Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 21:59

Ik heb het al twee keer eerder zonder succes geprobeerd in een lopende discussie, maar hopelijk kan iemand mij een helder antwoord geven in deze nieuwe discussie ;-)!

Enige tijd geleden Desire geroot en Leedroid erop gezet, partitiewijziging doorgevoerd met 889 MB ruimte op SD-kaart (a2sd). Ik heb hiervoor zo goed als het ging alle tutorials gevolgd.

Na enkele maanden kan ik geen apps meer installeren door ruimtegebrek. Ik heb er niet bijzonder veel, stuk of 60. Ook nog de vrij standaard apps, geen spellen die geheugen vreten. In Titanium backup staat de bij ruimte het volgende:
Systeem ROM: 262 MB (5,43 MB vrij)
Intern: 154 MB (16,0 MB vrij)
SD-kaart: 3,05 GB (2,33 GB vrij)
SD-kaart (a2sd): 889 MB (680 MB vrij)

Ik heb net nog even de sd-kaart via een partition manager bekeken, maar de instelling is daar FAT32 primary en ext3 primary, zoals in de tutorials is aangegeven.

Als er nog 680 MB vrij is op a2sd, hoe kan ik dan geen apps meer kunnen installeren? Hoe kan mijn intern geheugen weer bijna vol zijn, terwijl ik begrepen heb dat van de apps maar een zeer klein deel hier wordt opgeslagen? Heb ik ergens iets verkeerd ingesteld? Hoe kan ik dit oplossen? Ik hoop op een goed antwoord, want nu moet ik steeds apps wissen en de cache legen terwijl ik juist nieuwe apps wil proberen!

Bewerkt (24 april 2013 14:03)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 23:02

Bij mij zet hij alles automatisch naar de a2ds misschien dat jij het handmatig moet doen.
Wat ik bedoel is dus in het programma app2sd applicatie's verplaatsen naar de a2ds.

Hij zegt dan waarschijnlijk verplaatsen naar telefoon opslag maar dat is dan toch de a2ds!

Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 09:39

niekie;258229
Bij mij zet hij alles automatisch naar de a2ds misschien dat jij het handmatig moet doen.
Wat ik bedoel is dus in het programma app2sd applicatie's verplaatsen naar de a2ds.

Hij zegt dan waarschijnlijk verplaatsen naar telefoon opslag maar dat is dan toch de a2ds!

Ik verplaats altijd zo veel mogelijk apps naar de sd-kaart. Volgens mij gaat dit dan ten koste van de ruimte op de 3,05GB, waar dus ruimte zat is. Apps die niet naar sd-kaart kunnen (of die ik daar niet op zet), worden volgens mij voor een groot deel weggeschreven op de sd-kaart (a2sd), want zoals je ziet in mijn eerdere post is daar nu wel al ongeveer 200MB gebruikt (maar dus ook nog 680MB ruimte).

Het wegschrijven naar sd of app2sd lijkt dus wel gewoon te werken, maar toch is mijn interne geheugen heel snel volgeraakt. Volgens mij slaat hij hier gegevens op van bepaalde apps. Bijvoorbeeld van de VI-app, die steeds veel gegevens bewaard. Elke keer als ik deze gegevens wis, heb ik weer meer ruimte op mijn interne geheugen, terwijl de app zelf op de sd-kaart staat!

Hopelijk kan dus iemand mij zeggen: a) waar ik kan zien waar mijn interne geheugen nu precies mee gevuld is en b) hoe ik dit probleem uit de wereld kan helpen.

niekie

niekie

• Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 10:32

Misschien een domme vraag maar je bent toch wel s-off?

Ik heb het vermoeden van niet en dan ligt daar je probleem.

Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 12:20

Zeker geen domme vraag, want ik heb het idee dat ik iets doms over het hoofd zie waardoor ik dit probleem heb. Als ik met volume down ingedrukt opstart, geeft mijn scherm “bravo pvt1 ship s-on”, lijkt er dus op dat het s-on is! Ik dacht dat ik van alle noodzakelijke handelingen wel kort ingelezen had, maar hierover nog niet. Ik heb dus nog geen flauw idee wat het is en hoe je dan s-off kan worden, maar ik ga me er direct op inlezen! Hopelijk is dit dan ook het probleem.

Mochten anderen andere oplossingen hebben, dan hoor ik die graag. Ik ga nu eerst hier achteraan en zal laten weten of het gewerkt heeft.

In ieder geval alvast erg bedankt voor je antwoorden niekie!

niekie

niekie

• Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 13:48

Nee ik weet zeker dat het de s-on is want als je de wiki leest krijg je met s-off de schrijfrechten die je nodig hebt.Ging er eerst vanuit dat je die had, maar niet dus. En zonder de s-off gaat het dus niet allemaal automatich naar a2sd.
Volgens mij staat hier op het forum een NL tut.Deze heb ik een paar weken geleden ook gebruikt voor de desire van mijn broer.Succes en we horen het wel. Zit nu op foon dus kan link ff niet zoeken maar staat hier op het forum.

Toch nog gevonden http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/12545-nl-howto-s-off-je-htc-desire-nl.html

Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 16:38

Dank voor alle hulp, had deze via google ook al gevonden. Ga het vanavond of in ieder geval dit weekend proberen, zal laten weten of het is gelukt!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren