Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Lid sinds 05 oktober 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 10:40

Ik heb het geprobeerd,…….ik ben nu al weken bezig om me te verdiepen hoe ik mijn HTC Desire (brown) kan rooten. Dit omdat ook ik tegen het feit aan loop dat ik Apps wil installeren maar dat ik de melding krijgt dat het geheugen vol is. Ik begrijp dat wanneer ik mijn telefoon root en daarna een custom-rom er op installeer, ik voor een groot gedeelte van het probleem van het geheugentekort af ben?

Echter, ik kom er niet uit. Ik heb veel gelezen en ben zelf ook wel aan de gang gegaan, maar het lukt met gewoon niet. Daarom heb ik besloten om het maar ‘te laten doen’. Hier in de stad zitten een paar ‘Turkse telefoonwinkeltjes’ en daar zeggen ze dat ze mijn telefoon wel kunnen ‘ombouwen’. Maar ik moet dan wel aangeven wat ik er op wil hebben.

Mijn vraag is dus nu; wat voor root en custom-rom moet ik aangeven dat ik op mijn telefoon wil hebben.

Voor de meer gevorderden onder jullie, bovenstaande verhaal zal misschien niet helemaal kloppen en jullie zullen wel merken dat ik er niet zoveel verstand van heb, maar hopelijk is mijn vraag wel duidelijk.

Bewerkt (24 april 2013 14:05)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 11:18

misschien is het verstandiger om aan een ander forumlid te vragen om dit te doen.
meestal zijn er wel leden in de buurt die je willen helpen.
op deze manier leer je nog iets en kun je samen kijken en overleggen wat je precies met je desire wilt.
ik zou persoonlijk niet snel mijn telefoon uit handen geven in zo'n belwinkeltje.
mocht je in de buurt van de noord-oost polder wonen zou ik je eventueel nog wel willen helpen.

succes

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 11:41

Dag Wicman, dank je voor de tip.

Helaas is de Noord-Oost Polder iets te ver uit de richting. Woon zelf in de regio Uden/Veghel.

ed66

ed66

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 11:48

Joh Kees gewoon aan de gang gaan en dan kom je er hier samen wel uit..ik ben er 3 dagen mee bezig geweest en als je een back up maakt dan is er in principe niks aan de hand en kan je weer terug naar je eigen systeem. Belangrijkste is je toestel S-off maken en te rooten. Daarna kan je een rom kiezen die in ieder geval stabiel is en geloof me ik heb hier van forum leden alle hulp gekregen. Succes PS zie mijn handtekening hoe het er ongeveer uit moet zien.

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 12:01

Dag Ed, het feit dat ik hier mijn bericht plaats geeft ook wel aan dat ik vertrouwen heb in de leden hier, dus dat is niet het probleem. Het is meer zo dat ik mijn telefoon ook zakelijk gebruik en ik wil niet 3 dagen (of langer) zonder telefoon zitten omdat ik tijdens het rooten of S-Off-maken of Rom-installeren iets verkeerd doe waardoor mijn toestel niet meer werkt.

Geloof me, het liefst zou ik het zelf doen (daarom ben ik ook al weken bezig om vanalles te lezen), maar er is zo ontzetten veel informatie te vinden dat ik er gewoon niet uit kom.

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 12:03

je toestel S-OFF maken is niet perse nodig, dit heeft alleen nut als je een rom wilt installeren die niet op je standaard systeem partitie past. er zijn zat goede rom's te vinden die geen custom Hboot nodig hebben.

ed66

ed66

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 12:11

@ Kees..ik ben er dan wel 3 dagen mee bezig geweest in totaal maar ik was wel gewoon bereikbaar via de telefoon dus daar hoef je je niet over in te zitten.
@ Wicman..misschien heb ik dan iets teveel gedaan om Oxygen te installeren. Volgens mij moest ik de handelingen doen omdat ik de gingerbread update had genomen.

wicman

wicman

• Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2012
  • 12:28

Het S-Off maken van je toestel geeft je de mogelijkheid om de standaard partities van je toestel te wijzigen.
Voor veel custom rom's is dat handig omdat deze zo klein zijn gemaakt dat de systeem partitie daarvoor kleiner kan zijn, je data partitie wordt dan groter waardoor je meer apps kunt installeren zonder een .ext partitie op je sd kaartje nodig te hebben voor a2sd bijvoorbeeld.
Echter zijn er ook veel rom's die op een heel goede manier gebruik maken van a2sd en dan heb je wel een ext3 of ext4 partitie nodig.
Je hoeft daarvoor dus niet S-OFF te zijn.
Veel mensen schrikken een beetje af op S-OFF omdat daarbij de risico's net weer iets groter zijn dan het gebruikelijke rooten van je toestel.

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2012
  • 19:06

Kwam dit programma tegen (SuperOneClick) waarmee het lijkt alsof je met dat programma zelf je telefoon kunt rooten (maar net de HTC Desire die ik heb staat er natuurlijk weer niet tussen, haha). Iemand ervaring met dit programma?

Bewerkt (24 april 2013 14:09)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 28 januari 2012
  • 20:52

wicman;261056
je toestel S-OFF maken is niet perse nodig, dit heeft alleen nut als je een rom wilt installeren die niet op je standaard systeem partitie past. er zijn zat goede rom's te vinden die geen custom Hboot nodig hebben.

Hier http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/28717-interne-geheugen-wordt-niet-vergroot-na-custom-rom.html is te lezen dat veel mensen nog last hadden van weinig ruimte na custom rom.

Naar wat ik weet van xda zogauw je een ext2 ext3 ext4 aan gaat maken moet je s-off zijn ivm de schrijfrechten.

@kees ik zou niet op zoek gaan naar de oneklick, begin gewoon bij het begin en er zijn hier altijd wel mensen online die je kunnen helpen als je
er niet uitkomt.

Bewerkt (24 april 2013 14:09)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren