Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Joost

Joost

• Lid sinds 13 oktober 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 september 2011
  • 14:14

Hallo allemaal,

(EDIT: Dit blijkt om een ongewenste update van de Market te gaan!! Zie onder)

Vanochtend is op mijn non-rooted, non-branded HTC Desire mijn Market ge-updated naar de nieuwste versie, waarna deze het direct nodig vond om ongevraagd ook de Adobe Flash Player te updaten naar de nieuwste versie (10.3). Reden dat ik Flash voorheen nooit wilde updaten, is dat de update megagroot is en het geheugen van mijn telefoon dan direct vol is.

De installatie is echter mislukt (vanwege, jawel, een geheugentekort), maar ook na de mislukte installatie heb ik dus nog steeds last van dat geheugentekort. In de Market staat de Flash Player in mijn applijst helemaal onderaan onder het kopje “Not installed”.

- Heeft dit geheugenprobleem wel te maken met de Flash Player, of komt dit puur door de nieuwe Market? Misschien is de nieuwe Market veel groter dan de oude? De nieuwe is bij mij ongeveer 7,8 MB groot, maar van de oude heb ik natuurlijk geen idee. Daar komt dan nog slechts 0,124 MB aan data bij, en de cache staat op 0,0.

- Of is er ergens toch nog een groot bestand achtergebleven van de update van Flash? Volgens het menu “Settings–Applications–Manage Applications–All” neemt de Flash Player (met het oude versienummer!! (10.1)) op dit moment helemaal géén ruimte in; dit lijkt me ook nogal verdacht, maar misschien werkt dit wel echt zo met updates.

Ik vermoed dat het om een afname van mijn geheugen van grofweg 5 MB gaat. Voor dit gedoe had ik denk ik zo'n 17 à 18 MB vrij (maar dat weet ik niet zeker), nu heb ik nog 12,6 MB vrij.

Kan iemand mij helpen het probleem te vinden?? Als de Market zelf echt veel groter is geworden zal ik wat apps moeten gaan verwijderen, maar als het aan de mislukte update ligt hoor ik graag of iemand een idee heeft wat ik hier aan zou kunnen doen.

Bij voorbaat dank!! :-)

Joost.

Bewerkt (23 september 2011 14:14)
TahR

TahR

• Lid sinds 04 april 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 23 september 2011
  • 19:20

Bedoel je met ‘de nieuwe Market’ de allernieuwste met een zwart en groen blokkerig uiterlijk etc.? Zo ja, dan zou het inderdaad aan de Market kunnen liggen. Ik heb die zelf ook een tijd gehad en die was bij mij zelfs tegen de 8 MB aan, en toen heb ik hem maar besloten te verwijderen en gewoon de ‘oude’ Market weer te gebruiken, aangezien de nieuwe niet zoveel nieuwe features had om op te kunnen wegen tegen de ruimte.

Bewerkt (23 september 2011 19:20)
Joost

Joost

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 september 2011
  • 12:18

Ik bedoelde inderdaad de nieuwste Market met het zwart/groen blokkerig uiterlijk. Ik heb de update er zojuist afgegooid om te kijken wat dat opleverde, en nu heb ik inderdaad ineens weer ruim 19 MB vrij… :-) Vreemd dat ze er zo'n grote app van maken (een kleine 8 MB, en dan ook nog eens ruim 4 MB aan cache nadat ik er wat mee had zitten spelen!) gezien de hoeveelheid telefoons met weinig geheugen. Maar goed, de oude Market voldoet inderdaad prima. Wel jammer dat ik niet één update terug kon maar nu weer met de Market uit april 2010 zit opgescheept, maar het is me die vele MB's echt niet waard. :-P (en voor wat zinloos bladeren hebben we gelukkig de website market.google.com )

Dank!! :-)

Bewerkt (25 september 2011 12:18)
Joost

Joost

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 27 september 2011
  • 09:37

Ik heb véél te vroeg gejuicht. Steeds als ik die nieuwe Market uninstall (althans, de updates verwijder) is ‘ie binnen enkele minuten weer terug, met z’n geheugenvretende 8 MB plus heel veel cache erbij!! :-( Ik heb van alles geprobeerd, maar kan echt niet vinden hoe ik kan voorkomen dat dit gebeurt. Het is wel heel erg veel op een Desire, 12 MB (rekenend met veel cache)… Dus, om te voorkomen dat ik de helft van mijn apps moet verwijderen: is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die nieuwe Market nooit meer zie??

Alvast bedankt.

Bewerkt (27 september 2011 09:37)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 27 september 2011
  • 10:43

Joost;221184
Ik heb véél te vroeg gejuicht. Steeds als ik die nieuwe Market uninstall (althans, de updates verwijder) is ‘ie binnen enkele minuten weer terug, met z’n geheugenvretende 8 MB plus heel veel cache erbij!! :-( Ik heb van alles geprobeerd, maar kan echt niet vinden hoe ik kan voorkomen dat dit gebeurt. Het is wel heel erg veel op een Desire, 12 MB (rekenend met veel cache)… Dus, om te voorkomen dat ik de helft van mijn apps moet verwijderen: is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die nieuwe Market nooit meer zie??

Alvast bedankt.

Ik weet niet of het mogelijk is bij een ongeroot toestel, maar je zou de market updater kunnen stoppen/verwijderen als je de oude market weer op je tel hebt gezet. Zo voorkom je dat je morgen weer met die vreselijk nieuwe Market zit.

Bewerkt (27 september 2011 10:43)

AW Forum Queen voor het leven

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 27 september 2011
  • 10:45

Het gaat niet met een ongeroot toestel (teminste niet bij mij)

Bewerkt (27 september 2011 10:45)
marina63

marina63

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 7 november 2011
  • 23:11

Ook ik wil Adobe Flash Player van mijn htc Desire afhebben.

Het neemt ontzettend veel geheugen.

Als je Automatisch bijwerken toestaan uit hebt staan dan nog komt ie bijna elke 2 tot 3 dagen om bij te werken.
En dit dus ongewenst.
Je kan hem niet verwijderen.
Ook niet via Instellingen-Applicaties beheren
Je krijgt hem er niet van af.

Als je de recensies leest dan is 9 van de 10 mensen kwaad dat je hem niet kan verwijderen.
Er moet toch ergens een manier zijn dat ongewilde ding van je foon af te krijgen

Wie heeft er misschien een oplossing voor

Zou er heel blij mee zijn

Bewerkt (7 november 2011 23:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren