Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Rems

Rems

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 januari 2012
  • 18:36

margak;234366
Sinds een paar dagen doet mijn camera van mijn htc desire het niet meer, altijd perfect gedaan. Het probleem zie ik wel overal terug, maar geen oplossing.

Wat: Wanneer ik de camera aantik, komt er een zwart beeld en blijft hij hangen. Kan niet meer terug met de terugknop, alleen met de home knop.

In een app doet hij het ook niet, en de camcorder doet precies hetzelfde.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

Al een wat oude post maar toevallig heb ik gisteren een gelijk probleem voor iemand opgelost. Na eerst wat op het internet te hebben gezocht naar een mogelijke oplossing ontdekte ik dat dit camera probleem vaker schijnt voor te komen en ook al jaren lang bestaat. Vandaar dat ik toch ook nog even mijn oplossing hier wil delen.

Het probleem was hier opgelost met onderstaande stappen (ik denk dat alleen de stappen 7 t/m 11 waarschijnlijk al voldoende waren geweest, en in het bijzonder de map .thumbnails legen).

-
stap 0, Systeem software bijwerken met de laatste updates, mochten die er zijn.
-
stap 1, Ga naar Instellingen / applicaties / applicaties beheren / tabblad: “Alles”.
stap 2, zoek daar in de lijst naar later geinstalleerde apps die “de batterij duur kunnen verlengen”.
stap 3, als die zijn gevonden, klik je er naar toe en kies bij elk voor Gegevens Wissen en vervolgens er voor om deze app te Verwijderen. (de omstreden app ‘Batterij Upgrade’ stond op deze phone)
-
Stap 4, sluit een usb snoer aan van af de phone naar je computer. Kies voor koppelen als schijfstation.
stap 5, blader naar de map “DCIM ”,
stap 6, maak een backup van je gemaakte fotos, als die er zijn.
-
stap 7, Op telefoon ga je weer naar Instellingen / applicaties / applicaties beheren / tabblad: “Alles”.
stap 8, zoek naar de camera in de lijst en klik er naar toe
stap 9, kies daar voor Gegevens Wissen. Kies daarna voor Gedwongen Stoppen, als die knop momenteel niet grijs is.
stap 10, ga weer naar de map “DCIM ”. Verwijder daar alle submappen en bestanden die in die map te vinden zijn.
stap 11, haal het usb snoertje weer los. En herstart de phone om de camera daarna weer te kunnen starten.
-

/Rems

Bewerkt (24 april 2013 14:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren