Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

yapyappie

yapyappie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 16:59

hallo

Na veel fora gelezen te hebben, ben ik de draad kwijt geraakt. Ik hoop dat ik een paar vragen beantwoord krijg.
Ik heb me desire geroot met de unrevoked methode. ik heb de AuraxTSense v7.9 rom succesvol erop gegooid. Nu wil ik app2sd gebruiken, echter moet ik daarvoor me sdkaart partitioneren. Er zijn zoveel methodes en de één ingewikkelder dan de ander. De één zegt je moet eerst app2sd installeren voordat je een mod erop gooit, de ander zegt het weer andersom (zal ook wel afhangen van de mod?) Sommige partitie methodes zijn van voor de unrevokedroot methode of zijn van voor de froyo update, wel of niet S-OFF, ik kan niet goed vinden welke ik nu moet gebruiken.
Iig heb ik begrepen dat ik voor een werkend app2sd (waarbij ik het grootste gedeelte van de apps naar de sd kaart kan gooien, ipv de standaart froyo methode) een ext partitie moet maken op mijn sd kaart.

Standaart op de mod staat rom-manager. Met de deze rom-manager kun je sdkaart partitioneren, heb ik gedaan, de telefoon start opnieuw op en er hij gaat iets laden. Ik installeer voor de zekerheid opnieuw de auraxtsenserom, alleen blijkt dat mijn sd kaart niet geformatteerd is en ik lees overal dat dit zal gebeuren bij partitioneren.

mijn vragen tenslotte:
- heeft het maken van de partitie via rom-manager dus niet gewerkt? kan ik controleren of er een ext partitie is gemaakt?
-Als het dus niet gelukt is om mijn sd kaart te partitioneren, kan ik dan via clockworkmod recorvery 2.5.0.7 wel succesvol doen of hoe moet het wel via Rom manager? Of moet het toch op een hele andere manier.
-maakt het nog uit of je ext of ext2 of ext3 hebt, zoja welke heb ik dan nodig en kan ik dat ook bereiken via één van de bovengenoemde partitie methodes?
- stel het lukt allemaal is het dan app2sd+ of is dat weer en stap verder?

De vragen zullen vast ergens op een fora beantwoord worden, maar sommige topics hebben 120 pagina's en ik ben al 2 dagen bezig om het goed werkend te krijgen.

alvast bedankt.

Bewerkt (1 november 2010 16:59)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 18:01

Dit staat op XDA vermeld:

Installation:

-Enter to recovery, do a Wipe Factory reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik, format/wipe partition Ext2, 3 or 4.
-Flash my ROM (If you have already last Radio you only have to install the rom Without Radio, and if not, install With Radio or separately).
-Flash new radio
-Run rom (First time takes some time to run)

Ik vind zelf de Amon Ra recovery veel fijner werken dan de clockworkmod recovery welke standaard wordt geflashed bij unrevoked. Ik raad dan ook aan het rooten een keer opnieuw te doen maar dan met de AmonRa recovery. Gewoon nogmaals unrevoked doen maar nu voordat je begint in de pulldown list bij “file” AmonRa te kiezen. Deze moet je wel eerst ergens op je computer zetten en is wel te vinden op XDA. Als dit gebeurd is kun je opstarten in recovery en dan kun je de sd-kaart partitioneren en eventueel upgraden naar ext 3 of 4. Ook kun je dan alles wipen en de ROM flashen.

Groeten…

Bewerkt (1 november 2010 18:01)
yapyappie

yapyappie

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 november 2010
  • 21:44

Het is uiteindelijk wel gelukt met clockworkmod om een partitie te maken. Ik moest een rom-manager premium hebben.
Er is nu een partitie, alleen is het ext en kan er niet worden geupgrade naar ext 3 of 4. Maar is het standaart ext2 of gewoon ext? Wil dit weten ivm reqvereiste voor de auraxTsense die ext2 wilt hebben.
Misschien moet ik dus alsnog naar de Amon Ra recovery alleen heb ik gelezen dat een nandroid backup via clockwork niet werkt als je een Amonra recovery hebt ( en andersom). Kun je amon ra ook gewoon via rom manager flashen?

Bewerkt (1 november 2010 21:44)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 09:14

yapyappie;53555
Het is uiteindelijk wel gelukt met clockworkmod om een partitie te maken. Ik moest een rom-manager premium hebben.
Er is nu een partitie, alleen is het ext en kan er niet worden geupgrade naar ext 3 of 4. Maar is het standaart ext2 of gewoon ext? Wil dit weten ivm reqvereiste voor de auraxTsense die ext2 wilt hebben.
Misschien moet ik dus alsnog naar de Amon Ra recovery alleen heb ik gelezen dat een nandroid backup via clockwork niet werkt als je een Amonra recovery hebt ( en andersom). Kun je amon ra ook gewoon via rom manager flashen?

Als het goed is, moet je apps2sd nu gewoon werken zoals het hoort. Ext2 of 3 (en tegenwoordig zelfs 4) maakt weinig verschil, dus geen zorgen. Controleer eerst maar even of het werkt. (op google vind je erg veel manieren om te checken: bijvoorbeeld “type into a terminal
su then enter
ls -l /system then enter
you should see beside the app, app-private,dalvic-cache the corresponding folders they are symlinked”

Clockwork werkt hartstikke goed dus er is geen noodzaak om over te stappen naar Amon Ra. En idd, de nandroid backup gemaakt met de één, werkt niet met de ander. Ik zou dus gewoon Clockwork houden en als het goed is, zal alles moeten werken nu…

Bewerkt (2 november 2010 09:14)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 09:55

Clockwork werkt wel maar is zéér user-onvriendelijk (althans voor deze user) en kan niet zoveel als AmonRa (of ik kijk er over heen).

Groeten…

Bewerkt (2 november 2010 09:55)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 10:01

Kwabbernoot;53678
Clockwork werkt wel maar is zéér user-onvriendelijk (althans voor deze user) en kan niet zoveel als AmonRa (of ik kijk er over heen).

Groeten…

Ik wil niet een discussie starten welke beter is, maar ik denk gewoon dat het voor iedere gebruiker verschilt. Zelf begrijp ik bijvoorbeeld weer niet wat er zo onvriendelijk is aan clockwork. En wat deze gebruiker betreft, hij of zij heeft gewoon de sd kaart geformateerd. Dus ik ben het niet echt eens met het zéér onvriendelijke…
Maar goed, de keuzevrijheid is dan weer het mooie van Android/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (2 november 2010 10:01)
yapyappie

yapyappie

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 november 2010
  • 17:23

Dank jullie wel voor de reacties. app2sd werkt idd naar behoren! Partitie gemaakt met rom manager dus eigenlijk me verder niet meer bezig gehouden met clockwork interface. Ik zie geen reden meer om nu nog over te stappen naar een andere recovery. Hoe dan ook, ik ga nu eindelijk eens me telefoon vol gooien!

Bewerkt (2 november 2010 17:23)
fishke

fishke

• Lid sinds 29 september 2010
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 4 november 2010
  • 19:23

Quick system info kun je in Market vinden. Hier kun je makkelijk zien hoeveel van je EXTpartitie in gebruik is.

Bewerkt (4 november 2010 19:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren