Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Beukelnoot

Beukelnoot

• Lid sinds 24 september 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 september 2011
  • 10:48

Hoi,

Ondanks dat er al vele discussies zijn over dit onderwerp, plaats ik toch een nieuw onderwerp aangezien ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem heb kunnen vinden.

Ik heb een HTC Desire en nu na een jaar heb ik last met bellen. Bijna elke keer als ik bel gaat mijn scherm op zwart. Ook als ik bel op afstand zonder hem bij mijn oor te houden, dus aan de sensor kan het niet liggen lijkt me.
Het probleem is dat ie vaak (niet altijd) ook lang op zwart blijft. Heel hinderlijk met voicemail inspreken bijvoorbeeld. Ook als ik de druktoetsen nodig heb tijdens een telefoontje met een computergestuurd menu kan ik die niet intoetsen.

Ik heb ook al op elk knopje op de telefoongedrukt, maar niets helpt om het scherm snel terug in beeld te krijgen. Zo irritant dat ik hem bijna kapot wil gooien op zon moment.

Zelf denk ik dat het misschien ligt aan een bepaalde app. Ik heb niet zo lang geleden Droidstats geinstalleerd. Wil het er nog niet afgooien om mijn statistieken niet weg te gooien.
Wat wellicht ook nog zou kunnen is dat het operating system van slag is. In dat geval zou dus een reset naar fabrieksinstellingen helpen. Maar ja dat vind ik ook een laatste redmiddel en ook daar heb ik geen positieve reacties over gelezen. Dit is trouwens de enige tip die men kon geven bij telefonische hulplijn van HTC.

Ik heb geen garantie meer dus breng hem liever niet terug want dat gaat ongetwijfeld veel geld kosten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ie ook wel een paar keer gevallen is in de loop der tijd, maar aangezien alles het verder goed doet schat ik de kans klein dat het daar aan ligt.

Ik hoop dat er iemand is die het herkent en er wel een werkende oplossing voor heeft gevonden!

Bewerkt (24 september 2011 10:48)
g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 26 september 2011
  • 12:43

waarom zou je niet naar fabrieksinstellingen willen? je kan toch een backup maken voor je het doet…..
Het is aan jezelf waar je je prioriteiten legt.

Lijkt me i.i.g. een software probleem, of je sensor werkt niet naar behoren…..volgens mij kan je die uitschakelen, probeer dat eens.

Bewerkt (26 september 2011 12:43)
Beukelnoot

Beukelnoot

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 oktober 2011
  • 16:27

Dank je voor je reactie. Goed idee van de back up! Ik ga het proberen.

Bewerkt (1 oktober 2011 16:27)
Beukelnoot

Beukelnoot

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2011
  • 21:50

Ik heb nu mijn htc desire teruggezet naar de fabrieksinstellingen en het scherm blijft nog steeds op zwart na het bellen.

Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Laten repareren lijkt me een dure optie die ik niet zie zitten want dat zal vast niet onder de honderd euro zijn lijkt me.

Bewerkt (31 oktober 2011 21:50)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 31 oktober 2011
  • 22:46

Draai je gingerbread?

Bewerkt (31 oktober 2011 22:46)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Pjerke

Pjerke

• Lid sinds 06 februari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2012
  • 23:20

Herkenbaar probleem. Ik heb ook geen oplossing en het is zeer irritant. Dus ook bij de Utano T180. Lijkt mij dus een software probleem. Toestel deed het ook zonder dat er al apps op waren geinstalleerd waren.
Bug?
Iets voor de ontwikkelaar lijkt mij.

Bewerkt (24 april 2013 14:12)
Alies

Alies

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2013
  • 14:30

Zeer herkenbaar probleem, ik heb zelf ook een HTC Desire met hetzelfde probleem. Voorheen nooit last mee gehad en spontaan zo ontstaan. Een tijdje voor het gebeurde heb ik mijn telefoon wel geroot en hij draait nu op mildwild build, maar mijn vriend draait precies hetzelfde op zijn telefoon (ook HTC Desire) en deze heeft geen problemen met een zwart beeldscherm tijdens bellen??
Iemand nog suggesties….?

Bewerkt (21 mei 2013 13:42)
michaeldepotter

michaeldepotter

• Lid sinds 17 augustus 2011
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2013
  • 14:48

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het was een probleem met de hardware. Ik heb zelf geen goede ervaring met de herstelling dienst van HTC met mijn Desire. Na 6 mislukte herstellingen en 2 nieuwe toestellen hebben ze mij wel een Desire S gegeven omdat ik 8 maanden zonder werkend toestel heb gezeten. Ik raad je dus aan om eens uit te kijken naar een nieuw toestel.

Bewerkt (21 mei 2013 13:42)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren