Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Misting

Misting

• Lid sinds 25 september 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 september 2010
  • 00:58

Ik heb een HTC Desire, simlock vrij, met Froyo, niet geroot.
Wat ik zoek is een oplossing om enkele standaard apps van HTC Sense te verwijderen. Ik bedoel apps zoals Facebook, Aandelen etc. Ik gebruik die toch niet, maar ze gebruiken wel veel van de (te) beperkte opslagruimte op de telefoon.
Tot nu toe heb ik her en der wel aardige suggesties gelezen. Maar die gaan er allemaal van uit dat je met HTC Sync met de PC contact kan maken met je telefoon. Maar ik kan dat niet, want ik werk met Linux (Ubuntu). Heel raar eigenlijk, de telefoon werkt met Linux (Android), maar verbinden gaat alleen via Windows.
Ik kan vanuit Ubuntu natuurlijk de SD benaderen en veranderingen aanbrengen. Maar ik kan niet het telefoon opslag geheugen benaderen.
Heeft iemand een suggestie voor een Linux gebruiker?

Bewerkt (25 september 2010 00:58)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 25 september 2010
  • 03:05

Om systeem apps te kunnen verwijderen moet je zowiezo al root-rechten hebben. Dus als je telefoon niet geroot is dan gaat het niet lukken.
Verder deel ik je mening dat een Android toestel wat eigenlijk weer linux is verder weinig apps kent voor linux waarmee je op je toestel wat kan doen.

Ik denk echter wel dat er op de xda-developers site nog wel meer mensen zitten die geen windows machine hebben …misschien kun je daar je licht eens opsteken ?

Bewerkt (25 september 2010 03:05)

Samsung Galaxy S8+

dylantje

dylantje

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 21:31

vm installeren op je linux daar windows op draaien

Bewerkt (2 oktober 2010 21:31)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2010
  • 22:50

Als het alleen maar gaat om het verwijderen van apps dan heb je daar geen htc sync voor nodig dus om daar dan helemaal een vm voor op te zetten is een beetje overkill
Het gaat om systeemapps dus die root moet er zowiezo wel komen en als je dan toch eenmaal root hebt dan zijn er genoeg mogenlijkheden om die apps van je telefoon te verwijderen. Dat kan met een goede filemanager die je root rechten kunt geven…bv. root explorer.
Het kan ook via Titanium backup en je kunt het ook via ADB doen (of tooltjes die gebruik maken van adb zoals bv Android explorer)

Maar feit blijft…geen root…geen system apps verwijderen.

Bewerkt (2 oktober 2010 22:50)

Samsung Galaxy S8+

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 9 januari 2011
  • 20:18

We hebben spambots in the house!!

EDIT: O zijn al weggehaald

Bewerkt (9 januari 2011 20:18)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren