Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ChriskeGTI

ChriskeGTI

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2012
  • 18:08

Hallo,

Ik heb verschillende problemen met mijn HTC Desire.

Ik heb altijd erg genoten van mijn toestel, totdat ik de bekende opslag problemen kreeg.
Met maar 1 app geïnstalleerd was toch mijn geheugen al vol… Zodoende ben ik me gaan verdiepen in het rooten.

Ik heb vervolgens het toestel geroot, S-Off en ik heb een custom ROM geïnstalleerd.
Eerst begonnen met Android 2.3, en nu heb ik 4.0 geïnstalleerd.

Maar met de installatie van 4.0 kwamen ook de problemen… Namelijk dat mijn touchscreen vaak de raarste capriolen begint uit te halen. Zo schiet ‘ie uit zichzelf over het hele toetsenbord heen en typt daarmee een verhaal dat oneindig doorgaat. Dit terwijl ik het scherm niet aanraak. Zo ook blijft hij de druk aanhouden als ik een app aanklik, waarmee deze dus naar de achtergrond verplaatst wordt.

Ook merk ik dat de telefoon - ik vermoed rondom de processor - gloeiend heet wordt, lijkt me niet normaal?

Nu heb ik de telefoon dus aan de kant gelegd en mijn oude Nokia N95 gepakt. Maar ik mis het mooie Android, en wil daarom de Desire terug in gebruik nemen.

Om van deze problemen af te komen, wil ik terug alles origineel. Nu had ik een handleiding gevonden hier, die ik wil gaan volgen. Alleen is er een probleem, de telefoon linkt niet meer met de PC. Wel doet ’ie direct de telefoon opladen als ik de kabel insteek.

Kort gezegd, de vragen op een rij:

- Waardoor doet mijn beeldscherm zo raar en hoe kan ik dit verhelpen?
- Waarom verbindt de Desire niet meer met de PC?

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
ChriskeGTI

ChriskeGTI

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2012
  • 23:25

Het eerste probleem is al verholpen.

Ik had via een webwinkel een oplader gekocht met een 12v aansluiting voor in de auto. Met deze kabel maakt de HTC geen connectie met de PC. Met de originele kabel maakt de HTC wel normaal connectie met de PC.

Nu ga ik proberen of ik terug de originele software geïnstalleerd krijg.

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 30 mei 2012
  • 06:59

In de meeste android 4 roms zitten nog fouten.
Probeer eens een 2.3 Rom.

Mo.

Mo.

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 13:14

Sowieso zijn de 4.0 ROMs niet genoeg ontwikkeld om ze probleemloos te laten verlopen.
Welke draai je?

Ik heb gisteren die van Sandvold en Nikez geprobeerd (4.0.4) (zie XDA forum voor meer informatie, of vraag het me), maar ik miste Sense heel erg.
Ik zit nu weer op 2.3.5 met Sense 3.5.

Dat je telefoon heet wordt, gebeurt al gauw. Probeer als je dezelfde ROM wilt draaien de app SetCPU te downloaden en zet hem naar “conservative”. Daarmee zou hij beter moeten werken en minder heet moeten worden geloof ik.

Mo.

Mo.

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 13:17

Als je terug naar origineel wilt, raad ik je toch even aan de ROM te proberen die ik nu heb:
Runnymede AIO V6.1.1 Special Edition with INT2SD support - xda-developers

Als je dat niks vindt, wat ik me niet kan voorstellen, ga je terug naar de standaard 2.2.

Ik raad je wel aan een Custom installation te doen. De ontwikkelaar van deze ROM, een Nederlander toevallig, heeft heel veel apps in de Typical installatie die ongelofelijk overbodig zijn.

ChriskeGTI

ChriskeGTI

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 17:50

Dank je voor de reactie Mo.

Ik heb echter een nieuw probleem. Ik heb namelijk met het terug gaan naar origineel mijn telefoon gebricked.
Schijnbaar had ik de verkeerde RUU. Nu blijft mijn scherm zwart, terwijl ik wel merk dat de telefoon opstart zoals normaal.

Hier heb ik weer verschillende RUU's gedownload en geprobeerd, maar steeds overnieuw krijg ik een foutmelding: FOUT : BOOTLOADERVERSIE FOUT
Wat moet ik hier mee doen? Deze foutmelding heb ik altijd gekregen, echter bleef opeens wel mijn beeld zwart…

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
edp_1

edp_1

• Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 5 juni 2012
  • 06:48

Je kunt deze proberen.

Shipped ROMs

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 5 juni 2012
  • 09:47

edp_1;307642
Je kunt deze proberen.

Shipped ROMs

Dat is een hele oude, die veroorzaken problemen omdat ze alleen drivers voor de AMOLED Desire hebben. Met een SLCD Desire krijg je dan inderdaad een zwart scherm omdat de goede driver simpelweg ontbreekt. Gewoon de allerlaatste, die doet het op elke Desire(mits niet branded) firmware 2.29.405.5 Dan hoef je erna ook niet meer up te daten.

Shipped ROMs(2.29.405.5)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

edp_1

edp_1

• Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 5 juni 2012
  • 16:56

Mijn fout was er vanuit gegaan dat de bovenste 2 op xda gingerbread roms waren.:shy:

ChriskeGTI

ChriskeGTI

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 12 juli 2012
  • 14:29

Ik heb nu de S3 in mijn bezit, maar ik ga het toch proberen! Zou het zonde vinden van mijn lieve Desire..

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren