Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alextelefoon

alextelefoon

• Lid sinds 19 februari 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2010
  • 21:22

Hallo robotjes,

Inmiddels meG1 bijna 1 jaar, en heel veel geïnstalleerd en er weer afgehaald etc. Inmiddels is me standaard browser kapot (blijft hangen) en is de home knop niet meer actiefIk kan ook geen flymodus meer selecteren, dus het wordt eens tijd voor een grote schoonmaak.

Vandaar de volgende vragen:

*) Gewoon je hele sd kaart kopieeren en dan de fotos en geluidjes weer terug zetten of is er een tool voor.
*) Hoe weet ik of er iemand zit te klooien in me telefoon, oftwel is er een antivirus tool?
*) Is een reinstall de enige oplossing, of zijn er andere trucs.

Gr. Alex

Bewerkt (22 april 2013 12:19)
IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2010
  • 03:37

alextelefoon;16195
*) Gewoon je hele sd kaart kopieeren en dan de fotos en geluidjes weer terug zetten of is er een tool voor.
*) Hoe weet ik of er iemand zit te klooien in me telefoon, oftwel is er een antivirus tool?
*) Is een reinstall de enige oplossing, of zijn er andere trucs.

1) SD kaart leegmaken en daarna precies hetzelfde erop gaan zetten heeft helemaal geen zin. Zoiezo heeft probleem weinig met de sd kaart te maken.
2) Android is gebasseerd op linux, voor virussen hoef je niet echt bang te zijn. Maar in de market zijn er wel wat virus programma's. Ik zie in de market bijv “antivirus free” staan. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar de comments zijn erg goed (en het programma is er in het Nederlands). Dus dat is wellicht de moeite waard om te installeren/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
3) Ik denk dat een “reinstal” het beste is (vrij simpel om te doen). Ga naar settings: Sd kaart & telefoongeheugen -> Terug naar fabrieksinstellingen.
Hiermee verlies je alle dingen op de telefoon (SMS'jes, applicaties), alles op de SD kaart blijft bewaard, dat hoef niet extra leeg te maken.

Dat zal je problemen wel een heel eind oplossen.
Als daarna de home knop het nog niet doet, lijkt het op een hardware probleem. Dan hoop ik voor je dat je nog garantie hebt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Succes!

alextelefoon

alextelefoon

• Lid sinds 19 februari 2009
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2010
  • 13:58

Ik heb idd een harde reset gedaan, wel jammer dat ik alle aplicaties wer terug moet zetten en installeren. Wat me opvalt is dat je in de market kijkt bij downloads, hier staan dan mijn oude geinstalleerde apps, dus was zo weer gefixt.

hij draait nu wat sneller tevens

Nu zie je pas de voordelen van andoid : leuke forums en gebruikers die oplossingen aab=nbieden, alle contacten etc gewoon weer terug.

Thanx voor de reacties.

Eigelijk zo er een windows based virus scanner moeten zijn die je sd kaart scant, zo belast je je telefoon niet!

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2010
  • 14:08

Mooie uitgebreide reactie Ivo!
Ik sluit dit onderwerp aangezien de vraag beantwoordt is.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren