Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marklar

marklar

• Lid sinds 12 augustus 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 10:56

Gisteren kon ik eindelijk via mijn vodafone abbo Froyo downloaden. Dit ging prima, totdat de desire opnieuw moest opstarten. Al snel kwam de melding:
Helaas! Proces system reageert niet.
Dan kan ik kiezen voor: nu sluiten of Wachten. Beide levert niets op.

Als ik de sim-card erin doe blijft ie de ene keer zoeken naar de simcard die hij helemaal niet herkent. De andere keer herkent ie 'm wel en kom ik in froyo maar dan werkt de simcard gewoon niet. Ook dan komt dezelfde melding in beeld. Ook wifi werkt niet. Zonder sim-card komt de melding ook

Ik heb dus een vodafone abonnement (paar weken geleden afgesloten). Ik weet niet zeker of ik een branded of unbranded telefoon heb. Ik heb hem in de vodafone winkel bij het abbo gekregen maar er staan geen vodafone apps op evenals een vodafone logo.

Heeft iemand een oplossing voor me? Ben redelijk nieuw in dit androidwereldje. Een hard reset heb ik wel (2x) gedaan maar dat leverde niets op, behalve dat ik alles kwijt ben :cry:

Bewerkt (22 april 2013 12:35)
Miorob

Miorob

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:12

als je nog wel in de telefoon kan komen, kun je eens proberen om met een originele rom te flashen.

marklar

marklar

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:13

Wat is een ROM voor een telefoon? En hoe moet ik dat doen, en moet ie dan ook geroot zijn? En houd ik dan mijn garantie?

Wil natuurlijk wel terug naar de winkel kunnen als het niet blijkt te werken. Alvast bedankt voor de reactie!

Miorob

Miorob

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:25

kun je die update die je gedaan hebt niet nog een keer uitvoeren?

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:26

ROM flashen moet je pas echt worst case doen, je garantie komt direct te vervallen, heb je geprobeerd te kijken of het werkt als je je sim-kaart opnieuw erin doet? Veeg de SIM even schoon, en ook de contactjes van de Desire. Doe dat laatste voorzichtig!

marklar

marklar

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:41

Miorob;36452
kun je die update die je gedaan hebt niet nog een keer uitvoeren?
nee want wifi werkt ook niet. Ik zie nu ook dat ie de SD kaart niet kan lezen. Bij de instellingen zegt ie bij SD kaart. Totale ruimte: niet beschikbaar.

@west:
heb dat wel gedaan maar werkt ook niet. Zou zowiezo raar zijn als ie eerst wel werkt maar na een software update niet. Dat rom gedoe zal ik dan maar niet doen

Miorob

Miorob

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 11:44

dan toch maar terug naar de vodaphone shop toe

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 12:33

Yep. Gewoon garantie opvragen.

marklar

marklar

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2010
  • 19:53

heb ‘m terug gebracht en ben ’m nu '10 tot 14 WERKdagen kwijt grrrrr

murkie

murkie

• Lid sinds 25 augustus 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2010
  • 12:19

Er zijn meerdere mensen die dit probleem ondervinden waaronder ikzelf.
Ik heb wel eerste de originele HTC ROM op mijn Desire gezet. Mijn Desire was namelijk Vodafone branded.
Ik dacht dat het daardoor ook gekomen was dat de 2.2 update niet goed was gegaan maar ik heb inmiddels van meerdere mensen vernomen dat zij dit probleem ook ondervinden met de 2.2 update. ook met branded toestellen waar niks mee gedaan is verder..
Het lijkt dus een 2.2 update probleem te zijn..

Ik heb het als volgt opgelost:

Mijn Desire herkende de SD-kaart ook niet meer dus het opnieuw installeren van de HTC ROM ging met wat moeite.. Ook omdat ik m'n GoldCard toen alweer geformatteerd had..
GoldCard kan je alleen maken via je Desire.

Ik heb toen met HxD Editor handmatig een GoldCard kunnen maken en toen alsnog opnieuw de HTC ROM kunnen installeren.

Daarna weer een stappenplan uitgevoerd om 2.2 te updaten..

Ik heb de originele HTC ROM geïnstalleerd via deze tutorial:
http://www.androidworld.n(…)8-desire-unroot.html
Ik heb alles gedaan zonder mijn sim-kaart erin te doen (bedenk wel dat je dan WiFi nodig hebt voor de 2.2 update) en ik heb alleen het stukje van Branded toestel gebruikt.
Daarna heb ik zonder sim-kaart en nog met de goldcard de update van 2.2 OTA geïnstalleerd en toen ging het wel goed.
Daarna mijn huidige sd-kaart en mijn sim-kaart weer in de Desire gedaan..

Maar of de 2.2 update toen wel goed ging doordat ik de sim-kaart eruit had gelaten en de goldcard erin had gelaten weet ik niet.. Dit had ik de eerste keer niet, maar jij hebt een originele Desire en bij jou ging de update ook mis.. Dus weet niet zeker of het daaraan heeft gelegen.. In ieder geval werkt het nu..
Bron: DIG / GAD / HTC Desire # 22 Lang verwacht en toch gekomen!

Maar als je hem origineel wilt houden met behoud van je garantie dan is het het beste om hem naar de winkel terug te brengen..

Bewerkt (22 april 2013 12:36)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren