Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 18 april 2010
  • 12:32

Ik merk dat er op mijn Desire niet al te veel geheugenruimte beschikbaar is. Ik heb 8 apps geinstalleerd, waaronder een “zware” Live Wallpaper. Andere apps zijn relatief klein. Toch heb ik maar 100mb aan vrije ruimte over. Iemand anders die hier last van heeft en evt weet hoe je bepaalde vaste apps zoals facebook kunt verwijderen?

Thanx

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 19 april 2010
  • 12:15

EricNL;18098
Ik merk dat er op mijn Desire niet al te veel geheugenruimte beschikbaar is. Ik heb 8 apps geinstalleerd, waaronder een “zware” Live Wallpaper. Andere apps zijn relatief klein. Toch heb ik maar 100mb aan vrije ruimte over. Iemand anders die hier last van heeft en evt weet hoe je bepaalde vaste apps zoals facebook kunt verwijderen?
Thanx
Dat is het voordeel van een geroote telefoon. Dan kan je door middel van een custom rom je apps op je sd kaart zetten. Bij mij staan er een 100 tal apps op en heb nog meer dan 100mb intern geheugen over. De website en forum tot er bericht komt dat de desire kan geroot worden.

alinden

alinden

• Lid sinds 24 juli 2009
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 19 april 2010
  • 14:14

Toch is het inderdaad raar. Mijn Desire heeft ongeveer de helft van de apps (en dezelfde apps) als ik op mijn Magic heb staan en de Desire is inderdaad kwa geheugen vol. Beide toestellen zijn niet geroot. Met de app ‘system info’ kan ik ook zien dat de Desire 148Mb aan Internal Storage heeft en de Magic 296Mb. Nu snap ik dat op de Desire een andere Android versie staat en nog eens Sense, maar zoveel kan dat toch niet schelen…!?

marcoxsr

marcoxsr

• Lid sinds 09 juli 2009
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 22 april 2010
  • 04:40

Gebruiken jullie een het programma taskiller eens, ik heb ook aardig wat apps en heb toch nog zo'n 230 mb over…

Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 22 april 2010
  • 09:01

marcoxsr;18487
Gebruiken jullie een het programma taskiller eens, ik heb ook aardig wat apps en heb toch nog zo'n 230 mb over…

Taskkiller doet niets met storage.Die killed alleen in de achtergrond draaiende progjes,welke “werkgeheugen” in beslag nemen.
Het probleem is dat alle programma'tjes op de telefoon geinstalleerd worden,en niet op SD.
Ja,dat blijft jammer.Is alleen mogelijk op een rooted phone.

Waarom is dat nou zo moeilijk om te realiseren voor een unrooted? :eek:

editsuite

editsuite

• Lid sinds 02 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 11:32

Ik heb het idee dat er iets niet klopt met het interne geheugen van de Desire. Wou net nog even op de website van HTC kijken wat daar staat, maar de Desire blijkt plotseling van de site verdwenen te zijn?
Ik meen dat de Desire iets van +/- 500 MB ROM en +/- 480 MB Ram geheugen zou moeten hebben.
Toen ik de mijne kreeg was er volgens De Telefoon onder (Instellingen, SD- en Telefoon geheugen) slechts 145 MB beschikbaar.
Waar is de rest van de 480 gebleven en wat zit er dan in ROM. Ik dacht dat daar juist het besturingssysteem zou inzitten en RAM voor de applicaties was.
Blijkbaar niet dus. Nu met minder apps dan op mijn Hero staan hou ik toch minder geheugen over.
Dat wil zeggen, als ik wederom bij (Instellingen, SD- en Telefoon geheugen) ga kijken.
Ik heb dan nog de beschikking over 81 MB.
Als ik nu Advanced Task Killer opstart dan staat er boven in het scherm Availible Memory 225 MB, hoe kan dat?
Ander merkwaardig punt, met een Applicatie manager b.v. Android Zip kan ik kijken wat er aan applicaties op te telefoon staat.
Vreemd daarbij is nu weer dat de grote van de applicaties +/- 50 % is van de zelfde applicatie als ik die via (Instellingen, Toepassingen) ga bekijken. Ik snap er niets van.
Derde vreemde punt.
Ik heb dus volgens (Instellingen, Toepassingen) nog 81 MB beschikbaar.
Er draaien verder geen apps in de achtergrond, want die heb ik net gekilld met Task Manager.
Nu ga ik verschillende cash geheugens leegmaken in toepassingen.
Internet, Markt, Youtube en nog een paar kleinere. In totaal ruim over 15 MB wat weer vrijkomt.
Kijk ik nu meteen daarna in (Instellingen, SD- en Telefoon geheugen) blijkt dat het beschikbare geheugen van 81 MB
verandert is in 83 MB.
Schiet mij maar lek, maar volgens mij is er iets niet helemaal pluis met het geheugenbeheer van de Desire.
Of kan iemand mij bovenstaande punten verklaren?

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
Peter1951

Peter1951

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 262
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 16:04

In die 500MB zit de rom zelf die geïnstalleerd moet worden en alle apps , android en de HTC-rommel. Als dat allemaal na de eerste start is geïnstalleerd houdt je inderdaad nog maar zo n 147MB voor installatie van apps die je zelf uitzoekt. Die 500MB die genoemd wordt door HTC zou je als je kwaad denkt als misleiding kunnen bestempelen.

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 20:58

hallo allemaal toen ik mijn desire voor de eerste keer aanzette en het gegeugen controleerde had ik maar 127 mb vrij???????????
heb inmiddels sygic mobile maps 10 en een paar apps geinstaleerd en heb niet meer gecheckt wat ik over heb zal wel niet veel soeps zijn dan.
de meeste apps zijn gelukkig niet zo van mb.
maar ga het wel even checken.
de grtjes all

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
awesomemac

awesomemac

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2010
  • 16:51

Hoewel ik de Legend heb, had ik dezelfde gedachte. Zat net ook een kijkje te nemen en kwam er achter dat ik maar 134 Mb over heb.

En dan heb ik maar een paar apps geïnstalleerd.

Zoals editsuite schreef, dacht ik dat het OS + Sense en de standaard apps op de ROM zaten en de RAM voor de gebruiker was. Maar als ik dan zo doorga met apps installeren loopt ik dus een keer vast als er geen ruimte meer over is.

Dus verbeter me als ik het verkeerd heb: De door jezelf geïnstalleerde apps komen in de RAM terecht + alle andere dingen zoals geschiedenis van de browser. Want van de 384 Mb heb ik nog 134 Mb over.

En wat staat er dan op de ROM?

Zo ja, dan raakt het snel vol en waarom kunnen de apps niet op de SD kaart geïnstalleerd worden? Daar heb ik ruimte in overvloed.

Of begrijp ik het nog verkeerd?

-edit- ik heb wat cache bestanden handmatig kunnen verwijderen, heb daardoor iets meerruimte. Daar is vast een app voor?

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
gnur

gnur

• Lid sinds 25 november 2009
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2010
  • 17:11

RAM is vluchtig geheugen, daarin staan applicaties als je ze aan het gebruiken bent (of hebt gebruikt zodat je ze snel kan opstarten).
RAM geheugen is tijdelijk en zou erg lastig zijn om applicaties op te installeren aangezien het verloren gaat als je je telefoon opnieuw opstart.
ROM is vast geheugen, dat niet verloren gaat als je je spanning verliest. Van de 500 MB rom is er een groot gedeelte nodig voor het Android OS en voor HTC applicaties (waaronder sense UI), daardoor heb je uiteindelijk nog maar +- 150 mb over. Maar op die 150 mb kan je waarschijnlijk wel minstens 150 apps installeren, wat stiekem best veel is.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren