Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Lid sinds 05 oktober 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 december 2011
  • 11:20

Allereerst, en laat ik maar eerlijk zijn, ik heb echt ontzettend weinig verstand van alles om een mobiele telefoon heen. Ik kan er mee bellen en berichtjes sturen. Ik weet hoe mijn agenda werkt en ik kan er mee internetten……….en dan houdt het op.

Nu is het zo dat mijn zwager eenzelfde telefoon heeft als mij (HTC DESIRE BROWN) en die liet mij zien dat hij er Android versie 2.5 (dacht ik) op had. Ik heb ook gekeken en zie dat er bij mij staat: Android versie 2.2. Nu dacht ik dat het misschien verstandig was om de meest recente versie op mijn telefoon te hebben dus ik ben met Google aan de slag gegaan om te kijken hoe ik die versie kan updaten. Bij mijn zwager stond er bij zijn instellingen dat hij automatisch op updates kon controleren, maar op mijn versie kan ik dit nergens vinden. Dus ik ga er van uit dat ik het ergens moet downloaden, of via HTC-sync moet installeren, maar na lang zoeken kom ik er gewoon niet uit hoe ik dit moet upgraden.

Daarom mijn vraag hier, kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen?

Bewerkt (24 april 2013 13:49)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6178
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 4 december 2011
  • 11:23

Naar juiste forum (HTC Desire) verplaatst

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 4 december 2011
  • 13:29

Wat als je gaat naar menu - instellingen - over de telefoon - software updates?

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 december 2011
  • 14:48

Als ik dan “Nu controleren' aanklik bij ”Geplande Controle“ (waarbij het vinkje aangevinkt staat), dan krijg ik een pop-up schermpje met de melding ”De telefoon is up-to-date. Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon'.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 4 december 2011
  • 14:55

Android 2.2 is de laatste versie die officieel voor de Desire uitgegeven is. Android 2.5 bestaat echter niet
Je zwager zal misschien 2.3.5 gehad hebben, doormiddel van een custom rom.
Dit zijn niet officiële uitgaven van de fabrikanten maar van hobbyisten. Misschien kan je zwager helpen, want dit is niet zo even 1 2 3 uit te leggen hoe je dit moet aanpakken.

Stel jezelf tevens de vraag, ben ik tevreden over hoe mijn toestel werkt? Als je gelijk ja zegt, waarom niet gewoon houden zoals hij is. Ik kan uit ervaring zeggen dat de standaard software altijd het stabielste is. Ik heb ook 2.3.5 of hoger erop gehad, en nu weer lekker stabiel de standaard HTC 2.2

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 december 2011
  • 15:05

Het zou inderdaad ook 2.3.5 geweest kunnen zijn. En dit moet via een ROM gebeurd zijn? Want volgens mij heeft mijn zwager ook geen sjoege van zoiets.

kees_draaihuis

kees_draaihuis

• Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 4 december 2011
  • 17:38

@Sander,

Niet om het een of ander, maar je schrijft dat het instaleren van een custom Rom niet al te gemakkelijk is, maar als ik de eerste post van dit draadje:

http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-how-root-je-desire-met-unrevoked.html

lees, dan lijkt me dat nou toch niet echt moeilijk. Of mis ik dan iets in het geheel?

edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 5 december 2011
  • 07:36

Rooten is de eerste stap in het geheel.
Een ROM installeren is de volgende stap.
Zoek eens op youtube dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten.

Gerjannn

Gerjannn

• Lid sinds 30 maart 2011
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 5 december 2011
  • 10:10

Houdt er wel rekening mee dat je software-matige garantie vervalt dan. Dit is niet echt een groot probleem. Het extra voordeel van een custom rom is dat je meer ruimte hebt voor apps. Ook is er voor de Desire een tooltje om je partitie anders in te richten zodat je nog meer ruimte hebt voor apps. Deze dingen vergen tijd en vooral concentratie, als het fout gaat zit je niet fijn.

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 5 december 2011
  • 10:13

kees draaihuis;244468
@Sander,
Niet om het een of ander, maar je schrijft dat het instaleren van een custom Rom niet al te gemakkelijk is, maar als ik de eerste post van dit draadje:
http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-how-root-je-desire-met-unrevoked.html
lees, dan lijkt me dat nou toch niet echt moeilijk. Of mis ik dan iets in het geheel?

Vele hebben moeite met goed lezen, heb je dat niet. Dan is rooten of een andere rom installeren een eitje.
Zorg gewoon dat je een goede backup hebt.

Ik vraag me alleen af waarom je andere rom wilt? Alleen omdat je zwager een hogere versie liet zien?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren