Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 19 augustus 2011
  • 11:25

Ik zie veel vraag naar de officiële GingerBread update voor onze Desire.
Er was reeds een gerootte variant verschenen maar ik zocht nog naar A2SD+ want let's face it, het interne geheugen blijft een probleem.

Ik heb sinds gisteren een goede ROM gevonden. De officiële 3.14.405.1 van HTC zelf, het enige wat hieraan toegevoegd is:

• Root (inclusief BusyBox)
• SuperUser app
• init.d ondersteuning

Grote voordeel is dat je dus de echte HTC Gingerbread kunt gebruiken met je huidige HBOOT. Gewoon flashen en klaar.

Deze rom is verder uit te breiden met, maar niet noodzakelijk:
• Energie bespaar module
• A2SD+ om je interne geheugen dus deels op de SD door te laten lopen
• Ander bootscreen
• Opstart geluid bij HTC logo uit zetten

Hier te downloaden: Pre-rooted Stock Gingerbread (3.14.405.1) - xda-developers

Ik heb hem op mijn Desire gezet, hier wat screen shots. Let op het geheugen gebruik, ik heb al mijn apps er al weer op staan.

Bewerkt (19 augustus 2011 11:25)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2011
  • 18:26

Interessant Sander, hier zit dus geen andere bootloader bij?
Heb nu de 5mb cache bootloader DATA++ en die wil ik eigenlijk houden.

Draai nu op miui en bevalt redelijk tot goed………maar goed als het op stabiliteit neerkomt is een stock rom natuurlijk het best.
En zit in de GB voor desire nou ook die homescreen transitions??

Bewerkt (20 augustus 2011 18:26)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 augustus 2011
  • 21:02

Nee, zit geen andere HBOOT bij. De standaard HBOOT van HTC is wel nodig want je hebt de 250 MB voor /system echt nodig. Komt omdat hij dus eigenlijk helemaal stock is. Alleen root is toegevoegd. A2SD is een optie, die ik natuurlijk gelijk gebruikt heb.
Voor mij is het wat ik zocht, gewoon zo stock als mogelijk, maar wel met een EXT partitie en A2SD werken.

Wat bedoel je met de homescreen transitions? Het wisselen tussen homescreens is wat ik gewend ben van Stock Froyo.

Bewerkt (20 augustus 2011 21:02)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

g-member

g-member

• Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2011
  • 21:39

bedoel de manier van wisselen van homescreens qua effecten, bij de volle versie kun je cube effect kiezen wat wel een leuke eyecandy is. Was er al achter dat het met mijn Hboot dus NIET wil……180mb system

Draai nu Miui maar daar zitten nog wat kleine bugs in o.a. dat hij bepaalde instellingen niet onthoud zoals welke browser hij standaard moet kiezen bij het selecteren van een link…..opzich niet heel erg maar wel irriterend…..wil toch mijn Hboot houden zodat ik niet met een ext partitie hoef te werken…..op 1 of andere manier vind mijn desire dat niet erg prettig

Bewerkt (20 augustus 2011 21:39)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 augustus 2011
  • 21:45

Volgens mij is dat bij geen enkele stock HTC rom mogelijk. Als je wisselt zal het even ‘heen en weer wiegen’ maar meer als dat niet.
Dat de EXT partitie niet lekker werkt kan ook aan de klasse van je SD liggen.

Bewerkt (20 augustus 2011 21:45)

g-member

g-member

• Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2011
  • 21:51

Class 6 en met meerdere geprobeerd. Maar ik wissel voor nog wel eens van sdcard voor bepaalde doeleinden dus dan is ext niet echt een optie

Bewerkt (20 augustus 2011 21:51)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 20 augustus 2011
  • 22:00

Dat is inderdaad vreemd, ik gebruik nog steeds het klasse 4 kaartje wat geleverd werd bij mijn Desire en alles loopt als een zonnetje.
Bij mij komt het kaartje er ook nooit uit, niet nodig. Maar wat je zelf al zegt, het is natuurlijk eigenlijk dat je een deel van je systeem eruit zou trekken als je een EXT gebruikt.

Bewerkt (20 augustus 2011 22:00)

Marc2011

Marc2011

• Lid sinds 24 augustus 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2011
  • 09:29

Sander, ik heb de officiele ROM-update van HTC Desire reeds geinstalleerd. Het probleem is echter dat ik te weinig intern geheugen heb. Functies vallen uit (oa synchronisatie google) en ik kan niet genoeg apps installeren. Kan ik alsnog jouw rom installeren en vervolgens intern geheugen vrijmaken? Ik ben niet echt deskundig op dit terrein.

Bewerkt (24 augustus 2011 09:29)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 24 augustus 2011
  • 09:32

Hi Marc,

Allereerst, het is niet mijn rom, ik prijs hem alleen aan omdat hij goed is
Als je de officiële HTC update hebt gebruikt zit je vast op deze versie totdat de bootloader weer gekraakt word. De bootloader is namelijk door HTC geupdate en momenteel niet eenvoudig te kraken. Er zijn wel manieren voor maar dit is niet aan te raden als het abra cadabra is voor je.

Bewerkt (24 augustus 2011 09:32)

g-member

g-member

• Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2011
  • 10:11

Hey Sander, kon het niet laten en heb ook de rooted gb geinstalleerd MET 1gig ext3 en tot mijn verbazing werkt het als een zonnetje.
Gebruik wel launcherpro voor de eyecandy maar ik hoop toch echt dat ze sense 3.0 een x porten voor de desire, er is nu nagenoeg weinig nieuws onder de kap in vergelijking tot froyo……

Maar goed draait nu fijn met een stock hboot dus heb weer genoeg cache om van de market te downen

Bewerkt (24 augustus 2011 10:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren