Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TahR

TahR

• Lid sinds 04 april 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 16:28

Hallo,

Ik heb vandaag, ongeveer 2 uur geleden, een speciale schermcleaner gebruikt om het beeld van mijn HTC Desire schoon te maken. Dit ging allemaal prima, maar ongeveer een kwartier geleden zag ik dat er zich weer vuil op mijn telefoon had verzameld en het scherm slecht zichtbaar is. Ik pak dus weer de schermcleaner, ik spray het op mijn scherm en veeg het af met mijn microvezeldoekje. Tot mijn grote verbazing zag ik net dat er zich grijze, vochtige randjes vormden om het scherm heen, en dat mijn scherm verkleurde van het normale naar grijs-achtig en zelfs rood. Ik heb nu de telefoon op stand-by-mode maar ik ben nu nogal in paniek. Wat zou ik hier het beste nu tegen kunnen doen? Ik weet trouwens niet of ik hem wel naar HTC terug kan sturen, aangezien de telefoon wel geroot is en ik weet niet of ze hem dan nog aannemen.

Overigens: de telefoon werkt zelf gewoon nog wel, de apps, bestanden etc., alleen het scherm is nu nogal kapot..

Alvast bedankt!

Bewerkt (9 juli 2011 16:28)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 9 juli 2011
  • 16:42

Klinkt alsof je teveel van dat spul gebruikt heb en dat dat vocht achter je scherm gekomen is. Wat je hieraan kunt doen zou ik zo snel even niet weten. Ik heb weleens verhalen gehoord van mensen die hun telefoon in een bak rijst (ongekookt uiteraard) leggen als hij in het water is gevallen. Of dit ook werkt bij dit weet ik niet.
Gelukkig kan je hem nog gebruiken dus als hij terug naar HTC moet, kun je unrooten.

Bewerkt (9 juli 2011 16:42)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

TahR

TahR

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 16:57

Dank voor de tip, op dit moment gaat het scherm nog wel aan maar verkleurt hij de hele tijd grijsachtig. De achterkant van mijn telefoon is inderdaad nogal nat, dus daar ligt het waarschijnlijk aan. Ik denk dat ik maar eens gauw de batterij eruit ga halen, is het ook handig om de SIM-kaart eruit te halen? Ik heb gehoord dat die beter tegen water kan, maar daar ben ik niet zeker van.

Het lijkt alsof de schade ook niet supergroot is, ik zie alleen wat vocht aan de zijkantjes, maarja, ik weet niet in hoeverre dat het hele scherm beschadigt.

Bewerkt (9 juli 2011 16:57)
Convict

Convict

• Lid sinds 19 maart 2011
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 19:58

Ik zou eens beginnen met je achterkant eraf halen, accu eruit, simkaart eruit, SD card eruit en open laten en dan in een bak rijst leggen.
Hopelijk trekt het rijst alle vocht voor je eruit.
Anders zou ik het ook niet weten.
Suc6 in ieder geval!

Edit: Met een föhn op een niet te warme stand eroverheen “wapperen” wil misschien ook nog wel eens helpen. NIET TE HEET EN NIET TE DICHTBIJ/ TE LANG OP 1 PLEK!!! De lauwe lucht moet het vocht doen verdampen.

Bewerkt (9 juli 2011 19:58)
TahR

TahR

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 22:54

Dank voor de tips, ik heb nu mijn telefoon maar in een kommetje rijst gelegd en in de kast gezet (het wil wel eens voorkomen dat er wat onhandigs gebeurt in de keuken enzo). Weet niet of het nog helpt aangezien hij al iets van een paar uurtjes zo is, maar nooit geschoten is altijd mis.

Bewerkt (9 juli 2011 22:54)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 01:12

Ik ben benieuwd. Laat ons iets weten.

Bewerkt (10 juli 2011 01:12)
TahR

TahR

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 11:45

Nouja, hij ligt al sinds gister 22.00 uur in een kommetje rijst, dat is bij elkaar nu al zo'n halve dag dus. Ik merk wel dat het scherm steeds droger en droger wordt en vooral de eerste 2 uurtjes ging dat snel, alleen is ie terwijl ik sliep niet veel droger geworden. Ik heb hem ook al weer eens in elkaar gezet en geprobeerd opnieuw op te starten: dat lukte, ik voelde de vibratie, maar nog steeds geen scherm.

Ik heb hem nu maar weer terug in het rijst-dingetje gelegd en ga het over een uur ofzo weer controleren, maar zou het er misschien aan liggen dat ik er nieuwe rijst in moet doen of iets dergelijks?

Bewerkt (10 juli 2011 11:45)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 10 juli 2011
  • 12:06

Ik zou inderdaad elke keer nieuwe rijst gebruiken. Je geeft zelf aan dat het werkt, maar dit is niet iets wat even in een uurtje opgelost kan worden. Fingers crossed

Bewerkt (10 juli 2011 12:06)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

goands

goands

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 257
  • Reputatie 10
  • 10 juli 2011
  • 13:18

Wat je ook kan gebruiken in plaats van rijst zijn silicagelzakjes.
Dat zit bv. In verpakkingen.
Dat kan misschien meer effect hebben dat rijst.

Bewerkt (10 juli 2011 13:18)
TahR

TahR

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 17:05

Net nogmaals geprobeerd telefoon aan te doen, hij gaat gewoon aan alleen nog steeds geen beeld. Ook het licht van de knopjes hapert nu (de home-knop, menu-knop etc). Het zichtbare vocht op het scherm wordt wel steeds minder, dus ik heb hem nu maar weer in de rijst gezet. Ik ben van plan om morgen maar even naar een telefoonshop te gaan in het winkelcentrum hier, wellicht weten zij iets beters, en ik ga zometeen ook wat silicagelzakjes zoeken.

Begin de hoop dat het nog werkt echter wel steeds meer te verliezen..

Bewerkt (10 juli 2011 17:05)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren