Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joost073

Joost073

• Lid sinds 15 april 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 12:31

Ik ga deze beginpost even helemaal aanpassen:

Mijn Desire is inmiddels s-off en root. Custom ROM Ginger Villain 3.3 (16-10) - xda-developers geinstalleerd..

Na ongeveer een halve dag gebruikt te hebben kom ik deze problemen tegen:
- Hmm, ik doe denk ik nog iets verkeerd. Ik installeer de hotmail app, maar dacht dat ie die rechtstreeks op de sd kaart zou zetten, maar dat doet ie niet? Hoe doe ik dit?

- De hotmail app (en whatsapp) zijn inderdaad geinstalleerd op de sd-kaart.. Van beide staat er nu ongeveer 3MB op de telefoon zelf, en toch geeft ie aan dat ik van 96MB vrije ruimte naar 83MB ben gegaan…? Best vreemd…

- Ik denk dat ik een partitie ? aan moet maken.. Hoe doe ik dit? En ben ik dan alles weer kwijt(mijn geinstalleerde custom ROM bijvoorbeeld, en fotos die op SD staan)?

- En wat ik me ook nog afvraag: Op mijn sd-kaart staan nu dus allemaal nog (geinstalleerde) apps van voor het rooten en installeren van de custom ROM? Wat moet ik daarmee doen? Is het een idee om mijn sd-kaart helemaal leeg te maken(op fotos na)? Of kan dat niet? En misschien kan ik dan gelijk een ext partitie aanmaken?

- Volgens de ROM die ik nu geinstalleerd heb zou Google Maps 5.0 erop moeten staan. Nergens te vinden..

- Ik heb voor dit hele gebeuren SwiftKey X keyboard gekocht, nu wil ik deze er weer opzetten maar dit kan niet? Ik moet hem weer opnieuw kopen! edit: Nu kan ik hem opeens wel weer downloaden.

- Wat ik ook raar vind is dat Android Agenda widget niet werkt, ik heb nu geen fijne agenda app/widget.

- Ik snap er niks meer van.. De ene x kan ik een widget wel instellen, doe ik dat. Even later is de widget plotseling verdwenen en kan ik hem ook niet meer instellen.(ik heb het hier over bijvoorbeeld de Androidworld Reader widget en Fancy widget PRO)

- En wat ik helemaal vreemd vind is dat ik na installeren van de custom ROM 86MB vrij had, nu heb ik een paar kleine apps geinstalleerd die ook nog naar de SD kaart zijn verplaatst, en nu heb ik ineens nog maar 56MB vrij? Geen idee waar die 30MB nou voor gebruikt word…

- En weer iets nieuws: Had de officiele hotmail app geinstalleerd en ingesteld(2accounts). Nu kijk ik voor de grap is in mijn e-mail… Accounts weg.. Wil hem opnieuw instellen, zegt ie dat het opgegeven Microsoft Exchange-server geen geldig webadres is…

Dit zijn dus de problemen in de volgorde van na het installeren van de Custom ROM tot nu..

Bewerkt (21 november 2011 12:31)
marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 21 november 2011
  • 12:53

Ik heb voor mijn partner Ginger Villain gedownload. Stanaard android met extra mogelijkheden door de CyanogenMod.

Ginger Villain 3.3 (16-10) - xda-developers

Bewerkt (21 november 2011 12:53)
Joost073

Joost073

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 13:36

Ziet er inderdaad best goed uit! Werkt de videofunctie inmiddels wel?
En wat zijn zo'n beetje de extra mogelijkheden waar je het over hebt?

Nog mensen met andere opties?

Bewerkt (21 november 2011 13:36)
marcodehaas1987

marcodehaas1987

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 613
  • Reputatie 10
  • 21 november 2011
  • 13:41

Videofunctie doet het nu wel. Hij deed het niet in versie 0.4, inmiddels issut al versie 3.3
Toestel overclocken, verschillende lockscreens/callscreens, en alles wat je download kun je kopieren naar SD-kaart zodat je HTC Desire niet volraakt (Met de 2.3 stockrom kon je bepaalde programma's maar overkopieren).

En installeren is niet moeilijk als je toestel eindelijk ROOT is en S-OFF.
Download de zipfile, kopieer naar je SD kaart, start toestel op in RECOVERY MODUS, doe install from ZIP file, selecteer het bestand en na een kleine 5 minuten is het klaar. Indien hij niet in één keer goed gaat, doe je dezelfde stappen in recovery modus nog eens.

Bewerkt (21 november 2011 13:41)
Joost073

Joost073

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 13:48

Super! Bedankt! ga het zo proberen.
Is het niet nodig om mijn toestel eerst te backuppen? En ik las iets over wipen ofzo..
Zou je dit filmpje eens willen bekijken? -> Installing a custom ROM on the HTC Desire S Step-by-step tutorial - YouTube en of dit dus de juiste manier is? Ik heb dat s-off en root ook via een filmpje van die man gedaan..

Bewerkt (21 november 2011 13:48)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 november 2011
  • 13:59

Altijd een wipe uitvoeren voordat je een nieuwe ROM installeert. Anders kreeg je allerlei vreemde fouten.

Bewerkt (21 november 2011 13:59)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Joost073

Joost073

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 14:06

Okee dus als ik het doe zoals in dat filmpje moet alles goed komen?

edit: en moet ik niet iets van een ex4 partitie ofzo aanmaken? las ik ook ergens…

edit: op dit moment ben ik hem aan het installeren….

Bewerkt (21 november 2011 14:06)
Joost073

Joost073

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 15:07

Jaa alles is gelukt! Ziet er toppie uit!
1 vraagje nog: Alle apps die geinstalleerd stonden zie ik nu niet meer.. Is er een mogelijkheid om die simpel terug te krijgen of moet ik daarvoor gewoon alles opnieuw downloaden uit de market?

Bewerkt (21 november 2011 15:07)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 21 november 2011
  • 15:39

Dat zal je opnieuw moeten doen. Doe het op je computer: https://market.android.com/ Dan gaat het een stuk sneller want dan ‘push’ je ze naar je tel.

Bewerkt (21 november 2011 15:39)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Joost073

Joost073

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 15:42

Okee bedankt! En kan het kloppen dat mijn internet nu ineens een stuk langzamer is? Ik downloade ff de hotmail app maar dat duurt veel langer als normaal….

edit: hmm, ik doe denk ik nog iets verkeerd. Ik installeer de hotmail app, maar dacht dat ie die rechtstreeks op de sd kaart zou zetten, maar dat doet ie niet? Hoe doe ik dit?

edit: de hotmail app (en whatsapp) zijn inderdaad geinstalleerd op de sd-kaart.. Van beide staat er nu ongeveer 3MB op de telefoon zelf, en toch geeft ie aan dat ik van 96MB vrije ruimte naar 83MB ben gegaan…? Best vreemd…

edit: Ik denk dat ik een partitie ? aan moet maken.. Hoe doe ik dit? En ben ik dan alles weer kwijt(mijn geinstalleerde custom ROM bijvoorbeeld, en fotos die op SD staan)?

Bewerkt (21 november 2011 15:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren