Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Dray

Dray

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 12:34

Tja, je leest het al gedeeltelijk in de titel…
Ik ben gaan fietsen met mijn desire in mijn broekzak, en het ging hard regenen.
Dus om de desire een beetje droog te houden stopte ik deze in mijn zak van mijn regenjas.. en laat die nou eens niet tegen regen kunnen. Wat het stroomde er gewoon doorheen, en dus zeer waarschijnlijk door mijn desire

Dus ik een feun erop zetten, maar het zelfde probeem is tot nu toe steets terug gekomen, de hardware knopjes regageren niet, slecht of zijn een ander knopje geworden…

Als deze problemen aanhouden, wat moet ik dan doen?

Bewerkt (22 april 2013 12:34)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 17 augustus 2010
  • 12:44

Uhm…Is het niet het beste om natte apparatuur helemaal uit te laten totdat alles helemaal is gedroogd?
Volgens mij draai je het juist kapot als je hem aan hebt staan en hij is nat, of zit ik fout?

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 12:50

Zoals gezegd uitzetten, desnoods accu eruit en laten liggen tot je zeker bent dat hij droog is.
Of er nadien roestvorming komt weet ik niet.
Met een föhn blaas je het vocht alleen maar ook op andere plaatsen.

Is hij dan toch defect, ja dan misschien de verzekeringspolis eens doornemen.

Is balen.

Dray

Dray

• Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 12:53

hmm, hier weet ik niet zo veel van af…
Nu droog ik mijn telefoon natuurlijk zonder de baterij en heb ik tot nu toe alleen de telefoon af en toe opgestart om te kijken of deze het weer deed.
Nu maar hopen dat ik geen permaneten schade heb :cry:

Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 13:04

Dray;34393
hmm, hier weet ik niet zo veel van af…
Nu droog ik mijn telefoon natuurlijk zonder de baterij en heb ik tot nu toe alleen de telefoon af en toe opgestart om te kijken of deze het weer deed.
Nu maar hopen dat ik geen permaneten schade heb :cry:

Ja is best erg om in de stromende regen te fietsen met een desire in je broekzak/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/neutral.png" /> Ik fiets ook wel eens door de regen, maarja ik heb er gelukkig nog een tasje om heen dat het meeste water (dat doet mn broek heen gaat) wel tegenhoud/absorbeert. Voordat het bij mn Desire komt ben ik al weer op mn bestemming :p
Oftewel doe er een tasje om een ofzo/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Iig voor het eerste jaar, na het eerste jaar is ie toch al oud en moet je alleen zorgen dat ie het 2de jaar overleefd (tenzij jij elk jaar een nieuwe koopt xD)

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 17 augustus 2010
  • 13:52

Het is er nu te laat voor, maar voor volgende keer: batterij en SD Card (!) er uit en leg het ding zonder achterkant in een doos met ongekookte :p rijst (rijst is hygroscopisch, trekt het vocht uit je telefoon weg - zou zou nog beter zijn maar dat gaat overal tussen zitten). Deksel er op. Laat het geheel op een droge plek minimaal twee dagen staan voordat je de batterij er weer aan plugt en met een beetje geluk doet'ie het dan weer. Maar dan nog is de kans niet onaanzienlijk dat'ie er na een paar dagen of weken voor goed mee uitscheidt.

Regenwater is helaas nooit helemaal schoon en zal droogvlekken achterlaten, voornamelijk kalk. Da's de pest voor zowel de elektronica als de mechanische onderdelen. Eigenlijk zou je hem moeten spoelen met gedestilleerd water (zeker na bijv. een bad in zeewater!) maar doe dat alleen als de boel nog kleddernat is.

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 14:26

Goede tip marvin, ik onthou 'm

Dray

Dray

• Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 14:30

Leander;34397
Ja is best erg om in de stromende regen te fietsen met een desire in je broekzak/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/neutral.png" /> Ik fiets ook wel eens door de regen, maarja ik heb er gelukkig nog een tasje om heen dat het meeste water (dat doet mn broek heen gaat) wel tegenhoud/absorbeert. Voordat het bij mn Desire komt ben ik al weer op mn bestemming :p
Oftewel doe er een tasje om een ofzo/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Iig voor het eerste jaar, na het eerste jaar is ie toch al oud en moet je alleen zorgen dat ie het 2de jaar overleefd (tenzij jij elk jaar een nieuwe koopt xD)

Ik denk dat er gewoon een plastic zakje omheen ga doen als ik ga fietsen (als mijn desire het teminsten nog gaat doen ._. )

Marvin;34411
Het is er nu te laat voor, maar voor volgende keer: batterij en SD Card (!) er uit en leg het ding zonder achterkant in een doos met ongekookte :p rijst (rijst is hygroscopisch, trekt het vocht uit je telefoon weg - zou zou nog beter zijn maar dat gaat overal tussen zitten). Deksel er op. Laat het geheel op een droge plek minimaal twee dagen staan voordat je de batterij er weer aan plugt en met een beetje geluk doet'ie het dan weer. Maar dan nog is de kans niet onaanzienlijk dat'ie er na een paar dagen of weken voor goed mee uitscheidt.

Regenwater is helaas nooit helemaal schoon en zal droogvlekken achterlaten, voornamelijk kalk. Da's de pest voor zowel de elektronica als de mechanische onderdelen. Eigenlijk zou je hem moeten spoelen met gedestilleerd water (zeker na bijv. een bad in zeewater!) maar doe dat alleen als de boel nog kleddernat is.

tja, ik weet niet of die rijst nu nog veel zin zal hebben aangezien ik de telefoon al ongeveer 2 uur in de warme lucht stroom van een feun heb geplaatst.
En het regenwater is natuurlijk wel door mijn jas heen gekomen, hopelijk heeft mijn jas dus de kalk opgevangen :p
Maar als dat niet zo is en mijn desire blijft kuren vertonen, wat kan ik dan doen?

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 14:35

@Dray punt 1. Je kan ook een goede case kopen, plastic zakjes gaan scheuren dan heb je alsnog een probleem.
Punt 2. Als hij kuren blijft vertonen, verzekering (evt) bellen of heeel heel heeel erg hard huilen aan de lijn bij HTC.

Dray

Dray

• Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2010
  • 15:27

West;34429
@Dray punt 1. Je kan ook een goede case kopen, plastic zakjes gaan scheuren dan heb je alsnog een probleem.
Punt 2. Als hij kuren blijft vertonen, verzekering (evt) bellen of heeel heel heeel erg hard huilen aan de lijn bij HTC.

1) Een case is idd een mogelijkheid, alleen twijfel ik of die ook waterdicht te koop zijn..
2) Dus dit zal niet onder de garantie vallen? :cry: Moet ik maar eens kijken wat er allemaal was geregeld rond dit soort dingen ._.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren