Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ed66

ed66

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 14 december 2012
  • 18:05

Hallo,

Ik probeer nu een HTC Desire van een vriend te voorzien van een andere rom en ik heb het in het begin van het jaar met hulp van hier ook gedaan met wat hulp van hier. Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn Oxygen rom en die wil ik er bij hem ook opzetten maar ik loop eigenlijk tegen het volgende aan.

Error: failed to get root. Is your firmware too new?

Deze melding krijg ik bij de tool Unrevoked3 aan het einde. Ik moet wel zeggen dat als ik volume knop - en power indruk zie dat er iets veranderd is.

Op dit moment staat er :

Bravo PVT4 Ship S-Off
HBOOT-6.93.1002
Radio-5.11.0527

Als ik in recovery een back up wil maken blijft die hangen op op back up van cache.

Ik heb ook de volgende apps gedownload: superuser , busybox, rootchecker maar zie bv bij de laatste app al staan dat het toestel niet geroot is.

Heeft er iemand nog een tip zodat ik het toestel kan rooten en een custom rom kan installeren?

Gr Ed

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
ed66

ed66

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 15 december 2012
  • 14:13

kleine update:

Okee nadat ik bovenstaande had gedaan heb ik superuser-3.0.7.efgh-signed bestand op de sd card geplaatst en deze geinstalleerd met recovery uitgepakt. Hierna was de foon wel geroot en dat kon bevestigd worden met de andere apps zoals bv rootchecker.

Nadat ik de oxygen rom op de sd card had geplaatst en via recovery wilde uitpakken krijg ik de volgende melding amend scripting is nog longer supported..etc..nu denk ik als ik vergelijk met mijn Desire er een andere clockwork recovery geplaatst is ipv de op mijn aanwezige 5.0.2.0..is er een manier om deze te “update” ?

Bewerkt (24 april 2013 16:01)
ed66

ed66

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 14:56

Niemand een idee? Laat ik het anders proberen..Op dit moment staat er op de telefoon het volgende:

Alpharev CM7 r2
Bravo PVT Ship S-off
Hboot 6.93.1002
Touch panel-syw0101
radio 5.11.05.27
aug 10 2010 17:52:18

Ziet iemand iets wat niet zou kunnen kloppen? of anders Welke rom zou ik kunnen installeren met bovengenoemde informati?

Gr Ed

Bewerkt (24 april 2013 16:02)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:18

Lang geleden dat ik nog een desire in m'n handen gehad heb, maar ik zie al twee dingen staan die goed zijn: de alpharev hboot en S-OFF. Als je het toestel helemaal uitschakelt, en start hem op met volume beneden en power samen ingedrukt, kun je dan naar de recovery gaan? Welke recovery heb je? Als je het niet weet, neem er dan met uw gsm een fototje van en post het even.

———- Update van bericht ———-

Update: na een googletje op uw error kwam ik het volgende tegen: http://androidforums.com/evo-4g-all-things-root/249730-unrevoked3-your-firmware-too-new.html

Je moet dus opstarten met volume - en power tegelijkertijd in te duwen. Dan kies je factory reset. Daarna kan je unrevoked draaien zonder problemen. Neem best eerst een backup van het toestel, want je gaat alles kwijt zijn!

ed66

ed66

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:46

Hoi Z0rk,

Tijd geleden he..tja voor mij ook..ik ben zojuist na 6 dagen (pielen) weer een stukje verder gekomen. Ik heb de gegevens in google geplaatst en kwam uit bij cyanogenmod waar een cm-7.2.0 bravo rom stond. Deze op sd kaart geinstalleerd en uitgepakt. En jaja na even te hebben gewacht kwam na het htc witte scherm het opstartscherm van cyanogenmod naar voren en ziet alles er op dit moment snel uit.

Ik mis alleen de app market maar daar google ik wel op om die erop te krijgen.

Antwoord op jouw vragen:
Ik kon wel naar de recovery gaan via vol- en power button en volgens mij is het revolutionary cwm 4.0.02. Probleem met deze recovery was dus dat ik bepaalde zip bestanden niet kon uitpakken vanwege amend scripten en daarliep ik continue tegen aan. Back up maken kon ook niet want dan bleef die hangen op cache.

Bedankt iig voor het meedenken/helpen.

Ik zal deze draad sluiten nu ik de foon werkend heb gekregen en mocht ik een andere vraag hebben dan maak ik een nieuwe discussie aan. Ik hoop dat andere ook wat aan mijn discussie hebben want er is vrij weinig over te vinden.

Gr Ed

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:56

In de cyanogen ROMs zitten de google apps niet standaard in (zoals de Play Store). Je moet die apart flashen.

->Hier<- kan je deze downloaden. Goed opletten dat je die voor Cyanogen 7 neemt!

———- Update van bericht ———-

Nog even meegeven: alle ROMs voor de Desire vind je ->hier<-. Voor de Desire raad ik de Oxygen ROM heel hard aan

ed66

ed66

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:58

Okee vandaar..op het forum waar ik de rom vandaan had gehaald stond idd ook gapps-gb dus ik kwam hier terecht Goo.im Downloads - Browsing gapps
en ik heb de laatste versie binnengehaald 20110114 maar volgens mij gaat die zoals jij al aangeeft niet werken. Ik zal idd de 20110828 downloaden en bedankt voor jouw site met wat meer informatie.

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 15:59

Kleine nuance, ik zie dat de namen gewijzigd zijn van die ROM. Best neem je Oxy ZM of Redux2 ZM.

ed66

ed66

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 19 december 2012
  • 16:12

Ik weet het..Ik heb zelf al 1 jaar de Oxygen rom op mijn Desire en natuurlijk was ik daar ook mee begonnen maar nadat ik alle stappen had doorlopen bleef die in een loop hangen en kwam ik niet verder dan het witte scherm met groen htc logo. Ik ben al blij dat ik er een andere rom heb opgekregen dus voorlopig ga ik hier ff mee testen anders staat die vriend over een week weer voor de deur. Backup heb ik net gemaakt van degene die er nu opstaat dus ik kan altijd later nog de oxygen rom weer proberen incl nieuwe naam :-)

tj8

tj8

• Lid sinds 09 juni 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2013
  • 18:25

ik weet het niet het lukt niet kan iemand mij helpen ik heb een htc desire bravo

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren