het Product op een manier is gebruikt die niet in overeenstemming is met de handleiding, …, ongeoorloofde veranderingen of aansluitingen, …
Dat is vermoedelijk waar HTC op duidt (mijn interpretatie!). Maar zonder dat er gespecificeerd is wat dan wel een “ongeoorloofde verandering” is, is dit kolder. Ook hier maakt een jurist met gemak gehakt van voor de rechter.
de gebreken zijn veroorzaakt doordat de batterij is kortgesloten of doordat de zegels van de batterijomhulling of cellen zijn verbroken of vertonen tekenen dat er mee is geknoeid, of doordat de batterij in niet-gespecificeerde apparatuur is gebruikt
Niet van toepassing.
defect door het mobiele netwerk of ander systeem.
Er zijn geen defecten in het mobiele netwerk => niet van toepassing.
de software van het Product dient te worden geüpgrade door wijzigingen in het mobiele netwerk
Er zijn geen wijzigingen in het mobiele netwerk => niet van toepassing
het defect is veroorzaakt door het feit dat het Product gebruikt is met of is aangesloten op een accessoire die niet is goedgekeurd
of geleverd door HTC of is gebruikt op een onbedoelde wijze en als kan worden aangetoond door HTC dat zo’n defect niet een gebrek is van het Product zelf.
Als software al aangemerkt zou kunnen worden als “accessoire”, dan nog is dit gebrek geen gevolg van die software

Ook nog even aandacht voor kopje 10 op bladzijde 49:
10. DEZE BEPERKTE GARANTIE VERMELDT DE COMPLETE GARANTIE DIE HTC VERLEENT AAN DE KLANT.
Er kunnen dus geen extra voorwaarden gesteld worden waar Dynafix zich op kan beroepen!

Derhalve is het opsturen van deze PDF als referentie niet zo heel erg slim van Dynafix. Hiermee haalt het zijn eigen stelling over “illegale software” helemaal onderuit. Laat ze maar eens specifiek verwijzen naar waar in dit document staat dat andere software de garantie teniet zou doen. Iedereen kan een document van 500 pagina's opsturen en dan zeggen: “het staat er echt in hoor, zoek maar”. Dat is een juristen-truuk die al zo oud is als de weg naar Rome. Of Taiwan.

Los daarvan is in tweede instantie blijkbaar geconstateerd dat de connector stuk is. Dat is 99% zeker het gevolg van mechanische belasting die niet als “normaal gebruik” aangemerkt kan worden. En dat, vrees ik, doet je uiteindelijk de das om.

Bewerkt (24 april 2013 13:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren