Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Evert

Evert

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 9 september 2010
  • 17:14

Aan de mod die mijn vorige posting hierover beantwoordde en het topic vervolgens maar meteen op slot deed: je schreef dat deze vraag al meerdere malen gesteld was op dit forum en dat je met APNDroid alle internetverkeer kan stoppen op je telefoon. Dat laatste klopt, maar is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is hoe ik het achtergrond-internetverkeer (gmail, market, etc.) kan stoppen, maar wel met de browser naar een site kan surfen.
Op vakantie in het buitenland kwam ik er achter dat er op mijn Desire wel heel veel internetverkeer plaatsvindt zonder dat ik ergens naartoe surf. Gemiddeld zo'n 3 MB per dag. Dat is wel duur met roaming-kosten.

Ik wil op vakantie wel af en toe iets opzoeken op internet (het weer of een vertaling van een restaurant-menu), maar heb geen zin om, wanneer ik de 3G-verbinding op mijn mobiel aanzet om de browser op te starten, er dan meteen tig programma’s op de achtergrond gaan synchroniseren. Denk aan GMail, Exchange, Marketplace en nog tig andere programmaatjes die ik geïnstalleerd heb.

Wie weet er een manier om al dit achtergrond-internetverkeer uit te zetten, terwijl ik toch gewoon naar een website kan surfen?

Android lijkt wel mogelijkheden hiervoor te hebben, maar die werken niet goed. Zo kun je met <<Instellingen -> Mobiele Netwerken -> Gegevensroaming>> uitzetten dat er ueberhaupt roaming plaatsvindt, maar dan kun je ook niet meer iets opzoeken op internet met de webbrowser. En bij <<Instellingen -> Accounts en synchronisatie>> kun je instellen of gegevens voor sommige accounts automatisch gesynchroniseerd worden. Maar dat werkt in mijn ervaring ook niet echt goed: er blijft veel internetverkeer.

Wie heeft een oplossing?

Dank,
Evert.

Bewerkt (22 april 2013 12:38)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 9 september 2010
  • 18:47

Wat ik ooit heb gedaan (tsja het is wel heel alternatief) is elke app langsgaan waarvan je weet dat die internet nodig heeft. En daarvan naar de instellingen en de synchronisatie op Handmatig zetten. Het werkte bij mij perfect in de tijd dat ik eventjes heel lang met een batterij mee moest!

Evert

Evert

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 10 september 2010
  • 09:44

Thanx. Zover was ik ook gekomen :-). Ik vroeg me dus af of er een eenvoudigere en betere manier is.

henryb

henryb

• Lid sinds 11 april 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 september 2010
  • 11:43

Er is een app van proximus, echter kan je ook bij instellingen data roaming uit zetten, werkt gewoon goed.
Mocht je echt je mail willen bekijken of willen internetten loop dan even voorbij een starbucks of een Mc D.

succes ermee.

Evert

Evert

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 11 september 2010
  • 11:13

Met die instelling zet je dus alle internetverkeer uit. Het gaat mij erom dat ik het achtergrond-internetverkeer uitzet, maar nog wel naar een webpagina kan surfen.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 september 2010
  • 11:35

Evert;40096
Met die instelling zet je dus alle internetverkeer uit. Het gaat mij erom dat ik het achtergrond-internetverkeer uitzet, maar nog wel naar een webpagina kan surfen.
Zal quasi onmogelijk zijn.

John_McClane

John_McClane

• Lid sinds 14 mei 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 11 september 2010
  • 12:12

Met het risico mezelf belachelijk te maken door een ongelooflijk openstaande deur in te trappen….
Instellingen -> Accounts en synchronisatie -> Achtergrondgegevens is niet wat je zoekt?

Evert

Evert

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 11 september 2010
  • 13:23

He John,

Nee, je maakt jezelf niet belachelijk. (Dat doe ik wellicht.) Die optie had ik ook gevonden, maar helaas werkt dat niet goed. Er staan lang niet alle programma's bij (wel de standaard geinstalleerde programma's, maar niet wat je er zelf later nog bij geinstalleerd hebt). En bij Android 2.1 kreeg ik nog de melding dat het “wellicht niet helemaal goed functioneerde” o.i.d.

Als je een tip hebt hoe ik uit kan vinden welke programma's ueberhaupt contact maken met internet, houd ik me aanbevolen.

Dank,
Evert.

Bewerkt (22 april 2013 12:39)
remichi

remichi

• Lid sinds 09 september 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 18 september 2010
  • 16:50

ik ben hier ook erg benieuwd naar evert. bij mijn samsung galaxy s staat data roaming uit, en toch krijg ik constant mailtjes van gmail binnen, messenger etc. vind ik normaal gesproken niet erg maar in het buitenland wil ik zelf in de hand hebben of ik wel of niet verbonden ben met internet.

hopelijk heeft iemand dus goede instellingen om dit eens en voor altijd te regelen.

Bewerkt (18 september 2010 16:50)
Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 18 september 2010
  • 19:26

Kan hier kort over zijn, naast elke app langslopen is er geen optie dit gescheiden te doen om de simpele reden dat er geen onderscheid gemaakt tussen waar de verbinding voor gebruikt wordt.

Maar, bekijk het positief, wellicht ontdek je nog interessante dingen in je apps

Bewerkt (18 september 2010 19:26)

Uhmmmm…. Android?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren