Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Angelique0203

Angelique0203

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2011
  • 12:21

Hallo,

Hier ben ik weer:-) Nu mijn HTC Desire weer werkt zoals hij hoort te werken ben ik tegen iets anders irritant op gelopen, dit probleem vreet namelijk nogal wat batterij en ik weet niet hoe ik dit uit kan zetten, misschien jullie wel.

Alles programma`s die er op mijn mobiel staan worden allemaal automatisch opgestart zonder dat ik dat wil, hoe kan ik dit uit zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes
Angelique

Bewerkt (3 juni 2011 12:21)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 3 juni 2011
  • 18:42

En waar zie je dat de programma's opgestart worden?
Als dit in Advanced Task Killer is stel ik voor dat je die direct verwijderd.
Een programma wat in de achtergrond ligt te slapen doet niks met je accu.

Kijk eerst eens naar je instellingen, moet je twitter account elke 5 minuten contact leggen? Moet facebook continu data ophalen? Moet het weer elk uur updaten? (boem is hoo, en plons is water) Staat automatische helderheid aan? Als je een fabrieks verse telefoon hebt staan alle toeters en bellen nog aan, om te showen wat je nieuwe aanwinst kan. Daar kan flink in gesneden worden.

Bewerkt (3 juni 2011 18:42)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2011
  • 10:27

Aah bedankt, ja als ze in me task killer staan laat ik alles gewoon stoppen, ik ga nog even naar het boven genoemde kijken, maar volgens mij heb ik dat allemaal al uit gezet.

Ik laat je het weten of het resultaat heeft

Bedankt voor je hulp

Bewerkt (5 juni 2011 10:27)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 5 juni 2011
  • 11:52

Nee je moet die task killer verwijderen. Alles wat hij killed word daarna toch weer opnieuw opgestart. En dat iedere keer opnieuw starten zuigt je accu leeg.
Het is geen Windows, waar alles wat openstaat vermogen trekt. Android zet programma's in een pause stand, waarin ze niks doen en geen accu slurpen.
Als je het programma dan nodig hebt, is het vlot op je scherm. Iedere keer dat een extern programma zoals advanced task killer de boel uitgooit, denkt Android dat er wat mis gaat en start het opnieuw. En die loop trekt de accu leeg. Laat Android zijn ding doen en weg met die task killer.

Bewerkt (5 juni 2011 11:52)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 12:11

Ah op die manier! Bedankt, dan ga ik die er af gooien, wist helemaal niet dat het zo werkten. Heb je misschien nog meer tips om de batterij duur langer te houden of was dit het een beetje? Ik heb alles wat je hier boven heb aan gegeven gedaan en ik moet zeggen het gaat nu wel beter.

Misschien dat je ook nog andere handige apps weet of juist de gene die je niet moet hebben, het liefst gratis want ik kan niks kopen in de market.

Bedankt!!

Bewerkt (6 juni 2011 12:11)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 12:27

Angelique0203;173366
Ah op die manier! Bedankt, dan ga ik die er af gooien, wist helemaal niet dat het zo werkten. Heb je misschien nog meer tips om de batterij duur langer te houden of was dit het een beetje? Ik heb alles wat je hier boven heb aan gegeven gedaan en ik moet zeggen het gaat nu wel beter.

Misschien dat je ook nog andere handige apps weet of juist de gene die je niet moet hebben, het liefst gratis want ik kan niks kopen in de market.

Bedankt!!

Kan hier niet zien of je geroot bent, maar mocht je geroot zijn, kun je ook Autorun manager wel eens proberen. Deze app voorkomt het dat sommige apps uit zichzelf gaan opstarten. Erg handig en t scheelt echt heel erg!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (6 juni 2011 12:27)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 14:59

Zet je wifi en je GPS uit als je deze niet gebruikt. Dat scheelt bergen.

Bewerkt (6 juni 2011 14:59)
Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 15:17

@ Samsung,

Dankjewel, deze heb ik gedownload en je ziet precies wat wel en niet actief is. Mijn wifi staat altijd uit en mijn gps gaat alleen aan als hij foursqaure opstart maar wanneer ik deze afsluit dan stopt dat ook.

Misschien stomme vraag maar wat is dat geroot precies?

Bewerkt (6 juni 2011 15:17)
Angelique0203

Angelique0203

• Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2011
  • 14:50

Ik heb de Task killer verwijderd en de andere app geïnstalleerd, hij geeft alleen maar de zelfde programma`s aan kan dit kloppen? Ik heb geen donatie gedaan.. Maar ik zie in ieder geval wel wat wel en niet actief is, hoe kan ik de actieve dingen stoppen?

Welke apps zijn nog meer handig om te hebben?

En ben nog steeds benieuwd wat dat geroot is, en wat de voor/nadelen er van zijn en waar je het eventueel kan laten doen??

Bewerkt (7 juni 2011 14:50)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2011
  • 16:30

Het pad wat je nu aan het bewandelen bent voor programma's te killen heeft geen zin. Zo werkt Android niet en zo zal het ook zeker niet stabieler worden.
Mijn suggestie is om eens alternatieven zoals Juice defender te bekijken: https://market.android.com/details?id=com.latedroid.juicedefender

Over het rooten het volgende. Hoe simpel is het om in google in te typen:
Wat houdt rooten in
Voordelen rooten
nadelen rooten

Moeten we dit hier echt weer keer op keer gaan uitkauwen? Dit is all honderden keren gevraagd en uitgelegd. Een beetje eigen initiatief kan echt geen kwaad.

Als je jezelf hebt ingelezen wil ik je met alle liefde helpen om te rooten, maar een minimale inspanning lijkt me toch niet teveel gevraagd.

Bewerkt (7 juni 2011 16:30)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren