Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Lry

Lry

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 26 september 2011
  • 13:41

1 van de dingen die ik altijd een groot nadeel heb gevonden aan de HTC desire (en volgens mij ben ik niet de enige) is het feit dat er zo weinig geheugen op zit. Ik krijg constant de melding dat ik geheugen moet vrijmaken.

Mijn vraag is nu eigenlijk, is er een goede stabiele android 2.3 ROM, waar je ook veel geheugen bij vrijhoudt. Dit zou toch wel mogelijk moeten zijn en volgens mij heb ik er ook ooit iets over gelezen. Net als bij de samsung phones wordt het geheugen ook gewoon 1 met het interne geheugen.

Dus weet iemand misschien een goede ROM??

Zit nu zelf op android 2.3 en heb nog nooit eerder een toestel geroot, maar dit probleem begint mij nu zo te ergeren dat ik graag een oplossing hiervoor hoop te vinden.

Bewerkt (26 september 2011 13:41)
eduits

eduits

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 26 september 2011
  • 14:22

Oxygen rom : Oxygen v2.2.2 (Page 1) / Releases / Oxygen Forum
Geen hacks en cracks, gewoon puur Android, build from source.

1: rooten.
2: Alpharev AlphaRev 1.8
3: oxygen installeren.

Ik ga geen uitgebreide uitleg geven, er is al zoveel over geschreven.

Erik

Bewerkt (26 september 2011 14:22)
Tofastforyou

Tofastforyou

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 26 september 2011
  • 22:29

eduits;220891

Erik

Het is wel degelijk mogelijk om de origenele htc desire gingerbread te rooten

Ik heb het reeds gedaan en draai nu een custom rom zonder htc sense rom
ik draai nu met redux

als je de originele desire wilt rooten zoals ik net beschreef moet je eerst de s-off tool downloaden voor windows apple of linux systeem op de site Revolutionary als je de stappen volgt op de site en vervolgens de tool uitpakt in rar. als je dit gedaan hebt start je de desire op doormiddel van de powerknop en de volume down gelijk in te drukken ff wachten en selecteer recovery en je hebt de wel bekende clockwordMod scherm om alles te doen alleen moet je nu nog superuser signed zip installeren die kun je wel vinden in google niet uitpakken op je sdcard zetten vanaf je pc eenmaal gedaan de desire weer opstarten in recovery install zip from sd card en even wachten en je hebt volledige root acces inclusief busybox superuser etc

zo is het mij dus ook gelukt was die originele desire gingerbread zat!!!!!

Met Vriendelijke Groet Tofastforyou

Bewerkt (26 september 2011 22:29)
eduits

eduits

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 15:30

Tofastforyou;221115
Het is wel degelijk mogelijk om de origenele htc desire gingerbread te rooten
Wie zegt van niet dan?
Dit heb ik zelf gedaan op het moment dat deze rom uitkwam, en daarna aan geboden hier op AW: http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/21597-rom-100-stock-htc-desire-gingerbread-met-root.html

In de 1e post wordt gevraagd naar een goed gingerbread rom.
En daar heb ik antwoord op gegeven.

eduits;220891

Erik

Bewerkt (27 september 2011 15:30)
Tofastforyou

Tofastforyou

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 21:05

eduits;221343
Wie zegt van niet dan?
Dit heb ik zelf gedaan op het moment dat deze rom uitkwam, en daarna aan geboden hier op AW: http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/21597-rom-100-stock-htc-desire-gingerbread-met-root.html

In de 1e post wordt gevraagd naar een goed gingerbread rom.
En daar heb ik antwoord op gegeven.

Erik

Ik had mijn desire origineel draaien op de oude 2.2 froyo toen er informatie uitlekte over gingerbread voor de desire had ik al gauw spijt van de update die niet ota was maar op de devlopers site van htc te downlaoden is.

ik had al snel dat me desire begon te zeuren over het interne geheugen.

op diverse forums op het www kwam ik er al gauw achter dat de gingerbread niet te rooten was maar door experminteren is het mij gelukt en een beetje programmeer kennis doet ook helpen zie de link in mijn eerdere bericht.
ben nu blij dat ik geroot ben batterij duur is ook veel beter nu die originele htc sense zuigt batterij

P.s welke rom draai jij nu op je htc!

Bewerkt (27 september 2011 21:05)
DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 21:40

wanneer je wilt gaan rooten, zoek eens op de “noob proof htc desire guide” (of iets gelijks!) Hier staat elke stap uitvoerig beschreven! kan niet mis

Bewerkt (27 september 2011 21:40)

Nexus 4, Android 4.2.2

eduits

eduits

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 28 september 2011
  • 11:19

Tofastforyou;221512
P.s welke rom draai jij nu op je htc!

Deze: DevNull 1.1 NL (HTC Desire GSM) GRJ90-2.3.5 (Page 1) / Community Contributions / Oxygen Forum

En idd… Sense zuigt.
Ik wil alleen puur google draaien.

99% van alle roms die beschikbaar zij op xda is een bij elkaar geraapt zooitje en ingepakt in een zip file…. vol met hacks en cracks.

Erik

Bewerkt (28 september 2011 11:19)
Lry

Lry

• Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 29 september 2011
  • 01:16

Oki bedankt voor de reacties. Maar een vraagje, hoeveel geheugen kunnen jullie met deze ROMS gebruiken. Dat is waarom ik voornamelijk wil rooten, voor het extra geheugen.

Is het mogelijk om de officiele android market te gebruiken, als ik bijvoorbeeld de MIUI ROM ga installeren. Ik zie het nergens op hun website aangegeven.

Bewerkt (29 september 2011 01:16)
Tofastforyou

Tofastforyou

• Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 30 september 2011
  • 19:16

Lry*;221923
Oki bedankt voor de reacties. Maar een vraagje, hoeveel geheugen kunnen jullie met deze ROMS gebruiken. Dat is waarom ik voornamelijk wil rooten, voor het extra geheugen.

Is het mogelijk om de officiele android market te gebruiken, als ik bijvoorbeeld de MIUI ROM ga installeren. Ik zie het nergens op hun website aangegeven.

Hoi je kunt elke rom draaien die voor de htc desire is gemaakt ik draai zelf nu met oxygen 2.2.2 downloadt hem wel van het oxygen forum af dan heb je geen troep zoals hacks en cracks enzo toen ik de oxygen op me deire zette had ik ruim 100mb opslag over
nu nog 80 het grote voor deel is dat je de apps op je sdkaart kunt plaatsen zelfs google maps en facebook zijn twee geheugen vreters op de originele sense rom en je kunt gewoon de de android market gebruiken als je geroot bent.

Succes

Bewerkt (30 september 2011 19:16)
Lry

Lry

• Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2011
  • 01:23

Dus als ik et goed begrijp wordt je sd-kaart geheugen gewoon als telefoon geheugen gezien en kan je daar alles op opslaan als je a2sd+ gebruikt ??

ik kan nu namelijk ook apps op mijn sd kaart zetten, alleen raakt mijn telefoon geheugen nog steeds vol. En dat terwijl ik 139 mb aan geheugen had. Dat is waar ik een beetje vastloop. Ik wil juist rooten voor het extra geheugen. Ik wil gewoon echt veel ruimte hebben voor veel apps.

Nergens kan ik echt duidelijk vinden hoe a2sd+ nou werkt en wat het precies doet, behlave het verplaatsen van apps naar de sd-kaart.

Edit:
Heb dus de volgende info gevonden: http://www.miui-au.com/faq/a2sd/

M
aar als ik het goed begrijp zit het dus zo dat als ik een 4gb kaart heb en een ext3 partitie van 2gb heb, ik ook tot 2 gb aan apps zou moeten kunnen installeren met het gebruik van A2SD+

Bewerkt (1 oktober 2011 01:23)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren