Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Peter

Peter

• Lid sinds 14 april 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2010
  • 15:45

Nu de 2.2 update is uitgekomen is het misschien handig om je Desire te unrootten. Wij van Androidworld hebben dit even voor je geprobeerd en ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Unbranded toestel:
Wat heb ik nodig?
HTC Sync (laatste versie) voor de Desire
De RUU voor je Desire

Wat moet ik doen?

1. Installeer de HTC Sync hier bij zitten de drivers voor je telefoon deze zijn erg belangerijk!
  2. Sluit je toestel via de USB kabel aan op je PC.
  3. Nadat je deze geinstalleerd hebt run je de RUU die je net gedownload hebt, hierna is je Desire weer orgineel en zal de 2.2 update binnen rollen!

As easy as that!

Branded toestel:
Wat heb ik nodig?
Een goldcard!
HTC Sync (laatste versie) voor de Desire
De RUU voor je Desire

Wat moet ik doen?
  • Maak een goldcard via bovenstaande how-to!
  • Installeer de HTC Sync hier bij zitten de drivers voor je telefoon deze zijn erg belangerijk!
  • Sluit je toestel via de USB kabel aan op je PC.
  • Nadat je deze geinstalleerd hebt run je de RUU, hierna is je Desire weer orgineel en zal de 2.2 update binnen rollen!

Het voordeel is dat je, de telefoon naast 2.2 nu ook unbranded heb, de volgende updates zullen dus direct van HTC komen en niet van je provider!

Bewerkt (22 april 2013 12:30)
EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2010
  • 23:05

Ik heb dit gisteren reeds gedaan! Binnen een paar minuten had ik Vodafone branded toestel weer origineel HTC. Daarna krijg je direct de update naar froyo en kun je snel genieten van die heerlijke bevroren yoghurt!

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

ittie

ittie

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 09:45

EricNL;30213
Ik heb dit gisteren reeds gedaan! Binnen een paar minuten had ik Vodafone branded toestel weer origineel HTC. Daarna krijg je direct de update naar froyo en kun je snel genieten van die heerlijke bevroren yoghurt!/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" />

Ook gedaan maar helemaal niks komt er binnen, met een handmatige check krijg ik alleen de melding dat er voor mijn telefoon geen update is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />

Suggesties iemand ?

Peter

Peter

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 09:54

ittie;30262
Ook gedaan maar helemaal niks komt er binnen, met een handmatige check krijg ik alleen de melding dat er voor mijn telefoon geen update is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" />

Suggesties iemand ?

Welke software zie je nu staan?

ittie

ittie

• Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 10:47

Peter;30265
Welke software zie je nu staan?

Firmwareversie: 2.1-update1
Softwarenummer: 1.21.405.2

arjen87

arjen87

• Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 12:28

Ik heb eerst de installatiestappen gevolgd zoals beschreven, en bij de “RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe” trad bij mij steeds het can't connect to usb(error nummer weet ik niet precies meer) probleem op.

Ik heb vervolgens zelf de rom geupdate naar de nieuwe versie(1.21.405.2) en het gold card programma gedraaid. Vervolgens gezocht naar de update, no effect..

Daarna heb ik nog een keer de installatie stappen uitgevoerd zoals hier beschreven, en bij de foutmelding tijdens het upgraden van de rom(RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4.06.00.02_2_release_126984_signed.exe) mn telefoon losgekoppeld, vervolgens weer aangekoppeld en de RUU nog een keer gedraaid.

Deze keer werd de rom wel geupdate, maargoed ik had al de juiste rom versie. Vervolgens nog een keer gezocht naar froyo, maar opnieuw geen effect,

Dus voor de mensen die de update niet kunnen draaien via de RUU installatie: probeer even je desire los te koppelen(er verschijnt dan een wit scherm), koppel je telefoon weer aan en draai tot slot de RUU nog een keer..

Alleen nog geen froyo voor mij dus..heeft iemand nog tips? Ik wordt er een beetje moedeloos van

Ginkeltjes

Ginkeltjes

• Lid sinds 31 juli 2010
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 16:00

Ik kan alvast vertellen dat de branded telefoons niet op deze manier kunnen updaten.T-mobile en Orange, dus waarschijnlijk ook Vodafone kunnen hier veel problemen mee krijgen.

Om het goed te doen zonder problemen (op 2 t-mobile toestellen met succes gedaan) ga je als volgt te werk.

Voordat je begint heb je een gold-card nodig met de volgende image, http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip (hernoem deze naar update.zip)

1. Zet je telefoon uit, haal de Sim-kaart eruit en plaats de gold-card.
2. Start je telefoon op en verbind hem met htc-sync, installeer de originele 2.1 RUU.
3. Start je telefoon op doormiddel van Power button + volume down.
4. Kies nu voor recovery
5. Je krijgt nu een telefoon met een rood uitroepteken, druk nu de volume up in + de power button (kan een paar pogingen kosten want werkt niet altijd lekker)
6. Start nu de update.zip en de 2.2 update zal worden gestart.
7. Telefoon boot een paar keer en klaar! haal de gold-card eruit en doe je sim er weer in + je eigen sd-card

Deze methode werkt! bovenstaande in de startpost kan veel problemen geven!! bij branded toestellen

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 16:28

Verander power down even in volume down en je bent er.

Groeten…

Peter

Peter

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 16:36

Ginkeltjes;30343
Ik kan alvast vertellen dat de branded telefoons niet op deze manier kunnen updaten.T-mobile en Orange, dus waarschijnlijk ook Vodafone kunnen hier veel problemen mee krijgen.

Om het goed te doen zonder problemen (op 2 t-mobile toestellen met succes gedaan) ga je als volgt te werk.

2. Start je telefoon op en verbind hem met htc-sync, installeer de originele 2.1 RUU.
3. Download van de HTC site de 2.2 OTA, plaats deze op je gold-card.
4. Start je telefoon op doormiddel van Power button + power down.
5. Kies nu voor recovery
7. Telefoon boot een paar keer en klaar! haal de gold-card eruit en doe je sim er weer in + je eigen sd-card/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Deze methode werkt! bovenstaande in de startpost kan veel problemen geven!!

De startpost geeft helemaal geen problemen als je hem gebruikt waarvoor hij bedoelt is namelijk het unrootten van je toestel. Nogmaals het is GEEN how-to voor het unbranden van je toestel. Maar een how-to voor het unrootten. En dat gaat prima volgens deze methode.

Jouw methode gaat dus om een heel ander probleem namelijk het UPDATEN van een branded toestel. Het is dus misschien ook beter om deze how-to in een ander topic te zetten.

Itshimagain123

Itshimagain123

• Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2010
  • 19:47

Ginkeltjes;30343

3. Download van de HTC site de 2.2 OTA, plaats deze op je gold-card.
4. Start je telefoon op doormiddel van Power button + power down.
5. Kies nu voor recovery
7. Telefoon boot een paar keer en klaar! haal de gold-card eruit en doe je sim er weer in + je eigen sd-card/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Deze methode werkt! bovenstaande in de startpost kan veel problemen geven!!

Ik zou je tip graag proberen, maar ik kan die 2.2 OTA niet op de HTC-site vinden.Zou je niet een linkje willen plaatsen?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren