Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mojack

Mojack

• Lid sinds 04 april 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 13:25

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en hoop van harte dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Als allereerst wil ik even melden dat ik een totale leek ben op dit gebied. Ik heb weinig kennis van de verschillende termen die je vaak voorbij ziet komen dus mochten jullie me helpen dan hoop ik dat dit kan in Jip en Janneke taal.

Het volgende: Ik heb enige tijd geleden de desire gekocht van iemand. Echter bij de aankoop zat daar android 4 icecream op. Het lukt mij met geen mogelijkheid om mijn telefoon te connecten met htc Sync( gedownload via htc.com) daarnaast kan ik ook geen bestanden versturen via mijn pc naar mijn telefoon.

Nu heb ik wat probleempjes met icecream ik vind het toch wat te buggie vooral met fotos maken en videocamera werkt al helemaal niet. Nu wil ik heel graag originele rom terugzetten hoe kan ik dit doen? Is er een mogelijkheid dit uit te voeren zonder het gebruik van htc sync?

Ik hoor heel graag van jullie

Bewerkt (24 april 2013 14:33)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 14:13

Allereerst zoek hier een ROM uit die je wilt downloaden:
Desire Index - Everything Desire is here! - xda-developers
Aangezien jij naar origineel terug wilt gaan, zou ik kijken naar een Sense Rom.
Zet dit bestandje op je SD kaart.

Voor de rest copy paste ik even een standaard tutorial die gewoon goed is:

Start je telefoon in recovery op, dit moet gewoon te komen staan als je op je uitknop klikt.
Zo niet:
1. Switch off your phone.
2. Hold the button and press the button. Let go of the button but hold on to the until you see a white-ish screen with a bit of text near the top.
3. Use the volume buttons to move up and down, and the power button to select.
4. If the first highlighted text shows FASTBOOT, select BOOTLOADER.

5. Objective is to get the RECOVERY option on the second selectable line. Navigate around if you really can’t find it
6. Select “Recovery”
7. In the ClockwordMOD recovery screen (Black background with green text), press the trackball to select and use the volume keys to navigate

Flashing a ROM part 2: Paving the way
1. Navigate to “Backup & Restore” > “Backup”, should take about 15 or so minutes.
2. Remember the time and date for your backup, ok? Forgetting it might make it tricky if you have multiple backups like me.
3. Ready?
4. For a clean install, it is recommended to wipe the cache partition and wipe data/factory reset. Wiping the cache should be absolutely necessary but there are users who have installed a new ROM without doing that. Failing to wipe will cause a boot-loop. You have been warned.
5. Once you wipe the cache or wipe both, proceed to the next step.

Flashing a ROM part 3: Flashing the ROM
1. Select “Install Zip from sdcard”
2. Choose zip from sdcard
3. Once you’ve installed everything, press and “reboot system now”

In het kort dus:
- Rom downloaden en op je SD zetten
- Recovery starten
- wipe cache en doe factory reset
- install zip from sd kaart -> je zip file pakken

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 16:13

Je heb geen syncs nodig alleen de driver en dan met de ruu van htc android 2.3.3 weer terug zette, Telefoon aan de pc hangen en dan via alleen opladen modus is genoeg ruu is hier te downloaden

HTCdev - HTC Kernel Source Code and Binaries

Stappen van hierboven hoeven dus niet.

Stap 1 bestand downloaden HTC Desire Android 2.3 Upgrade ( Is geen upgrade maar volledige herstel)
Stapt 2 telefoon aan de pc hangen via alleen opladen modus dus geen syncs of diskdrive of iets\
Stap 3 ruu openen en volgende drukken.

Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 16:20

Lijkt me dat je toch wel app2sd vorm wilt. Ik zou dus niet naar puur origineel terug gaan.

Mojack

Mojack

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 18:57

He bedankt allemaal voor de sneller reacties. Ik vind inderdaad dat je gelijk hebt Renzzie daarom Welke raad jij mij aan

Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 6 april 2012
  • 12:00

ikzelf gebruik cyanogenmod. Dit heeft geen Sense schil (die van HTC is). Maar dit werkt wel soepel en snel.
Gewoon zelf even bladeren op die site en kijken wat je wilt. Veel termen die ze roepen is een hoop bla bla. Lees het globaal en kijk of er veel pagina's zijn en veel versies. Als dat zo is, is het vaak een ROM die veel gebruikt wordt en ook goed ondersteund is.

Mojack

Mojack

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 april 2012
  • 12:06

Ok maar dat snap ik niet. Je geeft eerst aan dat ik beter een senseRom kan gebruiken, maar zelf gebruik je die niet. Als ik het goed begrijp tenminste.

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 6 april 2012
  • 13:20

Mojack;285634
Ok maar dat snap ik niet. Je geeft eerst aan dat ik beter een senseRom kan gebruiken, maar zelf gebruik je die niet. Als ik het goed begrijp tenminste.

Antwoord stond al eerder

Renzzie;285324
Aangezien jij naar origineel terug wilt gaan, zou ik kijken naar een Sense Rom.

Mojack

Mojack

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 april 2012
  • 11:48

He jongens,

Bedankt voor de hulp het is mij inmiddels gelukt om van ROM te veranderen. Het is mij uiteindelijk gelukt met de manier van Renzie. Overigens, de reden dat ik niet kon syncen kwam door de ROM, want nu werkt ie prima.

Ik heb overigens nog een vraag: Wat zijn MIUI Roms?

Bewerkt (24 april 2013 14:34)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 8 april 2012
  • 12:47

Miui ROMs zijn een mix tussen de goeie dingen van android, en het uitzicht van iOS. Je kan het ook volledig themen en naar wens instellen zonder te moeten flashen. Voor mijn part de beste roms die er zijn… maar das persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Meer info en downloads op miui.nl ;-)

Bewerkt (24 april 2013 14:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren