Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

edacs

edacs

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 02:38

Hallo, ik heb een tijdje geleden ook getracht om mijn HTC 3D Evo te rooten met de Revolution Module. Toen het programma op de laptop aan het werk was gebeurde er even iets en daarna helemaal niet meer. Na 30 minuten heb ik het programma toen maar afgebroken. Ik had daarna wel S-off. Ik ben er toen maar mee gestopt. Later ontving ik een officiele HTC update en die ook uitgevoerd en toen werkte Wifi ineens niet meer. Telefoon naar HTC gestuurd en toen ontving ik een rekening van € 160,- excl. BTW omdat er volgens hun illegale software op de telefoon zou staan. Ik durf het rooten niet meer aan.

Verder vind ik het met deze moderne telefoons bijzonder slecht dat je niet gewoon op een simpele manier een andere softwareversie kunt installeren net zo simpel als je Windows op een PC installeert. Een complete backup maken van je telefoon gaat niet. Data bestanden van diverse software applicaties die in de beveiligde omgeving worden opgeslagen kun je alleen maar bewaren in een backup indien je root toegang hebt. Dat vind ik in het bijzonder zeer slecht aangezien ik mijn eigen data volledig wil kunnen bewaren op een externe lokatie voor als er iets mis gaat met de telefoon. Dat is immers ook een gebruikersrecht !

Android is zeer gebruiksvriendelijk maar je hebt totaal geen invloed over de versie van de software. Na een update kun je niet meer terug naar een vorige versie als die je niet bevalt. Gaat er iets fout tijdens het installeren dan kun je de telefoon weer opsturen. Fabrikanten van de telefoons beroepen zich in het bijzonder al snel op illegale software op de telefoon om onder de garantievoorwaarden uit te komen.

Ik gebruik zelf MyBackup maar kan nooit een volledige backup schrijven zonder root toegang.

Al met al zou dit alles veel beter en gebruiksvriendelijker moeten kunnen.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren