Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Thymos

Thymos

• Lid sinds 30 december 2010
  • Berichten 80
  • Reputatie 0
  • 30 april 2012
  • 15:07

Ha Zork,
ik vind het heel tof dat je zo mee blijft denken,maar je overschat mijn kennis behoorlijk bv ik weet niet eens wat een terminal is of waar ik die kan vinden,of hoe ik een commando moet geven.
Ik had in de tussentijd via ubuntu al een ebook converteer programma geinstalleerd,maar merk in de praktijk dat dat ook te ingewikkeld is.
Ik krijg er langzamerhand een punthoofd van(ik ben er al 2 volle dagen mee bezig,zonder resultaat) en vrees dat er iemand fysiek naast me moet zitten die stap voor stap aanwijzingen geeft.
Op mijn pc heb ik ze al uitgepakt staan,het transporteren naar flyer is steeds het probleem(ik heb het al via blue tooth geprobeerd ,maar dan kunnen de pc en flyer elkaar niet vinden,ondanks dat ik daar al dingen voor ingesteld had.
En waar ze op mijn pc al uitgepakt staan,daarvandaan krijg ik ze ook niet naar pdf(zoals je een paar berichten geleden tipte.

Bewerkt (24 april 2013 14:44)

Samsung galaxy note 3 en hoger
Samsung tablet 7 in vakantie. s
Samsung tablet S 10.5

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 30 april 2012
  • 16:18

Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je Ubuntu (linux) als je nog niet weet wat een terminal is? In dat geval kan ik je toch maar aanraden om een Windows op je pc te installeren.
Daarmee is het simpeler om bestanden uit te pakken en bluetooth verbindingen te maken (voor leken alleszins).

Anyway, je vindt Terminal terug in je Dash (dat is de menu die je normaal gezien links boven kan openen). Zoek maar even, Terminal zou ergens tussen je geïnstalleerde programma's moeten staan.

Wat bijkomende uitleg bij de commando's die ik gegeven heb:
apt-get is de ingebouwde tool in Ubuntu om programma's te installeren. Deze worden (mits het juiste commando) automatisch gedownload en geïnstalleerd. Dus als ik in de terminal typ: apt-get install unzipdan gaat hij het programma apt-get aanroepen, install is de parameter om de installatie te triggeren en unzip is de naam van het programma.

Een goed naslagwerk voor beginners in Ubuntu kan je ->HIER<- terugvinden.
Good luck ;-)

Bewerkt (24 april 2013 14:44)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren