Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 12:01

Hallo,

Als android noob plaats ik hier mijn laatste hoop. Ik sta nl op het punt mijn HTC Desire uit het raam te gooien… :eek: Ondanks dat ik het eigenlijk nog steeds een geweldig toestel vind…

Ik blijf telkens de melding krijgen dat het Telefoongeheugen (ROM) ontoereikend is! Ik heb slechts enkele Apps draaien en heb ook al Flash eraf gegooid. Wat ik ook doe en wat ik ook blijf verwijderen, ik kom altijd weer onder de 15MB vrij geheugen uit!?

Ik heb wel nog erg veel geheugen op mijn SD card vrij. Ik heb ook Apps2SD gebruikt om alle verplaatsbare Apps naar de SD gezet. Helpt ook niet.

Daarnaast heb ik de data zoals mail in de prullenbak, smsjs, Whatsapp berichten e.d. allemaal verwijderd. Ook dat helpt niet.

Zelfs een chat sessie met de helpdesk van HTC biedt geen uitkomst. Ik moest alle Apps die teveel geheugen verbruiken maar verwijderen. Toen ik de opmerking platste dat de telefoon gewoon niet goed is gemaakt (software) kreeg ik het antwoord dat alle specs vooraf bekend zijn dus ik had het kunnen weten…

Dus is mijn laatste hoop gevestigd op hulp vanuit dit forum. Ik lees wel eens berichten over ROM aanpassingen maar ik kan zelf helemaal nik sop mijn telefoon, heb simpelweg de kennis niet.

Is er iemand die mij persoonlijk wil helpen? Bv door de telefoon een andere ROM te geven? Ik las nl iets van OpenDesire (http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/7751-beste-rom-voor-htc-desire.html > reactie van RALPH).

Kortom, wat is er mogelijk en wie kan en wil me helpen?

Alvast hartelijke dank voor alle reactie(s)!

Over de telefoon:
HTC Desire A8181
Android: v2.2
Kernel-versie: 2.6.32.15-gf5a401c / htc-kernel@and18-2 #1
Buildnr: 2.29.405.5 CL293415 release-keys
Softwarenr: 2.29.405.5
Browserversie: Webkit 3.1

Bewerkt (9 juni 2011 12:01)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 12:29

je kan om te beginnen je cache leegmaken https://market.android.com/details?id=com.a0soft.gphone.acc.free&feature=search_result
Als je dan nog problemen hebt zou ik eens rustig de tijd nemen om te kijken wat rooten is en of dit iets voor jouw is.

Bewerkt (9 juni 2011 12:29)
badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 12:40

Cache is overal leeg, dat is het probleem niet. Er is gewoonweg te weinig ROM. Rooten is te technisch voor mij, kan dus niet beoordelen of dat iets is. Ik wil gewoon meer vrije ROM zodat ik de telefoon normaal kan gebruiken.

Bewerkt (9 juni 2011 12:40)
Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 13:18

Als alles leeg is zou je gewoon ruimte moeten hebben.
Heb je al een factory reset geprobeerd? (dan ben je alles wel kwijt).

Rooten zorgt ervoor dat je ‘super user’ bent, dus dan kan je installeren en verwijderen wat je wilt. Dit geeft je ook de mogelijkheid om bijv. een andere ROM te flashen die apps naar SDkaart ondersteund.

Bewerkt (9 juni 2011 13:18)
badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 15:11

Alles is idd leeg, daarom is het zo vervelend en vreemd. Factory reset heb een tijd terug gedaan, dat helpt tijdelijk, daarna slibt alles toch weer dicht. Rooten en andere ROM lijkt enige oplossing. Ben je dan ook alles kwijt? Kan Apps daarna opnieuw installeren toch? Alleen kan ik dat niet zelf. Waar en wie zou dat voor mij willen/kunnen doen?

Bewerkt (9 juni 2011 15:11)
Raho78

Raho78

• Lid sinds 21 mei 2010
  • Berichten 305
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 16:39

Hoe weet je dat je dat niet kunt? Heb je de how-to's al gelezen? Het is echt zo simpel….

Mail je toevallig veel via je toestel? Ik kwam er laatst achter dat m'n verzonden berichten aardig wat ruimte innamen.

Bewerkt (9 juni 2011 16:39)
badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 17:29

Ik heb eea gelezen idd en dat Rooten niet voor noobs is als ik. Je tel zou onbruikbaar kunnen worden… En sommige berichten zijn tegenstrijdig. Waar vind ik de juiste en betrouwbare info hoe het moet?

Ik leeg vaak alle mailmappen wat idd ruimte scheelt maar onvoldoende!

Bewerkt (9 juni 2011 17:29)
Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 18:42

dit lijkt me toch geen raketkunde:
http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-how-root-je-desire-met-unrevoked.html

(gewoon gehaald uit het pinned topic hierboven)

Bewerkt (9 juni 2011 18:42)
badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 18:51

Deze heb ik al eerder gelezen. Twee dingen vallen me op, ten eerste de rode waarschuwingstekst, lijkt me niet iets om te negeren.. Ten tweede praat men over Vista. Ik heb een Mac dus gaat dit niet werken. Wat zijn de opties?

Bewerkt (9 juni 2011 18:51)
badpritt

badpritt

• Lid sinds 09 juni 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 18:59

Ik heb er toch de Macbook maar eens bij gepakt, ik twijfelde al maar ik was te snel met reageren. :s Uiteraard is er een MAC versie

Blijf ik met de rode waarschuwingstekst. Wat is mijn risico en hoe kan ik het beperken? Of kan ik voorzorgsmaatregelen nemen of een rolback oid doen?

Bewerkt (9 juni 2011 18:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren