Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MacBryce

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2010
  • 22:01

Ik had hier een vervelend probleempje maar ik heb het kunnen oplossen dankzij hulp van xda-developers. Aangezien dit blijkbaar frequent voorkomt, dacht ik er hier even maar een thread over te schrijven.

Dus wat is precies het probleem?

Op mijn HTC Desire kon ik niet op het mobiel netwerk data verzenden en ontvangen terwijl de GPS actief was. Na het opstarten van de GSM was mobile network actief, maar als ik dan Google Maps of Google Navigation startte, dan viel het uit en was het niet meer aan te zetten. De enige uitweg was rebooten en de GPS niet gebruiken, wat ertoe leid dat handige apps zoals Google Maps niet meer bruikbaar zijn.

HTC is zich van dit probleem bewust, maar het nog geen oplossing hiervoor: “Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot uw HTC Desire. Het probleem wat u heeft is inderdaad reeds bij ons bekend en hier wordt druk naar gekeken. Momenteel hebben wij hier nog geen oplossing voor behalve het uitvoeren wat u reeds doet. Wij zijn ook alle informatie aan het inzamelen van toestellen die dit probleem hebben.”

Hoe los je dit dan op?

1. Open je telefoonmodule en bel naar hetvolgende “nummer”: *#*#4636#*#*
  2. Vervolgens druk je op “Phone Info”
  3. Scroll naar beneden en zet je “Preferred Network Type” op “GSM auto (PRL)”

Dit heeft mijn probleem moeiteloos opgelost en ik kan weer naar hartelust surfen en Google Mappen. Ik weet niet precies wat de nieuwe netwerkvoorkeur inhoudt, maar mijn verbindingsnelheid is er absoluut niet trager op.

Hopelijk kan dit nog anderen helpen met dit probleem.

Bron: xda-developers - View Single Post - Data connection problem on my HTC Desire

(Voor sommige mensen in de thread bleek het probleem ook veroorzaakt te worden door de app Juice Defender of door meer dan één APN geconfigureerd te hebben tussen de mobile networks. Moest je verder nog verbindingsproblemen hebben na het overschakelen op GSM auto prl, dan loont het misschien de moeite door eens te kijken of je één van die twee mogelijke oorzaken kan aanpakken.)

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2010
  • 10:19

you the man macbryce!

Merkes

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2010
  • 11:41

Dankzij deze tip verleng je ook de batterij duur van je telefoon. Heb het zelf ook ingesteld staan, en mijn batterij gaat hier langer mee.

dylantje

dylantje

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 184
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2010
  • 16:21

Lijkt me leuk…
Maar …….
Schakel ik hiermee niet 2 en 3g uit?
En blijf ik op gsm/gprs hangen??

En kan ik evt de instellingen nog terug zetten zonder een hard reset….

Spannend..
Iemand een app voor printsreens???

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2010
  • 17:43

zo te zien niet, je kan m ook gewoon weer terug zetten zag ik..
en mn internet werkt nog even snel, zoniet sneller..
maar lastig te checken met mn tmobile abo hah!

ik dacht dat je root acces nodig had voor printscreens..maar zal wel weer een app voor zijn!

man waarom ben ik niet eerder overgestapt op android…

rsterre

rsterre

• Lid sinds 06 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 13:39

Zelf blijf ik ondanks deze wijziging (die ik ook alweer terug heb gezet inmiddels) nog steeds het probleem houden dat ik mijn e-mails niet kan verzenden bij gebruik van 3G.

Met wifi-verbinding lukt het zonder problemen.

Twitteren, internetten, mail ophalen lukt allemaal wel met 3G alleen verzenden van e-mail niet. Zie ik wellicht iets anders over het hoofd?

Bewerkt (22 september 2010 13:39)
triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 24 september 2010
  • 09:23

Heb je wel je smtp gegevens goed ingevuld?
welke app gebruik je? gewoon de stock?

Bewerkt (24 september 2010 09:23)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 24 september 2010
  • 20:58

Alle telefoons staan standaard op wcdma dit is de amerikaanse tegenhanger van gsm en werkt zonder simkaart. De truc die jij uitlegt isinderdaad een goede.

Bijkomend voordeel is dat dit ervoor zorgt dat de telefoon niet eerst nutteloos de wcdmafrequenties afzoekt en meteen begint met de gsmfrequenties, een stukje stroombesparing dus!

Bewerkt (24 september 2010 20:58)
smartphoner

smartphoner

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 25 september 2010
  • 16:32

MacBryce;27509
Ik had hier een vervelend probleempje maar ik heb het kunnen oplossen dankzij hulp van xda-developers. Aangezien dit blijkbaar frequent voorkomt, dacht ik er hier even maar een thread over te schrijven.

Dus wat is precies het probleem?

Op mijn HTC Desire kon ik niet op het mobiel netwerk data verzenden en ontvangen terwijl de GPS actief was. Na het opstarten van de GSM was mobile network actief, maar als ik dan Google Maps of Google Navigation startte, dan viel het uit en was het niet meer aan te zetten. De enige uitweg was rebooten en de GPS niet gebruiken, wat ertoe leid dat handige apps zoals Google Maps niet meer bruikbaar zijn.

HTC is zich van dit probleem bewust, maar het nog geen oplossing hiervoor: “Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot uw HTC Desire. Het probleem wat u heeft is inderdaad reeds bij ons bekend en hier wordt druk naar gekeken. Momenteel hebben wij hier nog geen oplossing voor behalve het uitvoeren wat u reeds doet. Wij zijn ook alle informatie aan het inzamelen van toestellen die dit probleem hebben.”

Hoe los je dit dan op?

1. Open je telefoonmodule en bel naar hetvolgende “nummer”: *#*#4636#*#*
  2. Vervolgens druk je op “Phone Info”
  3. Scroll naar beneden en zet je “Preferred Network Type” op “GSM auto (PRL)”
Dit heeft mijn probleem moeiteloos opgelost en ik kan weer naar hartelust surfen en Google Mappen. Ik weet niet precies wat de nieuwe netwerkvoorkeur inhoudt, maar mijn verbindingsnelheid is er absoluut niet trager op.

Hopelijk kan dit nog anderen helpen met dit probleem.

Bron: xda-developers - View Single Post - Data connection problem on my HTC Desire

(Voor sommige mensen in de thread bleek het probleem ook veroorzaakt te worden door de app Juice Defender of door meer dan één APN geconfigureerd te hebben tussen de mobile networks. Moest je verder nog verbindingsproblemen hebben na het overschakelen op GSM auto prl, dan loont het misschien de moeite door eens te kijken of je één van die twee mogelijke oorzaken kan aanpakken.)

Hallo,
Via Instellingen-Mobiele Netwerken-Netwerk Modus heb ik “alleen GSM” aangevinkt.
Krijg ik met deze instelling het zelfde resultaat als op de hierboven aangegeven manier of is dit totaal iets anders?

Bewerkt (25 september 2010 16:32)
kadoendra

kadoendra

• Lid sinds 20 februari 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 18:29

Heb je dan nog wel verbinding met 3G netwerken?

Bewerkt (20 februari 2011 18:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren