Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Samgs2

Samgs2

• Lid sinds 07 oktober 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2011
  • 07:21

Hallo allen ik hoop dat hier iemand is die me verder kan helpen met het verwijderen van een custom rom. Allereerst wil ik erbij vermelden dat ik geen! (dom) backup heb gemaakt van de originele rom.

Ik heb een HTC desire met hboot 093.0001 waarop ik Android Freedom android 2.3.3 (by moni69) heb geïnstalleerd. Op zich loopt de rom goed alleen wordt alles op interne geheugenkaart gezet en krijg ik om de paar minuten geheugen is vol meldingen (zeer hinderlijk). De knop om apps naar sd te verplaatsen is grijs waardoor de externe sd kaart niet gebruikt wordt…

De rom is prerooted en wordt geleverd met superuser permissions, maar bij geen enkele app dat su rechten nodig heeft krijg ik een melding, superuser permissions blijft grijs en blokkeert alles.
Na bijna een maand deze rom te hebben gebruikt wil ik graag overstappen naar een andere rom die wel apps naar sd kan verplaatsen en zodoende meer intern geheugen vrij kan houden. Om dit voor elkaar te krijgen heb ik 3 methoden geprobeerd, allen zonder succes. 1. Unrevoked 3 (zowel de nieuwste als een oudere versie) geeft failed to get root.
2. Alpharev, ook hier weer zonder succes en als laatst revolutionairy waarmee het ook niet lukte.

Ik begin me nu ernstig zorgen te maken dat ik niet meer van deze rom af kom en kan me wel voor het hoofd slaan dat ik geen backup heb gemaakt van de originele rom. Wie o wie kan me helpen, alvast bedankt!

Bewerkt (7 oktober 2011 07:21)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 7 oktober 2011
  • 12:32

Het vreemde is dat je wel een custom rom draait maar daarbij geen root toegang hebt gekregen.
Persoonlijk heb ik mijn Desire geroot middels deze ROOTING with unrEVOked - Windows (updated 15th August 2011) - Android Forums tutorial. Als je die tot op de letter uitvoerd moet je in principe eruit komen.

Als niks meer helpt, kan je dit doen wat ik gisteren ook een ander lid voorstelde:

Sander M;224380
Zorg dat HTC Synch of in ieder geval de drivers geïnstalleerd zijn op je PC, sluit je telefoon aan en start dit bestand op je PC.

Shipped ROMs

Niet flashen, maar met je PC verbinden met de kabel en op de PC de .EXE starten en instructies volgen. Dan word hij helemaal, maar dan ook helemaal stock gemaakt.
Ik heb het vorige week nog ‘voor de lol’ gedaanMaar nu toch weer geroot, maar dat is mijn afwijking

Oja, je bent alles kwijt behalve wat er op je SD staat. Dus maak een lijstje van je apps om opnieuw te installeren
Zet contacten op sim of Google account waar ze veilig staan.

Bewerkt (7 oktober 2011 12:32)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 7 oktober 2011
  • 12:38

Als je superuser start, kan je dan de Su binary updaten?

Bewerkt (7 oktober 2011 12:38)
Samgs2

Samgs2

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 09:21

Sander M dat klinkt goed! ik ga het a.s. woensdag proberen en zal me bevindingen hier plaatsen, bedankt voor de tip!

Fifarunner ook dank voor het meedenken, ik zal het a.s. woensdag ook nog even proberen.

Bewerkt (8 oktober 2011 09:21)
Samgs2

Samgs2

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2011
  • 22:42

Sander M, ik was alvast aan wat voorbereidingen begonnen, maar ik zag dat de url die je hierboven hebt neergezet naar een niet (meer) bestaand locatie verwijst. S.v.p nog een keer de link, ik heb bij htc desire gekeken maar kom een aantal verschillende roms tegen Shipped ROMs

Alvast bedankt!

Bewerkt (9 oktober 2011 22:42)
Samgs2

Samgs2

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2011
  • 08:26

Update het is me gelukt om cyanogenmod te installeren. Het probleem was dat ik op de sd kaart en ext 4 had gemaakt. Deze verwijderd en een grote fat 32 partitie van de sd kaart gemaakt. Iedereen bedankt voor jullie bijdrage.

Bewerkt (13 oktober 2011 08:26)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren