Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2012
  • 23:37

Ik wil mijn HTC Desire opsturen ter reparatie, en vooraf de originele HTC Sense ROM flashen. Ik draai momenteel CM 7 en wil een backup maken van zoveel mogelijk instellingen. Met ClockworkMod Recovery heb ik deze backup gemaakt, is dat voldoende? Zijn daarmee ook mijn apps veilig gesteld?

Bewerkt (24 april 2013 14:49)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 12 mei 2012
  • 00:10

Verplaatst naar correcte forum: HTC Desire

Is je toestel S-ON of S-OFF? In principe heb je aan de backup genoeg(via nandroid neem ik aan??), daarmee maak je een backup van je hele telefoon. Zoals je toestel op dat moment is. Zodra je die terug plaatst ga je terug in de tijd maar alles dus precies zoals het was.

Maar als je hem naar HTC terug stuurt moet je wel volledig origineel draaien, anders kunnen ze moeilijk doen. Dus backup maken, doormiddel van een RUU terug naar de originele software. En als je S-OFF hebt, zul je dat dus ook ongedaan moeten maken.

Als je hem dan terug krijgt, opnieuw rooten met custom recovery, om vervolgens je nandroid backup terug te zetten.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 10:23

dat moeilijk doen valt reuze mee hoor. ik heb net mijn desire terug, na problemen met de camera en het led lampje. ik draaide op leedroid met data2ext. heb hem gewoon zo opgestuurd en heb hem na een boardswap weer netjes terug gehad. en dat gratis na 1 jaar en 8 maanden. schijnt dat htc 2 jaar fabrieksgarantie geeft.

ik heb al vaak gelezen dat alles origineel moet zijn, maar in mijn geval dus niets aan de hand.

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 12:04

De backup heb ik via clockworkmod recovery v5.0.2.0 gemaakt. Volgens Howto: Using the Recovery - CyanogenMod Wiki zou daar Nand voor moeten staan maar dat heb ik niet.

Erg fijn dat opsturen met een custom ROM ook werkt!

Het punt is wel dat ik geen garantie meer op mijn toestel heb, deze liep tot 7 april. Sinds mijn aankoop in 2010 heb ik mijn toestel driemaal laten repareren door Dynafix vanwege problemen met het niet herkennen van de headset, niet goed reageren van de volumeknoppen, niet willen op laden, niet werken van de GPS sensor en en het niet goed werken van de flitser. Bij mijn derde reparatie gaf HTC aan dat als er nog een keer wat mis zou gaan met mijn toestel ik een geheel nieuw toestel zou krijgen, in plaats van een een boardswap.

Nu heb ik het probleem dat de menu toets niet meer goed reageert. Hoe zijn jullie ervaringen met HTC / Dynafix zo net buiten de garantie? Op welke kosten moet ik rekenen? Ik moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat ik nu voor de 4e keer in twee jaar problemen met mijn toestel heb.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2012
  • 12:59

Dat is inderdaad wel bagger.
Hou er rekening mee dat die kosten serieus kunnen oplopen. Soms ben je goedkoper af om rond te kijken naar een goed tweedehands toestel dan het op te sturen naar Dynafix.

Je moet jezelf ook de vraag stellen: zijn die kosten het nog waard? Want hoe lang gaat het duren voor er weer iets aan scheelt? Mijn desire heeft stilaan ook last van toetsen die stilaan minder goed beginnen werken, en ik begin het serieus te overwegen hem te vervangen door een ander toestel…

Tip: met de HTC One X en S die momenteel uitgekomen zijn kan je op 2dehands website echt koopjes vinden van zotten die hun Desire HD en Sensation voor belachelijke prijzen weg doen

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2012
  • 11:17

Hmm… daar moet ik nog maar eens goed over nadenken dan. Op zich is er met de Desire nog wel te werken, maar ik kan me voorstellen dat ik het over een poosje irritant gaan vinden.

Bewerkt (24 april 2013 14:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren