Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Lid sinds 05 oktober 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 21:50

Okay, we zijn enkele maanden verder en ik heb sterk het vermoeden dat ik weet waar mijn problemen aan liggen. Ik weet helaas niet hoe ik het op kan lossen.

De situatie: Na eindeloze keren opnieuw mijn telefoon geinstalleerd te hebben lukte het me niet om hem zonder eerder genoemde foutmeldingen draaiend te houden.

Inmiddels heeft mijn vrouw precies dezelfde HTC desire brown gekocht echter deze is niet geroot en draait dus nog gewoon op de originele software. Op een gegeven ogenblik heb ik het 4Gig-sd kaartje van mijn vrouw's telefoon in mijn telefoon gestopt, en het 16Gig-sd kaartje van mijn telefoon in mijn vrouw haar telefoon gestopt. En wat schetst mijn verbazing, de afgelopen 6 weken heb ik geen enkele foutmelding gehad, en mijn vrouw ook niet. Nu eergisteren mijn 16Gig-kaartje weer geformatteerd en weer in mijn telefoon gezet. En wat denk je, ………vandaag beginnen de problemen weer, dezelfde foutmeldingen als weleer.

Dus het kan bijna niet anders dat dan mijn telefoon (omdat hij geroot is of omdat er een Custom Rom op draait) niet overweg kan met het 16-Gig kaartje. Een andere verklaring kan ik er niet voor geven.

De vraag is nu, hoe komt dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch een 16-Gig kaartje kan gebruiken?

Bewerkt (24 april 2013 14:57)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2012
  • 22:36

En waarom had je het dan in het begin ook met de 4gig kaart die je later vervangen hebt?

Aan de grootte van de kaart gaat het iig niet liggen want mijn vriendin gebruikt mijn Desire dagelijks met een identieke SDkaart. Na heel je historie kan ik alleen maar besluiten dat er ergens in je telefoon iets hardware-matig fout loopt. Als dat dan opgelost is met de 4gig kaart van je vriendin lijkt de oplossing me nogal duidelijk…

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 5 juni 2012
  • 23:18

Hier ook zo, ik heb ook mijn fair share van problemen gehad met de Desire. Ook de SD kaart gooide roet in het eten. De 4GB welke ik erbij kreeg gaf problemen. Toen een 2 GB van zolder gehaald, geen probleem. Nieuwe 8GB besteld, weer geen probleem. Oude 4GB na talloze keren format, nog steeds een probleem.
Via diverse kanalen kan je vrij goedkoop aan een nieuwe 16GB SD komen, wellicht een optie?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 427
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 21:04

Enige verklaring omtrent de sd kaarten kan de kwalificatie zijn die de kaarten hebben. Denk dat de meeste wel weten dat je met een hogere class kaart minder tot geen problemen hebben

Bewerkt (24 april 2013 14:58)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 6 juni 2012
  • 22:12

Nog een mogelijke verklaring: 4GB kan nog net in SD formaat i.p.v. SDHC. Volgens spec niet, maar het protocol laat er ruimte voor. 4 GB SD kaarten zijn vrij zeldzaam en worden (ook al omdat ze buiten de officiële SD spec vallen) vaak niet goed ondersteund. Maar dat is allemaal blind guessing,

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2012
  • 22:44

Het is echter wel zo dat z0rk beter heeft opgelet dan ikzelf. Het probleem bestond namelijk ook al inderdaad met mijn 4-Gig kaartje. Deze thread teruglezend zag ik dat ik ook al de problemen had met een 4-Gig kaartje, maar dat was dan wel een ander 4-Gig kaartje als wat er in de telefoon zit van mijn vrouw.

Dus;
Problemen met een 4-Gig kaartje in mijn telefoon.
Problemen met een 12-Gig kaartje in mijn telefoon.
Geen problemen met het 4-Gig kaartje (van mijn vrouw haar telefoon) in mijn telefoon
Geen problemen met het 12-Gig kaartje in de telefoon van mijn vrouw.

Mijn telefoon is geroot, de telefoon van mijn vrouw niet.

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 november 2013
  • 12:34

Ben afgelopen weekend begonnen om de telefoon van mijn vrouw ook hetzelfde te krijgen als mijn telefoon maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het lukt me namelijk niet om haar telefoon S-OFF te maken. Als ik Unrevoked3 draai dan krijg ik elke keer op het eind de melding: failed to get root. Is your firmware too new?

Googlen hierop levert me ergens een oplossing door de App Zysploit te verwijderen maar die staat niet op de telefoon van mijn vrouw. Ook heb ik het geprobeerd via Revolutionary maar ook hiermee lukt het niet, krijg dat de melding “Failed to get Root”.

Tot nu toe:
Android versie: 2.3.3
Buildnummer: x.xx.405.x
Softwarenumme: Android Freedom 2.3.3 V1 By MONI69

Via Recovery Build: RA-desire-v2.0.1 een Wipe All Userdata gedaan. Daarna de SD gepartioneerd (Swap-size: 0MB, Ext2: 1024, Fat32-size: remainder). Daarna SD ext2->ext3->ext4 uitgevoerd.

Verdere info:
Bravo PVT1 SHIP S-ON
HBOOT: 0-63.0001
erasesize via Emulator gechecked: 20.000

HTC Sync gedownload en weer verwijderd (m.u.v. de drivers)

Telefoon in boot opgestart en daarna aangesloten met USB-kabel.

Daarna herkent mijn computer de telefoon en gaat hij nieuwe hardware installeren en komt dan met een apparaat:

HTC Serial Interface (COM5). Als ik met mijn rechtermuisknop op “Eigenschappen' klik en naar ‘Hardware’ ga, en daarna bij de Stuurprogramma's via Bijwerken de ‘HBoot drivers’ probeer te installeren geeft hij aan dat de beste drivers al zijn geinstalleerd en dat er geen betere of nieuwere stuurprogramma's te vinden zijn voor het apparaat. (Hij geeft ‘m dus niet aan als Android 1.0 device (hoewel dat wel bij ’Model' staat bij de eigenschappen van de ”HTC Serial Interface“ en ook dit geeft hij NIET aan: ”Check Android Bootloader Interface is listed under Android Phone in device manager."

Zit 'm hier de fout? Of kan iemand anders me verder helpen?

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 12 november 2013
  • 09:45

Echt niemand?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren