Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 19:23

Hey iedereen,

Ik heb enkele vraagjes over mijn desire:

1. Hoe kan ik mijn desire rooten? Ik lees dat er verschillende methoden zijn, maar welke werkt op mijn versie (softwarenummer 2.29.405.5) & is ook makkelijk te doen.

2. En op XDA lees ik dat je 2 verschillende Desires hebt, een GSM desire en een CDMA desire. Hoe kan ik weten welke ik heb. De mijne is gekocht bij Smartphoneshop.be

Alvast Bedankt
Xeno

Bewerkt (8 juli 2011 19:23)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 19:46

Xeno, ik zou zeggen check dit http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/12194-index-belangrijke-topics.html

Wat betreft GSM en CDMA denk dat je GSM hebt

Bewerkt (8 juli 2011 19:46)
Xeno

Xeno

• Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 19:51

Zou die root methode van de index ook werken op mijn versie? Ik wil natuurlijk niet mijn toestel bricken

Bewerkt (8 juli 2011 19:51)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 20:01

Volgens mij heb ik die ook gebruikt, weet het overigens niet meer zeker.
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken op jou toestel, en ja bricken… dat kan natuurlijk gebeuren, maar volgens mij is het rooten van een desire net zo veilig/onveilig als het rooten van een galaxy.
Bricken zal niet snel gebeuren wanneer je eerst de post door leest en alle benodigde files en programmaatjes heb gedownload en geinstalleerd.
Mocht het onverhoopt toch gebeuren, zijn er genoeg AWers die je kunnen helpen dit weer in orde te maken, maar voor nu zou ik me niet al te druk maken, je hebt al ervaring met je Galaxy in elk geval, dus zorgvuldig lezen kan je

Bewerkt (8 juli 2011 20:01)
g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 20:49

Gewoon rooten met Unrevoked 3…..simpel, snel en veilig

Bewerkt (8 juli 2011 20:49)
Xeno

Xeno

• Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2011
  • 20:56

Bedankt voor de info allemaal. Ik deze eens proberen als ik de tijd heb

Bewerkt (8 juli 2011 20:56)
@thlon

@thlon

• Lid sinds 22 april 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2011
  • 20:57

Heb daar ook nog een vraagje over, als ik mijn Desire root zoals hij nu is met al mijn contacten en apps, ben ik dan verloren, of kan ik gewoon rooten zoals ik een proggie installeer.

En zo ja, wat moet ik dan gebruiken om te backuppen vermits ik titanium niet kan gebruiken vanwege niet geroot.

Bewerkt (9 juli 2011 20:57)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 00:11

Als je hem eerst root kun je daarna direct Titanium installeren en laten draaien (en gelijk even een Nandroid back-up maken). De back-ups ook naar de computer kopiëren voor het geval er later ergens wat mis gaat. Pas daarna een custom ROM installeren. Vervolgens met Titanium alle apps weer terug zetten. Je contacten heb je zeer waarschijnlijk in je gmail account staan dus die worden automatisch weer gesynchroniseerd.

Groeten…

Bewerkt (10 juli 2011 00:11)
@thlon

@thlon

• Lid sinds 22 april 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 01:48

ok bedankt, maar als ik nu geen custom rom wil, dan kan ik toch alleen rooten ook en apps verwijderen en verplaatsen naar believen veronderstel ik.

EN als ik nu root, ben ik ook niets verloren?
Want dat is mijn grootste zorg een beetje, mijn contacten en apps die geinstalleerd zijn nu, blijven ook staan?

Bewerkt (10 juli 2011 01:48)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2011
  • 11:07

Bij het rooten raak je niets kwijt.

Nee je kan na het rooten niet gewoon apps verwijderen en/of verplaatsen. Dat laat de custom rom niet toe. Als je echt meer ruimte wilt voor apps(wat ik goed begrijp) dan moet je een rom flashen die een ext partitie ondersteund. Het toestel ziet deze partitie dan als extra telefoongeheugen.

Wil je een customrom hebben die identiek is aan de stockrom dan zou ik kiezen voor leedroid. Prima stabiele rom met alles wat sense te bieden heeft met als extra dat deze een ext partitie ondersteund.

Stappen:
1) Rooten met unrevoked
2) titanium backup installeren
3) Backups maken van datgene wat je wilt. (contacten/mail/agenda kan je beter via google laten syncen)
4) opstarten in recovery en eerst nog een volledige backup maken van je toestel(nandroid backup)
5) Sd kaart backuppen op je PC
6) SD kaart formatteren en partitioneren
7) Leedroid rom downloaden en zipfile op sd zetten
8) opstarten in recovery
9) full wipe doen
10) install zip(leedroid) from sd
11) wachten
12) rebooten
13) backup terug op je sd zetten en installeren via titanium

By the way ik ben nooit zo kapot van backups. Ik installeer liever alles even opnieuw. Er gaat niks boven een verse install. Alle stappen hierboven staan beschreven op aw of xda.

Succes

Bewerkt (10 juli 2011 11:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren