Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 15:49

Als ik dit allemaal zo doorlees zijn er volgens mij verschillende oorzaken voor hetzelfde probleem. Ik zal een paar problemen proberen uit te leggen:

1. Er is een verschil tussen een volledige reboot en een herstart van HTC Sense. Hoe herken je dit? Als het scherm ineens wit wordt en HTC komt meteen in beeld met het onderschrift, dan is het geen reboot maar een herstart van HTC Sense. Dit komt nogal eens voor bij HTC, maar is geen reboot te noemen.

Bij het volledig uitvallen van de telefoon, met een volledige reboot tot gevolg, dient men het opstarten met een andere sim-kaart, andere sd-kaart of andere accu even proberen (wel van een Desire natuurlijk). Probeer het probleem te isoleren. Nog geen oplossing? Verwijder de applicatie die je hebt geïnstalleerd sinds dit gebeurd. (Er zijn gevallen bekend van applicaties die dit forceren).
Is het probleem nog niet opgelost? Naar de winkel!

Bij het herstarten van HTC Sense, verwijder alle applicaties en installeer ze één voor één en gebruik het een tijdje. Als de HTC Sense niet herstart kun je de volgende applicatie installeren.

2. Deep Battery Drain. Dit is een probleem dat kan voorkomen bij toestellen die nog niet zo oud zijn. Het kan gebeuren dat toestellen wel opstarten maar meteen weer uitvallen, bij een lage battery-status. De oplossing is om de batterij even in de koelkast te leggen (IN EEN GESLOTEN BOTERHAMZAKJE ANDERS KRIJG JE VOCHT IN DE BATTERIJ) voor een minuutje of 5 á 10. Daarna plaats je de batterij weer in het toestel (START HEM NIET OP). Sluit de lader aan en laat het toestel een kwartiertje liggen. Als de achterkant van het toestel na een minuut of vijftien warm is geworden, kun je hem aanzetten en volledig laten opladen. DOE DIT ALLEEN ALS LAATSTE MOGELIJKHEID!

3. Oververhitting van de accu. Dit behoort ook tot de mogelijkheden. Hier kun je niet veel aan doen, behalve ervoor te zorgen dat de CPU minder te doen heeft zodat de elektronen minder hard door de accu rammen waardoor er minder wrijvingswarmte ontstaat. Hoe doe je dit? Advanced Task Killer installeren en instellen op de Agressive task killer stand.

Bewerkt (29 september 2010 15:49)
oost1971

oost1971

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2011
  • 15:14

Mijn HTC Desire (met AMOLED) heeft een paar maanden prima gefunctioneerd, zelfs na de OTA upgrade naar 2.2
Laatste paar weken had ik telkens last van reboot na ongeveer 4 minuten gebruik van Navigatie.
Terug naar Fabrieks instellingen hielp niet, harde reset en formatere van SD-card hielp niet, andere SIM kaart hielp niet, opgestuurd naar Dynafix:
Servicehandeling:BoardswapEven afwachten of het nu opgelost is.

Bewerkt (12 juni 2011 15:14)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2011
  • 01:19

Vreemd. Deze problemen doen voornamelijk voor bij toestellen met slcd schermen.

Bewerkt (13 juni 2011 01:19)
k---evi-n

k---evi-n

• Lid sinds 27 april 2011
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2012
  • 23:33

87vortex87;43431
als ik dit allemaal zo doorlees zijn er volgens mij verschillende oorzaken voor hetzelfde probleem. Ik zal een paar problemen proberen uit te leggen:

\

2. Deep battery drain. Dit is een probleem dat kan voorkomen bij toestellen die nog niet zo oud zijn. Het kan gebeuren dat toestellen wel opstarten maar meteen weer uitvallen, bij een lage battery-status. De oplossing is om de batterij even in de koelkast te leggen (in een gesloten boterhamzakje anders krijg je vocht in de batterij) voor een minuutje of 5 á 10. Daarna plaats je de batterij weer in het toestel (start hem niet op). Sluit de lader aan en laat het toestel een kwartiertje liggen. Als de achterkant van het toestel na een minuut of vijftien warm is geworden, kun je hem aanzetten en volledig laten opladen. Doe dit alleen als laatste mogelijkheid!

iemand dit al geprobeerd??

Bewerkt (24 april 2013 14:54)
Billy1169

Billy1169

• Lid sinds 01 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2012
  • 16:50

had hetzelfde probleem,dat zomaar ineens opstarten,super goed idee van je,heb het geprobeerd het werkt tot nu toe!!!!

dank jewel collega super bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 15:08)
k---evi-n

k---evi-n

• Lid sinds 27 april 2011
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2012
  • 03:24

Ik heb een maand geleden contact opgenomen met htc over dit probleem, ze zeiden dat ik de telefoon naar de phonehous moest brengen.
Na 2 weken een splinternieuw toestel gekregen maar bleef hetzelfde doen.
Meteen terug en een nieuwe batterij laten bestellen die ze niet in de winkel hadden,
4 dagen later de batterij binnen gekregen 35 euro lichter maar de telefoon functioneerd weer als tevoren.

Dus als je dit probleem ook hebt neem contact op met htc als je nog garantie hebt en anders gewoon een nieuwe batterij proberen te regelen!

Succes ermee ,

Kevin

Bewerkt (24 april 2013 15:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren