Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Samsung Galaxy A51

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

pvtiggele

pvtiggele

  • Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #1
  • 9 augustus 2011
  • 15:18

Hallo,

Ik heb nu al een half jaar een nieuw HTC desire mobiel, maar ik kan (via Ziggo) wel email ontvangen, maar niet versturen.


De volgende instellingen heb ik al van de forum afgehaald en ook geprobeerd.
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-smartphones-en-tablets/

Inkomende mailserver: pop.ziggo.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl (poortnummer 587 en ook 465)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: ja
Gebruikersnaam is e-mailadres:
Wachtwoord je e-mailwachtwoord

en

Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl (poortnumer 25 zonder beveiligingstype)

Al deze instellingen werken blijkbaar dus niet. Ook bij de helpdesk hebben ze me niets nieuws verteld. Ik heb de ingestelde accounts verwijderd en alle opties opnieuw geprobeerd en kan helaas nog steeds geen mail versturen.

Kan iemand mij helpen?

mvg, X

Bewerkt (9 augustus 2011 15:18)
jlfme

jlfme

  • Lid sinds 07 september 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • #2
  • 9 augustus 2011
  • 15:29

De instellingen van deuitgaande server moeten die van je gsm provider (hi/kpn/T-Mobile/Vodafone/tellfort/etc) zijn en niet die van ziggo. Dat is een veelgemaakte denkfout.

Bewerkt (9 augustus 2011 15:29)
pvtiggele

pvtiggele

  • Lid sinds 09 augustus 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #3
  • 9 augustus 2011
  • 16:08

Dus m.a.w. emails kunnen alleen verzonden worden via de provider van het GSM toestel? Als dat inderdaad het geval is, kun je beter emails versturen via bijv. je Gmail-account?

Bewerkt (9 augustus 2011 16:08)
Sander_M

Sander_M

  • Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • #4
  • 9 augustus 2011
  • 16:32

Ja het is een heel gehannis, want als je verbind met de wifi thuis zou je weer de SMTP server van je ziggo moeten gebruiken en zodra je weer op 3G gaat weer omzetten.
Gmail biedt uitkomst

Bewerkt (9 augustus 2011 16:32)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

smartphoner

smartphoner

  • Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • #5
  • 9 augustus 2011
  • 19:57

jlfme;203768
De instellingen van deuitgaande server moeten die van je gsm provider (hi/kpn/T-Mobile/Vodafone/tellfort/etc) zijn en niet die van ziggo. Dat is een veelgemaakte denkfout.

Heb uitsluitend Ziggo e-mailaccount op mijn Desire.
Bij de SMTP server “smtp.ziggo.nl” gewijzigd“ in ”mail.kpnmail.nl" (mijn GSM provider) en (TLS) beveiliging uitgeschakeld.
Overige gegevens zoals e-mailaccount en wachtwoord die van Ziggo gebruikt.
Met die instellingen krijg ik bij de G3 verzending van e-mail de melding dat de server niet reageert.
Moeten er nog meer instellingen aangepast worden?

Bewerkt (9 augustus 2011 19:57)
jlfme

jlfme

  • Lid sinds 07 september 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • #6
  • 11 augustus 2011
  • 09:36

Zo te zien ben je bij ‘smtp server’ vergeten het vinkje bij “aanmelden vereist” weg te halen.

Bewerkt (11 augustus 2011 09:36)
smartphoner

smartphoner

  • Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • #7
  • 11 augustus 2011
  • 14:06

jlfme;204524
Zo te zien ben je bij ‘smtp server’ vergeten het vinkje bij “aanmelden vereist” weg te halen.

Hoe vaak kun je over iets heen kijken…………….
Door eigen toedoen was inderdaad het vinkje de boosdoener.
Bedankt voor dit probleem oplossend speurwerk.

Bewerkt (11 augustus 2011 14:06)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren