Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 11:38

Nederlandse handleiding om Custom Rom’s op je Desire te zetten

Eindelijk, je hebt root op je HTC Desire! Maarrr, je wilt nu ook graag gebruik maken van de mogelijkheid om Custom Rom’s te installeren op je Desire.
Hieronder een uitleg om Cyanogens 5.0.6 Rom te installeren op je Desire, inclusief Apps2SD. In principe werkt deze handleiding voor alle Custom Rom’s, het enige wat je moet doen is de ROM download vervangen door degene welke je wilt installeren op je Desire. Er staan heel wat Custom Rom’sHIER

Benodigdheden

• HTC Desire
  • Micro-USB kabel
  • MicroSD kaartje (bijgeleverde 4GB voldoet prima)
  • Windows PC (32 bit)
  • Cyanogen ROM. DownloadHIER(deze kan worden vervangen door elke andere gewenste ROM).
  • Recoverybestand Desire. DownloadHIER
  • Eventueel WinRar om het bestand uit te pakken. DownloadHIER

Stappenplan

• Pak het DesireRecovery bestand uit.
  • Zet je Desire uit.
  • Zet je Desire aan met de ‘volumedown’ knop ingedrukt. Je ziet nu een zwart scherm met een rode driehoek.
  • Sluit nu je Desire aan op je pc.
  • In de net uitgepakte map ‘Desire-Recovery’ dubbelklik je op ‘recovery-windows.bat’. Let op: Als je Windows 7 of Vista gebruikt moet je dit als Administrator uitvoeren. Dit doe je door met de rechter muisknop op ‘recovery-windows.bat’ te klikken en dan ‘uitvoeren als administrator’.
  • Nu maken we eerst je SD-kaartje klaar om Apps2SD te gebruiken. Let op: Al je gegevens gaan verloren, dus maak eerst een backup!
  • Navigeer met het trackpad op je Desire naar ‘Partition SD Card’ en bevestig door je trackpad in te drukken. Hou de volgende groottes van de verschillende partities aan: Swap à 64/96 MB. EXT à 512 MB. FAT32 à Resterende ruimte (remaining). Bevestig telkens door je trackpad in te drukken.
  • Druk op de ‘volumedown’ knop om terug te keren naar het Recovery Main Menu. Navigeer nu naar USB-toggle. Bevestig weer met het trackpad. Op je pc verschijnt nu een venster. Open de SD kaart via ‘Deze Computer’ en zet het gewenste ROM bestand (keuze is al redelijk groot op dit moment) op de SD-kaart.
  • Als dit klaar is moet je de SD-kaart veilig loskoppelen van Windows (Safely Remove Hardware). Heb je dit gedaan, druk dan op het trackpad van je Desire om terug te gaan naar Main Menu.
  • Vervolgens gaan we de Desire schoonvegen dmv een ‘Wipe’. Wipe All data / Cache / Dalvik /Ext / Battery / Rotation. Volgorde maakt niet uit.
  • Je Desire is nu klaar om de ROM te installeren. Dit doe je door ‘Flash Zip from SDcard’ te kiezen en de gewenste ROM te selecteren (als je meerdere ROM’s op je SD-kaartje hebt staan) en vervolgens te bevestigen met het trackpad.
  • Even geduld, binnen 5 minuten heb je een Custom ROM op je Desire geïnstalleerd :cool:. Als dit voltooid is kies je de optie ‘Reboot phone’.

Dank aan AHMGSK @ XDA-Developers. Ik ben slechts degene wie dit vertaalt heeft.

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 6 mei 2010
  • 11:52

mooie how to!!! maar nu heb ik a2sd er op staan maar hoe krijg ik nu mijn apps naar de sdkaart??

Marinesjeng

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 12:20

marinesjeng;19823
mooie how to!!! maar nu heb ik a2sd er op staan maar hoe krijg ik nu mijn apps naar de sdkaart??

Marinesjeng

Dit gaat automatisch tijdens het installeren van nieuwe apps. Je moet dit nog wel aanzetten. Dit doe je via instellingen, Toepassingen en dan een vinkje achter Apps2SD zetten. Heb je nog bestaande apps geinstalleerd (niet naar SD) dan moet je deze verwijderen en opnieuw installeren vanuit de market. Dan gaat het goed.

marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 6 mei 2010
  • 14:03

die optie was ik al aan het zoeken maar die staat er niet op na de rootupdate.zip, heb nu de PAYS- rom draaien deze doet t prima!!! bedankt voor de uitleg en sorry voor mn noobieness!

Marinesjeng

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

martijnd

martijnd

• Lid sinds 11 oktober 2009
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 20:01

Kan ik ook vanaf de SDkaart apps installeren en dat ze dan op mijn sdkaart komen, of kan dat alleen vanuit de market?

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 23:39

martijnd;19874
Kan ik ook vanaf de SDkaart apps installeren en dat ze dan op mijn sdkaart komen, of kan dat alleen vanuit de market?

Nee hoor, dit kan ook met apps die op je sd staan. Download Astro File Manager uit de Market en daarmee kun je de apps installeren.

martijnd

martijnd

• Lid sinds 11 oktober 2009
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 08:11

Ik heb een probleem, bij het flashen van een ROM van MODACO, krijg ik bijna aan het eind aborted. Daarna start hij wel gewoon op en alles werkt. Behalve Wifi, deze kan ik niet aanzetten. Ik heb diverse roms geprobeerd, wat is er aan de hand en beter nog wat is de oplossing?

Dit is precies wat mijn Desire meldt:

E:can't chownmod /system/xbin/dropbear (no such file or directory)
E:Failure at line 357;
set_perm 0 0 04/755 SYSTEM:xbin/dropbear

Installation aborted

HELP!

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 20:11

Ik heb een probleem, bij het flashen van een ROM van MODACO, krijg ik bijna aan het eind aborted. Daarna start hij wel gewoon op en alles werkt. Behalve Wifi, deze kan ik niet aanzetten. Ik heb diverse roms geprobeerd, wat is er aan de hand en beter nog wat is de oplossing?

Dit is precies wat mijn Desire meldt:

E:can't chownmod /system/xbin/dropbear (no such file or directory)
E:Failure at line 357;
set_perm 0 0 04/755 SYSTEM:xbin/dropbear

Installation aborted

HELP!

wat ik begrijp vanaf het modacoforum is dat er meerdere mensen zijn die hiermee problemen hebben. het schijnt te maken te hebben met de kitchen optie (mogelijkheid om zelf te bepalen wat er in de rom wordt geinstalleerd. voor nu zou ik een kant en klare rom (verkrijgbaar via het forum van xda-developers) proberen.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
createane

createane

• Lid sinds 22 maart 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 21:36

als ik mijn desire aan zet met volume knop down krijg ik mijn fastboot menu moet ik daar recovery kiezen ?

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 21:48

als ik mijn desire aan zet met volume knop down krijg ik mijn fastboot menu moet ik daar recovery kiezen ?

jeps…

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren