Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Kaatje

Kaatje

• Lid sinds 11 januari 2012
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 09:11

Hallo,

Ik heb via deze site en manuels geprobeerd mijn telefoon te rooten. Ik heb een normale HTC Desire. Ik heb HTC Sense geïnstalleerd, gedaan met UnRevoked, maar ik merk niets. Ik heb Link2sd en ap2d geïnstalleerd en supervisor. Heb alles proberen om te zetten, maar geheugen blijft vol. Ook supervisor en Titanium Backup staan er ook op. Bij Supervisor staat het volgende:

Link2SD /system/bin/sh als root (uid:0)
Titanium Backup /system/bin als root (uid:0)

Bij Titanium Backup (waar ik de gratis versie van heb, heb geen creditcard en niemand in mijn omgeving, dus kan de volledige versie niet kopen) staat: Roottoegang Ok (busybox 1.18.4 - titanium van app)

systeem ROM 262MB
Intern 154MB
SDKaart 3,98GB

Nu neem ik aan dat ik eerst een ROM moet installeren of ben ik een stap vergeten? Ik weet dat ik hier een zoekfunctie heb, maar als je niet weet wat de volgende stap is, dan weet ik ook niet waar ik moet zoekenIk wil gewoon mijn geheugen vergroten en apps zoals Facebook en maps kunnen verplaatsen. Ik heb A2sd met link2sd verplaatst, maar nu pakken de updates niet meer, hij zegt dat hij ze niet kan voltooien. Wat heb ik daar fout gedaan?

Wie kan mij die stap verder helpen?

Groetjes Carolina

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
outlaw

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 12:47

Heb je hier al eens goed rond gesnuffeld:
http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-how-root-je-desire-met-unrevoked.html

Volgens mij worden je vragen daar beantwoord

Kaatje

Kaatje

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 14:32

Ja die heb ik een paar weken geleden al gedaan en het programma gaf aan dat hij geroot was, maar hoe nu verder en wat merk je van rooten? Hoe kan ik nu mijn geheugen vergroten? Door een ROM te installeren? Of moet ik eerst nog andere stappen doen? En is het erg dat van Titanium geen volledige versie is?

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 14:42

Als je een groter geheugen wil moet je een extra partitie op je SDkaart maken, en een andere ROM installeren, want de standaard ROM ondersteunt dit niet. Doorspit de Desire topics maar eens, dit onderwerp is al heeeeel vaak aangehaald.
Als ik je één topic kan aanraden om eens door te nemen: ->deze<- Kees Draaihuis heeft zowat alle problemen gehad die je maar kan tegenkomen, en daarin is alles besproken zoals ROMs, A2SD scripts en partitioneren. Ik weet dat het een lang topic is, maar je gaat een pak verder staan als je deze doorgelezen hebt.

De gratis versie van Tit Backup is vooral een pak trager, en bij het terugzetten van de apps moet je app per app bevestigen en installeren, terwijl dit bij de volledige versie een geautomatiseerd proces is. Dus je kan ze wel gebruiken, maar als je vaak met ROMs gaat spelen moet je toch eens denken om via prepaid manieren de app aan te kopenOver dit onderwerp vind je ook massa's threads terug op het forum.

Kaatje

Kaatje

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2012
  • 21:30

Mag ik vragen wat je bedoelt met prepaid manieren om die app aan te kopen? Voor de rest, echt super bedankt, ik denk dat ik zo al een stuk verder kom!

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 3 oktober 2012
  • 10:26

->Hier<- vind je daar een goede handleiding over

Kaatje

Kaatje

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 19:26

Nou, ik heb me eens een middagje zitten verdiepen…maar hoe weet ik in hemelsnaam welke ROM ik moet nemen? Ik wil graag HTC Sense behouden, maar gewoon een groter geheugen. Ik heb al op XDA zitten kijken, maar jeetje….ik ben maar een vrouwKan mij iemand eentje aanbevelen?

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
outlaw

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 20:50

Ik zal proberen je wat te helpen. Bij de meeste ups van een rom staat plaatjes. Op de plaatjes zie je of de HTC Sense er nog bij zit als de bekende ring van HTC te zien is. Grote kans dat daar dan de Sense er nog bij zit.

De standaard rom wordt aangeduid als de STOCK rom, kan je een rom vinden die veel daar op lijkt dan kan je daar bijna vanuit gaan dat de Sense ernog in zit.

Vaak staat erbij wat verwijderd is, lees dat eens door…

Waarom de Sense behouden, dat is de grootste batterij slurper van je Phone???

Dit is een Sense rom:
21/02 SensEVolutioN v3.0 - xda-developers

En dit is een Sense rom:
&#9617;&#9608;&#9617; ·Official RUU Desire Sense Gingerbread v1.2 -GB2.3.3·&#9617;&#9608;&#9617; ·ROOT A2SD+ - xda-developers

En nog 1:
Pre-rooted Stock Gingerbread (3.14.405.1) - xda-developers

En nog 1:
[ROMRunny ROM v7.0.2 & - xda-developers

Dit is een rom, gebaseerd op het ICS software. De opvolger van Ginger Bread. Daar ga je er steeds meer van vinden:
ICS for Desire - xda-developers

Ik kan je niet zeggen welke je het beste kan nemen, ik heb een Wildfire…

Ik zou zeggen probeer er eens 1 uit en bevalt die niet, pak je aan ander. Net zolang je een goed heb gevonden.

Ik zelf heb een totaal andere rom dan mijn vriendin. ieder zijn smaak en voorkeur

Kaatje

Kaatje

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 21:43

Het is me gelukt haha! Ik was aan het vloeken en nu heb ik de Pays ROM met Sense, ook het rooten is nu gelukt…ik had nog een oude versie van de HTC sense op mn pc staan en daarom blokkeerde die! Ik voel me best wel trots nu haha! Nu moet ik alleen nog weten of ik de backup, die ik gemaakt heb op mijn pc, in zijn geheel kan terug zetten? Staat daar niets tussen wat kan gaan botsen met die Pays Rom?

En een andere vraag. Ik heb mijn sd partie gemaakt op 1024, maar nu staat er in mijn intern geheugen 148mb vrij :S Ook heb die van 2 naar 3 gedaan…en nu moet ik nog de backup terug zetten…volgens mij is het geheugen dan niet echt vergroot he?

outlaw

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 23:18

Meestal moet je na het flashen van je Rom, je phone herstarten en Data2SD flashen. Alleen dat moet je Rom wel ondersteunen

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren