Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Huawei P30 Pro New Edition

• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ferdy

Ferdy

• Lid sinds 25 oktober 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2011
  • 09:12

Beste mensen,

Sinds een paar weken merk ik dat de batterij van mijn HTC Desire ineens een stuk sneller leeg is. Hij ging altijd wel een dag of 1,5 a 2 mee, maar nu moet ik hem vaak na 24 uur (zonder heel intensief gebruik) al aan de oplader leggen. Ik kan me niet herinneren dat ik een bepaalde app heb geïnstalleerd die het verbruik heeft verhoogd en daarnaast heb ik zaken als WiFi en GPS ook uitstaan wanneer het niet nodig is.

Iemand die dit ook kent en misschien een oorzaak weet?

Alvast bedankt!

Bewerkt (15 juni 2011 09:12)
galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2011
  • 09:14

Hoe oud is je batterij?

Envoyé par mon hamac, pendant entre deux Platanes géants, au bord du Gardon.

Bewerkt (15 juni 2011 09:14)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 15 juni 2011
  • 09:56

Installeer eens Android System info uit de market.
Deze heeft een overzicht van de op dat moment draaiende processen en hoeveel CPU ze gebruiken.
Dan krijg je een idee waar je sap naartoe gaat.

Bewerkt (15 juni 2011 09:56)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Ferdy

Ferdy

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2011
  • 10:18

galaxyjet;178137
Hoe oud is je batterij?

Envoyé par mon hamac, pendant entre deux Platanes géants, au bord du Gardon.

Ik heb hem sinds oktober 2010, dus nog geen jaar..

Bewerkt (15 juni 2011 10:18)
Ferdy

Ferdy

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2011
  • 10:20

Sander M;178156
Installeer eens Android System info uit de market.
Deze heeft een overzicht van de op dat moment draaiende processen en hoeveel CPU ze gebruiken.
Dan krijg je een idee waar je sap naartoe gaat.

Dankje! Het valt wel erg op dat mobiel stand-by en telefoon inactief bij elkaar 70% gebruiken, dus wellicht draait er toch iets op de achtergrond wat veel batterij verbruikt?

Bewerkt (15 juni 2011 10:20)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 15 juni 2011
  • 11:09

Neu, dat is vrij normaal.
Pas als er andere programma's waar je niks mee doet 10-20% CPU gebruiken weet je dat er wat mis is.
Zo ziet het er bij mij uit:

Bewerkt (15 juni 2011 11:09)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Ferdy

Ferdy

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2011
  • 22:21

Sander M;178207
Neu, dat is vrij normaal.
Pas als er andere programma's waar je niks mee doet 10-20% CPU gebruiken weet je dat er wat mis is.
Zo ziet het er bij mij uit:

Hm het is bij mij niet veel anders..zou het resetten van de fabrieksinstellingen wellicht een oplossing zijn?

Bewerkt (15 juni 2011 22:21)
Sander_M

Sander_M

• Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 15 juni 2011
  • 22:57

Nee dat is veel te drastisch. Hoe laad je je telefoon? Even snel tussendoor of laad je hele nachten door?
Misschien is het tijd je accu eens goed ‘op z’n donder' te geven. Gebruik hem eens tot helemaal leeg, dat ie echt niet meer aan wil.
Dan voor een uur of 8 laten laden. Als je het zo kan plannen dus leeg trekken voordat je gaat slapen. Dan terwijl jij in dromenland ligt dat ding lekker volpompen terwijl hij uit staat. Daarna weer gebruiken tot ie uit zichzelf uitgaat. En weer vol.
Dan krijgt je toestel weer een goed idee waar de grenzen liggen.

Bewerkt (15 juni 2011 22:57)

Ferdy

Ferdy

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 13:34

Sander M;178713
Nee dat is veel te drastisch. Hoe laad je je telefoon? Even snel tussendoor of laad je hele nachten door?
Misschien is het tijd je accu eens goed ‘op z’n donder' te geven. Gebruik hem eens tot helemaal leeg, dat ie echt niet meer aan wil.
Dan voor een uur of 8 laten laden. Als je het zo kan plannen dus leeg trekken voordat je gaat slapen. Dan terwijl jij in dromenland ligt dat ding lekker volpompen terwijl hij uit staat. Daarna weer gebruiken tot ie uit zichzelf uitgaat. En weer vol.
Dan krijgt je toestel weer een goed idee waar de grenzen liggen.

Ja ik laad hem een beetje afwisselend, soms nadat hij helemaal leeg is maar soms ook niet. Ik zal het eens op die manier proberen, dankje!

Bewerkt (16 juni 2011 13:34)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren