Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

tums

tums

• Lid sinds 16 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 15:58

Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn HTC Desire (A8181) met android 2.2.2.

Sinds een paar weken vertoont de telefoon kuren. Ik laad de telefoon altijd gedurende de nacht op. Voorheen viel het toestel altijd uit met +- 3% batterij. Dit percentage is steeds verder opgelopen (eerst 3, toen 5, 7, 15, 20, 30, 40, 50 etc.), inmiddels kan het toestel met 98% batterij al uitvallen, meestal is dit nu tussen de 65 en 70%.
Na een nacht opladen valt het toestel meestal binnen een half uur weer uit omdat de batterij ‘leeg’ is. Een andere keer doet hij het een hele dag en is het enige probleem de weergave van de batterij (het resterende batterij%) die niet klopt.

Ik heb inmiddels een hard reset gedaan (een aantal keren) en ook een paar keer geprobeerd de batterij te kalibreren. Beide zonder resultaat.

Zijn hier meer personen met dit probleem, of iemand die dit probleem kent en/of een (mogelijke) oplossing weet? Of is terugsturen (en de telefoon x aantal weken kwijt zijn) de enige optie?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 16 september 2012
  • 16:04

En voor het uitvallen, geeft ie dan de melding dat ie leeg is?
Weet niet hoe oud je toestel is, maar het zou zomaar kunnen dat je accu aan vervanging toe is.
Dit is en blijft de zwakke schakel in de levensduur van een apparaat.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

tums

tums

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 16:13

Ja, hij valt uit met de melding dat de batterij leeg is en daarom wordt uitgeschakeld. Het toestel is van omstreeks februari 2011, dus iets meer dan 1,5 jaar oud.

Maar als het de accu zou zijn, zou de telefoon dan niet altijd gelijk uit moeten vallen? De ene keer blijft het toestel 12 uur aan, de andere keer maar 30minuten..

wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 16:22

zou iig de batterij eens vervangen met een nieuwe en kijken hoe het dan gaat.
adhv de levensduur van je accu zou dat het meest voor de hand liggende scenario zijn.
en anders heb je nog fabrieksgarantie van HTC.
gewoon HTC bellen en dat ding laten ophalen. (als een nieuwe accu niet wil helpen)

tums

tums

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 september 2012
  • 16:34

Oke, bedankt voor de reacties! Ik zal dan toch eens een andere accu proberen. Hopen dat dat het probleem verhelpt!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren