Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meltingspeed

meltingspeed

• Lid sinds 10 februari 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2012
  • 11:33

Hallo,

Mijn probleem is dat ik geen intern geheugen meer vrij heb.
Volgens APP2SD zou ik 147 MB intern geheugen hebben, en daar is nu nog 3.9 MB van vrij; te weinig om een app te installeren, en ik krijg ook niet meer geheugen vrij door cache te verwijderen. Alle verplaatsbare app's heb ik al verplaatst naar de SD kaart.
Waarom heb ik zou weinig geheugen over, zoveel grote app's heb ik toch niet geïnstalleerd?
Facebook, Rumble, Whats's app, en nog een aantal kleinere, in totaal 51 MB…

Ik dacht een oplossing gevonden te hebben in
How to move apps to sd card on an unrooted device: A noobs guide. **Updated 09/02/11** - Android Forums
maar nu wil htc sync niet starten, daarover maar een ander topic gestart…

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
JackyX

JackyX

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 95
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 14:08

Dat is een bekend probleem van de HTC Desire. Je redt je in eerste instantie nog een tijdje door wat minder belangrijke apps te verwijderen, maar op een gegeven moment is het klaar. Zelf heb ik (net als veel andere Desire-bezitters) mijn telefoon geroot en een custom-rom geïnstalleerd, is een karweitje waarop je je als leek goed moet inlezen. Er zijn al veel meer topics geweest over het tekort aan opslagruimte. Bijvoorbeeld deze, daarin staat ook een verwijzing naar een howto voor het rooten. Rooten is op eigen risico!

Volgens mij heb ik het zo goed uitgelegd. Ben ook geen expert, maar door me goed in te lezen is het mij ook gelukt. Succes met je keuze…!

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 14:39

Er zijn inderdaad al een massa threads geweest over dit onderwerp, en ook een aantal threads waar ik zelf stap voor stap uitleg wat er dient te gebeuren.

Rooten is slechts een eerste stap, en de gemakkelijkste. Maar dan moet je een extra partitie aanmaken op je SD kaart. Op zich ook niet moeilijk, maar hier loopt het bij de meesten al fout. En dan moet je een ROM nemen, en bij sommige ROMs moet je dan manueel de data2SD activeren. Deze stap vergeten er velen.

Weet ook dat als je je SD kaart gaat gebruiken om apps van te draaien, dat je best een performante SD kaart in je Desire steekt. Uit ervaring weet ik dat een Class4 SD kaart niet voldoende is (dat is de SD die er standaard bij kwam). Dus als je het overweegt om je toestel te rooten en App2SD te activeren, loop dan eerst langs de winkel om voor een 20tal euries een Class10 SD kaartje te gaan halen. Zo ben je zeker dat het qua performantie al dik in orde zit.
Je kan een class 10 herkennen aan een logotje op de microSD. Een C met daarin een getal, in dit geval een 10.
Check deze afbeelding:
4782

Zodra je zo'n SD hebt wil ik je wel helpen met je erdoor te gidsen.

Bewerkt (24 april 2013 14:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren