Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 24 maart 2012
  • 22:55

Dit is puur ter info, ik plaats dit alleen om te laten weten dat ICS op de Desire nu voorzichtig uit de experimentele fase begint te komen, en bruikbaar word. Dit zijn mijn ervaringen, als je vragen hebt probeer ik te helpen, maar ik ben niet verantwoordelijk voor deze ROM en/of de gevolgen als je hem gebruikt.

ICS for Desire - xda-developers

Ik heb deze ROM eerder geprobeerd en liep toen tegen wat problemen op met veel lag en bugs. Maar sinds deze week, en zeker na de update van vandaag(24/3) begint het er nu toch echt op te lijken dat ICS voor onze oude vertrouwde Desire mogelijk word als dagelijkse ROM.De grootste bug was nog altijd de camera preview. Als je een foto wilde maken kreeg je een scherm wat zware ruis vertoonde. Dit is sinds vandaag ook opgelost! Zie mijn shot van PC via DDMS op PC ;):

Er is nu nog maar 1 bug: USB tethering. Met andere woorden, als je je 3G wilt delen met je laptop via de kabel. Sinds Android toestellen zelf als hotspot gebruikt kunnen worden, zal (denk ik) niemand hier echt mee zitten.

Het installatie proces is zoals bij elke ROM, je hebt root toegang nodig met een custom recovery als Amon-Ra of Clockworkmod. Download de nodige bestanden en zet ze op je SD, wipe je toestel en flash in onderstaande volgorde:
ICS for HTC Desire - Download

• Flash eerst Beta 0.4.4.3
  • en voor de camera preview en performance tweaks 0.4.4.4,1
(je hoeft niet eerst te rebooten, je kan ze gelijk na elkaar flashen)

De installatie word begeleid door de Aroma Installer(touchscreen tijdens flashen) Kies je HBOOT(stock, CM7 of Oxygen) en daarna een typical of custom install(alleen als je ervaring hebt met A2SD scripts).
Je hoeft geen EXT partitie op je SD kaart te hebben om deze ROM te draaien, maar is gezien het geheugen van de Desire, zeker aan te raden. Indien je een EXT partitie hebt zal je zelf via de terminal de commando's “su” en “a2sd install” moeten ingeven om het standaard DarkTremor script te activeren.

Hier nog wat screens:

Bewerkt (24 april 2013 14:27)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

JackyX

JackyX

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 95
  • Reputatie 0
  • 2 april 2012
  • 16:34

Zou er ook nog een volledige CM9 uitkomen voor de Desire? Of wordt het niet meer mogelijk/relevant geacht om 4.0 naar de Desire te krijgen? Kan me zo voorstellen dat het toestel er eigenlijk net wat te traag voor is…

Bewerkt (24 april 2013 14:30)
luczjwame

luczjwame

• Lid sinds 18 februari 2012
  • Berichten 144
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 10:25

ik hoop het wel !! zou zwaar relaxs zijn.
loopt deze rom soepel op de desire?

moet nnog dik een jaar doen met deze telefoon.. zou graag een nieuwe willen haha

Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 3 april 2012
  • 10:34

Loopt redelijk soepeltjes hoor. Of CM9 nog komt, geen idee.
Maar aan deze ROM word continu gesleuteld dus hij kan alleen maar beter worden.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

rik11

rik11

• Lid sinds 07 december 2009
  • Berichten 51
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 14:46

Ik gebruik deze nu al een paar maanden en ben zelf terug gegaan naar 0.3.9. Misschien dat ik binnenkort weer een poging waag op de nieuwste versie te flashen.
Al met al ben ik erg tevreden. Het is alleen gezien de populariteit van de ROM moeilijk om het forum bij te houden

Bewerkt (24 april 2013 14:31)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 5 april 2012
  • 11:06

Als ik me niet vergis werkt video ook niet in deze ROM? Heb deze ook even geprobeerd, maar filmen lukte toen niet.
Ik wacht nu even geduldig tot wel alles werkt en dan ga ik zeker deze ook nog een keer proberen. Wegens drukte had ik nu alleen meer behoefte aan een volledig stabiele ROM

Bewerkt (24 april 2013 14:33)
Verwijderd_Account_5163

Verwijderd_Account_5163

• Lid sinds 08 augustus 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 april 2012
  • 14:40

Ik gebruik deze rom nu al ruim 2 maanden (met updates) maar hij is ondertussen perfect voor dagelijks gebruik!
momenteel heb ik versie 0.5.1

Bewerkt (24 april 2013 14:34)
ChriskeGTI

ChriskeGTI

• Lid sinds 11 oktober 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 8 april 2012
  • 18:21

Ik heb enkele vragen wat betreft het A2SD..

Op de site (ICS for HTC Desire - FAQ) staat Open Terminal and type following: su & a2sd install

Hoe moet ik dat doen? Waar vind ik die Terminal?

Bewerkt (24 april 2013 14:34)
sejoerdo

sejoerdo

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 april 2012
  • 10:10

Ik heb de ROM er niet meer op staan, maar ik kan me dit nog vaag herinneren:
Terminal staat gewoon tussen je applicaties.
Dus open terminal en je krijgt een soort look-a-like van MS-DOS.
Tik hier gewoon exact in wat er staan. (SU & a2sd install) En verstuur de command.
Dan kunnen er mogelijk nog extra stappen nodig zijn. Die zijn op dezelfde pagina te vinden waar je de overige info vandaan hebt.

Bewerkt (24 april 2013 14:35)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 9 april 2012
  • 12:24

En anders downloaden uit de Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=jackpal.androidterm&feature=search_result

Bewerkt (24 april 2013 14:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren