Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 14:32

Wat is op dit moment de beste custom ROM voor de Desire?
Op mijn Magic vroeger draaide ik altijd Cyanogen ROMs of afgeleiden daarvan (HTCClay Superbad en dergelijke). Cyanogen bestaat ook voor de Desire maar er moet meer zijn zo lijkt mij.

De vraag is dus eigenlijk: welke ROM gebruik jij, is deze zonder of met Sense en waarom heb je voor deze gekozen?
Ben benieuwd.

Groeten…

Bewerkt (30 september 2010 14:32)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 15:36

Kwabbernoot;43675
Wat is op dit moment de beste custom ROM voor de Desire?
Op mijn Magic vroeger draaide ik altijd Cyanogen ROMs of afgeleiden daarvan (HTCClay Superbad en dergelijke). Cyanogen bestaat ook voor de Desire maar er moet meer zijn zo lijkt mij.

De vraag is dus eigenlijk: welke ROM gebruik jij, is deze zonder of met Sense en waarom heb je voor deze gekozen?
Ben benieuwd.

Groeten…

Ik denk dat je genoeg van dergelijke vragen/antwoorden hier al kunt vinden met een beetje zoekwerk. Kijk in ieder geval zelf even op Desire Android Development - xda-developers. Hier vind je alle antwoorden die je zoekt.

Ik denk dat de ‘beste’ custom ROM niet bestaat. Iedereen zoekt iets anders. Wil je snelheid en pure android, ga dan voor cyanogen. Wil je dat iets experimenteler, ga dan voor OD of Defrost. Wil je een stock ROM, zoek dan een geroote stock. Wil je stock aangepast, zie Leedroid. Wil je pure stabiliteit, maar toch dicht bij stock, kijk naar MoDaCo. Etc etc etc, je begrijpt wat ik bedoel…

Zelf kies ik voor DeFrost of cyanogen (ook al draai ik nu even MIUI), puur vanwege de snelheid, ruimte en mogelijkheden.

Ik zou zeggen, maak een nandroid backup en probeer zelf eens wat ROM's uit. Dat is denk ik de beste manier om de voor jou ‘beste’ custom ROM te vinden.

Bewerkt (30 september 2010 15:36)
copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 15:39

Even een vraag tussendoor: raak je bij het installeren van een custom rom je gegevens en geïnstalleerde apps kwijt. Met andere woorden, moet je alles weer opnieuw installeren of blijft een en het ander behouden?

Bewerkt (30 september 2010 15:39)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 16:22

mark;43699
Ik denk dat je genoeg van dergelijke vragen/antwoorden hier al kunt vinden met een beetje zoekwerk. Kijk in ieder geval zelf even op Desire Android Development - xda-developers. Hier vind je alle antwoorden die je zoekt.
<knip>
Het klopt dat er op deze website al wel het één en ander te vinden is maar dan meer van welke ROM mensen gebruiken. Niet het waarom. En dat dan allemaal in verschillende draadjes. Het leek mij wel handig dat een beetje in één draadje te verzamelen.

Ik heb zelf al gekeken op XDA en ook op Androidspin maar ik ben het overzicht kwijt wat ik wel had tijdens mijn Magic periode. Wellicht heb je gelijk en moet ik er gewoon maar een paar proberen.

Ik ben in principe opzoek naar stabiliteit, functionaliteit en geen Sense. Snelheid is leuk maar ik denk dat zelfs de traagste ROM voor mij nog snel genoeg is.

Groeten…

Bewerkt (30 september 2010 16:22)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 16:26

copymaster;43700
Even een vraag tussendoor: raak je bij het installeren van een custom rom je gegevens en geïnstalleerde apps kwijt. Met andere woorden, moet je alles weer opnieuw installeren of blijft een en het ander behouden?

Dat ligt eraan. Het is aan te raden om 1) als je de eerste keer een custom ROM installeert, of 2) van ROM wisselt, het toetsel vanuit recovery volledig te wipen (dus full wipe/cache etc). Je verliest al je programma's en data, dus zorg dat je een backup hebt gemaakt! Zelf gebruik ik voor sms/woordenboek/call log etc MyBackup, en voor programma's Titanium Backup. Wanneer je de betaalde versie neemt, dan worden al je programma's teruggezet zonder dat je voor elk programma op oke dient te drukken (aanrader). Let wel, NOOIT systeeminstellingen terugzetten!!! Enkel data en programma's…

Wanneer je een zelfde ROM upgrade naar een nieuwere versie, dan hoef je in principe niets te verliezen, dus niet te wipen. Enkel wanneer je problemen ondervindt na een upgrade, is het verstandig te wipen en zul je dus weer alles verliezen.

Het is echt aan te raden om altijd(!) een backup via Nandroid backup te maken voordat je een ROM flasht. Mocht je dan onverhoopt in een bootloop terecht komen, heb je in minder dan 5 minuten weer alles terug…

Bewerkt (30 september 2010 16:26)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 16:32

Kwabbernoot;43708
Ik heb zelf al gekeken op XDA en ook op Androidspin maar ik ben het overzicht kwijt wat ik wel had tijdens mijn Magic periode. Wellicht heb je gelijk en moet ik er gewoon maar een paar proberen.

Ik ben in principe opzoek naar stabiliteit, functionaliteit en geen Sense. Snelheid is leuk maar ik denk dat zelfs de traagste ROM voor mij nog snel genoeg is.

Groeten…

Het desire topic op XDA is idd een beetje rommelig en soms zie je door de bomen het bos niet meer. Misschien moet je eens kijken naar: SuperVillain 1.0 (No Sense UI, speed tweaked, based on VillainROM)) - xda-developers Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is een bekend Dev team. Deze ROM is Senseloos, maar wel gebaseerd op het Sense framework. Dat wil dus zeggen dat deze misschien iets trager is dan een AOSP rom (in hoeverre je dat merkt weet ik niet), maar wel bijvoorbeeld de Sense dialer/berichten en zo heeft.
Anders, wil je echt vanilla, dan is de meest stabiele waarschijnlijk toch deze van cyanogen CyanogenMod-6 for Desire: OJNEVERDIE V6.0.2 (09/08/2010) - xda-developers . Maar ik denk dat wat stabiliteit betreft, VillainRom een iets zekerdere keus is…

Bewerkt (30 september 2010 16:32)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 17:31

Ik hoop dat er binnenkort met een NewSense ROM uitkomt waarbij alles werkt. Ik heb al een Desire HD port geprobeerd en het ziet er echt goed uit. Jammer dat (nog) niet alles werkt zoals de camera.
Op dit moment heb ik AuraxTSense v7.6.1 op mn Desire en die bevalt me erg goed.

Bewerkt (30 september 2010 17:31)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 30 september 2010
  • 17:46

Ik denk dat ik inderdaad maar weer begin met een Cyanogen Rom. Die bevielen altijd wel goed.
Bedankt voor de info zover. Indien iemand anders nog ideeën heeft lees ik die natuurlijk ook nog graag.

Groeten…

@Garduna: die ziet er iig erg fraai uit. Jammer dat ie nog sense heeft want daar wil ik eigenlijk toch wel vanaf.

Bewerkt (30 september 2010 17:46)
AD-Droid

AD-Droid

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2010
  • 10:21

Ik heb na Cyanogen opendesire rom erop gezet en nu draai ik AuraxTSense v7.6.1 ziet er erg mooi uit.
Ben nog aan het zoeken wat een snelle rom is maar ook kwa looks mooi is.
Deze houw ik er maar even op, nu 3 roms in minder dan 24uur lol………we krijgen de smaak te pakken

Ben wel benieuwd naar nog meer roms en de bevindingen daarvan

Bewerkt (3 oktober 2010 10:21)
Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2010
  • 10:33

Ikzelf draai met OpenDesire omdat deze zonder Sense is (wat in mijn ogen toch een batterij-snoeper is) én apps2sd+ heeft, wat inhoudt dat ALLE apps naar een aparte partitie gaan, onafhankelijk wat de ontwikkelaar heeft geprogrammeerd voor zijn app, waardoor je dus zonder iets te hoeven doen alles op sd hebt. Ik heb ruim 100 apps geinstalleerd en nog 107 mb over.
OD is momenteel zeer stabiel en zeer batterij-vriendelijk.

Bewerkt (3 oktober 2010 10:33)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren