Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 september 2011
  • 19:56

Tutorial voor S-Off & Rooting EVO 3D GSM Hboot 1.49.0007 - 1.49.0008

LET OP, Dit is VOLLEDIG op eigen risico en je kunt je toestel ermee bricken! En het is mogelijk dat de garantie vervalt!
Ik (Salvation) doch Androidworld Is niet verantwoordelijk voor enige schade aan uw toestel

Laten we Beginnen!

Check je Hboot versie:

Stap 1: Doe je EVO 3D UIT.

Stap 2: Haal voorzichtig je klepje eraf en haal de accu er even uit (zodat je EVO helemaal uit is) en doe hem er daarna weer in en doe het klepje er weer op.

Stap 3: Druk je Volume knop op zachter (dus het minnetje) houd hem ingedrukt en druk TEGELIJK je Power knop in.

Stap 4: Nu krijg je een wit scherm te zien met onderaan het wel bekende Android poppetje op een skateboard.
En je ziet een menutje en wat tekst staan.
Bovenaan (in het groen) Zie je HBOOT staan het is verstandig deze op te schrijven want deze heb je straks nodig.

Stap 5: Nu Reboot je hem weer als er geen REBOOT staat druk je op Fastboot dan staat er als het goed is wel reboot, of je herhaald stap 2 en start hem op de normale manier op(met volume knopjes kun je naar boven en beneden in het menu en met de power button druk je als ware op ENTER)

Nu je dit weet kan het Rooten gaan beginnen!
S-Off & Root

Must Done voordat je begint met Rooten: Installer deze driver : http://downloads.unrevoked.com/HTCDriver3.0.0.007.exe

Stap 1: Open je Webbrowser en ga naar Revolutionary

Stap 2:
Scroll naar beneden naar downloads, Klik op windows 7 en hij download.
(minimalizeer je browser)

Stap 3:
Maak een map aan C:\rev\ en pak daar het Rar bestandje in uit

Stap 4:
Sluit je EVO aan en zet hem op OPLADEN.

Stap 5:
Ga naar instellingen>Applicaties>Ontwikkeling En zet USB-Foutopsporing AAN.

Stap 6:
Ga naar c:\rev\ (hier staan bestanden in als het goed is zoniet ga terug naar stap 3)

Stap 7:
Rechtermuisknop op Revolutionary.exe en run hem als administrator.

Stap 8:
Kopieer de Device serial nummer dan minimaliseer je je Prompt window (zwarte schermpje waar de device serial instaat) Als je het niet kunt kopieren lees dan verder.

Stap 9:
Ga naar je geminimaliseerde browser selecteer windows>HTC Evo 3D GSM>Dan selecteer je je HBOOT versie (die heb je als het goed is genoteerd of goed onthouden!)

Stap 10:
Plak je Device Serial (kon je het niet kopieren dan typ je het nauwkeurig over) klik dan op GENERATE KEY

Stap 11:
Kopieer dan je je Generated Key en plak deze weer in je Command Prompt (dat zwarte schermpje dat geminimalizeerd was).

Stap 12:Druk op enter en als het goed is gaat hij hem nu Rooten!

Wanneer hij vraagt of hij of hij Clock Work Recovery moet installeren klik op Y dit moet je echt doen !!!!!

Stap 13: Om hem Permanent te rooten download http://goo-inside.me/superuser/su-2.3.6.3-efgh-signed.zip

Stap 14:
Zet je gedownloade bestand op je memorycard en ga naar je nieuwe Recovery menu (Power aan + Volume naar beneden dan selecteer je recovery.) (wanneer je een triangle ziet heb je je recovery niet goed geFlashed ) Onderaan de post staat hoe je dit alsnog goed kan doen

Stap 15:
Ga dan naar Install zip from SD Card en selecteer de ZIP die je er bij stap 13 op hebt gezet.

Reboot je EVO 3D En hij is Geroot!!

Recovery niet goed geinstalleerd lees dit!

Ga naar de market en download RomManager en installeer (als hij dit niet automatisch doet de recovery menu)

Laat een reactie achter hoe het je is afgegaan!
Dit is mijn eerste TUT dus ik hoor graag wat ik zou kunnen aanpassen om het nog simpeler te maken! Of andere tips zijn altijd welkom

Graag

Salvation

Bewerkt (19 september 2011 19:56)
iAndries

iAndries

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 327
  • Reputatie 0
  • 20 september 2011
  • 20:00

TOP TUT

Heb het net ff gedaan en veel simpeler kan het niet,en in nl is het toch ff prettiger allemaal.
THNX

Bewerkt (20 september 2011 20:00)
Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 20 september 2011
  • 20:24

Dat is goed om te horen! Bedankt!!
Zijn er al meer mensen die het hebben gedaan?

Salvation

Bewerkt (20 september 2011 20:24)
indofk

indofk

• Lid sinds 24 september 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 september 2011
  • 22:56

Bedankt voor deze handleiding ,ik ga deze zeker gebruiken als ik mn evo 3D ga rooten (ik wacht nog totdat er een goedwerkende rom is met sense 3.5 ) . zou je evt ook een nederlandstalige handleideing kunnen maken voor s-on

Bewerkt (24 september 2011 22:56)
Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 25 september 2011
  • 01:19

hallo,

ik heb op dit moment even geen laptop.tot mijn beschikking!
maar ik ga er mee bezig en komt er zeker binnen nu.en 2 weken!

Bewerkt (25 september 2011 01:19)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2011
  • 23:22

Er is nu een update voor de HTC die ik eigenlijk wil installeren, maar ik heb de mijne geroot. De instructiefilmpjes om te unrooten zijn volgens mij voor de Amerikaanse Evo 3D, dus ben ik enigszins huiverig om die uit te voeren.
Iemand een idee of link hoe dit gedaan moet worden voor de Europese versie?

Bewerkt (31 oktober 2011 23:22)
Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 07:25

Niet doen,
naar mijn weten zijn dit alleen maar 3 games als ze tog wilt hebben kun je ze handmatig installeren.
americaanse evo is cdma en wij hebben gsm dus dat is anders.

Bewerkt (1 november 2011 07:25)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 08:57

Volgens de update waren er ook beveiligingslekken opgelost. Dat leek mijn wel belangrijk. Maar ik heb via de xda-developers site de stock ROM (Europese GSM) kunnen bemachtigen en die via de PC geïnstalleerd. Ging zonder probleem. Alleen nu zit ik met de nieuwe Market welke qua snelheid echt beroerd is. Wat is die langzaam. Zelfs als je de PC voor internet doorgeven gebruikt. Bij sommige apps zie ik alleen de zandloper. Schiet niet op. Dit kosten ontwikkelaars gebruikers. Heel slecht van Google.

Bewerkt (1 november 2011 08:57)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6182
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 1 november 2011
  • 08:58

Mooie Howto!

Ik heb hem “sticky” gemaakt

Bewerkt (1 november 2011 08:58)
Salvation

Salvation

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 09:34

Dat de market zo.sloom is ben ik met je eens !
Als je de oude wilt moet je even rondsurfen op xda staat vast nog wel de oude en anders stuur je mij even een pm dan help ik je vanavond !

Bewerkt (1 november 2011 09:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren