Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

luczjwame

luczjwame

• Lid sinds 18 februari 2012
  • Berichten 144
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 10:05

Hoihoi,

Ik wil graag mijn geroote desire terug zetten naar froyo 2.2.
Root acces mag wel blijven voor apps2sd.

Nu heb ik wat gelezen over de shipped roms site.
Maar daar staat zo'n waslijst aan roms dat ik er niet uit kom welke ik nodig heb.

Kan iemand mij op weg helpen ?

Ik ben wel bekend met het flashen van roms en het gebruik van recovery.

Na ongeveer alle roms gezien te hebben ben ik er uit gekomen dat wat er standaard op kwam toch het beste werkt.

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 16:01

Zoek op xda de standaard geroote rom op en flash die.
Met een ruu is je telefoon ook gelijk geunroot.

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 22:57

owjee,
zelfs daarvoor heeft androidworld een antwoord.
ready2root

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 25 juni 2012
  • 23:12

Je kan idd de stock rom met root toegang erop zetten, maar daarmee ben de A2SD functie kwijt omdat er geen INIT.D scripts ondersteund worden op de stockrom.
Helemaal stock betekend dit bestand van Shipped-Roms: Shipped ROMs
Dit is de laatste versie 2.2 Froyo voor de Desire. Daarmee is je toestel altijd eenvoudig opnieuw te rooten als het weer gaat jeuken.

Dan is je Desire weer helemaal terug naar af. Maar dus zonder root en A2SD.

Wat ik zelf gedaan heb, omdat ik veel problemen heb ondervonden(onstabiel) met A2SD met zo'n EXT partitie op m'n SD is Oxygen ROM erop zetten in combinatie met de juiste HBOOT (de oxygen HBOOT). Daarvoor wel eerst S-OFF maken met Revolutionary.

Maar dat is wat ik gedaan hebDe link naar shipped-roms zal je toestel origineel maken.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 22:30

Ik vond de desire ook altijd erg onstabiel met een ext4 en a2sd+ script……..vond het sowieso een erg gevoelig dingetje, heb er 3 gehad en allemaal onstabiel. De S versie erna nooit problemen mee gehad trouwens.

Maar ff OT….Wat Sander al aangeeft ik zou i.d.d. een andere HBoot erop zetten met andere partitie indelingen zodat je meer ruimte krijgt. Let alleen wel op met bepaalde apps uit de market, als deze te groot zijn wil dat nog wel eens problemen geven…(download cache is dan te klein)

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 26 juni 2012
  • 22:59

Dat is toch een groot misverstand, ik kan gewoon grote apps als Angry birds en Google+ gewoon downloaden.
Die 5MB cache is alleen een probleem als je een andere radio wilt flashen, dat zal dan via de computer moeten.
Maar hoe vaak zal je een andere radio op je toestel zetten? Als het werkt, niet aankomen

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

dag

dag

• Lid sinds 24 februari 2011
  • Berichten 170
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 22:56

Sander werkt skype op oxygen?

g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 20:40

Sander M;315501
Dat is toch een groot misverstand, ik kan gewoon grote apps als Angry birds en Google+ gewoon downloaden.
Die 5MB cache is alleen een probleem als je een andere radio wilt flashen, dat zal dan via de computer moeten.
Maar hoe vaak zal je een andere radio op je toestel zetten? Als het werkt, niet aankomen

Dat was met de HBoot die ik gebruikte toch echt wel het geval, ik weet niet de specs van de oxygen…..en om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer welke ik toen gebruikte…..was i.i.g. 2x 5mb en had wel degelijk problemen met market apps boven de 5mb.
Was simpel op te lossen door niet via de market te downen.

Bewerkt (24 april 2013 15:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren